Pierburg kulutus kuriin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

Siinä on semmonen melkein 2cm paksu musta kumitiiviste, varmaankin sama jota tarkoitat. Ai siis se pois ja uutta ohuempaa tilalle ?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri se eli siin mustas kumis on pultit molempiin suuntiin imariin ja kaasariin,varmistan vaan et on sama,se oli miulla ainakin ihan halkeillut!
kierretangosta tai pitkillä pulteilla kasaan.... ahasta on mut pitäis onnistua!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

nalleolut kirjoitti:juuri se eli siin mustas kumis on pultit molempiin suuntiin imariin ja kaasariin,varmistan vaan et on sama,se oli miulla ainakin ihan halkeillut!
kierretangosta tai pitkillä pulteilla kasaan.... ahasta on mut pitäis onnistua!
Mielenkiintoista. Olen aina luullut että niillä halkeamilla ei olisi mitään väliä, kumi kun on kuitenkin aika paksu, eli ne eivät ole läpi asti.

Halkeamia noissa on kaikissa. Tai ainakin kaikissa jotka minä olen nähnyt. Ja tuota kumia ei saa Saabilta enään.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en tiedä sit ,tää oli miiun kokemus asiasta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

MikkoA kirjoitti: Mielenkiintoista. Olen aina luullut että niillä halkeamilla ei olisi mitään väliä, kumi kun on kuitenkin aika paksu, eli ne eivät ole läpi asti.

Halkeamia noissa on kaikissa. Tai ainakin kaikissa jotka minä olen nähnyt. Ja tuota kumia ei saa Saabilta enään.
Mullakin on tossa halkeamia, tosin eivät ole mun mielestä läpi asti. Selvähän se, että jos jostain vuotaa, niin eihän se voi hyvin toimia. Jokuhan kertoi paikanneensa noita sikamassalla tai vastaavalla? Mitähän muuta virkaa tuolla palikalla ylipäätään on, paitsi lämmöneristys & tärinänvaimennus?
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

pitänee testailla tuon kumin poistoa ja värkätä jostain uusi tiiviste tilalle.
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

Niin ja vielä semmonen että autossa on melko runsaasti jälkikäyntiä. Mittarissa 414000km.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä bensaa? mie täällä rajalla ajelin venäläisen 92 oktaanisen kaa 900:Sella ,niin ei meinannu sammua millään,kunnes kävin säädättämässä kaasarin kohilleen=makso 10e ja sai päästölapun mukaan-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

95 ajelen. Nyt vielä tuli semmonen ongelma, joka ilmenee vain valillä: joskus kun painaa kaasun pohjaan asti niin kone ei ota kierroksia ollenkaan, eikä sammukaan, mutta junnaa vaan paikallaan. Sitten kun vähän nostaa kaasua niin alkaa taas vetää.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jusau kirjoitti: Miksi muuten Saabiin tuli kaasariksi Pierburg myöhemmin, oliko se jotenkin parempi päästöarvoiltaan/toiminnaltaan? Mallihan on jotain 175... eli jotain sukua alkuperäiselle Zenith/Solex 175CD:lle?
'87 mallivuoden esitteissä / pressimateriaalissa Saab ilmoitti kaasutinmerkin vaihdon syyksi Pb:n 'paremmat kylmäkäynnistysominaisuudet'. Mutta ainakin oman kokemuksen mukaan ne on varsin hyvät kummassakin... luulenkin, että vaihtoa lienee pikemminkin motivoinut hinta, suunnilleen sama komponentti kun löytyi Pierburgilta huomattavasti edullisemmin.
kupo
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kupo »

Semmonen kysymys vielä, jotta mitenkähän tuo virranjakajan pyörijä vaihdetaan? Onko vaikea homma? Kun ajattelen tuohon autoon vaihtaa vielä virrajakajan kannen ja pyörijän.
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

kupo kirjoitti:Semmonen kysymys vielä, jotta mitenkähän tuo virranjakajan pyörijä vaihdetaan? Onko vaikea homma? Kun ajattelen tuohon autoon vaihtaa vielä virrajakajan kannen ja pyörijän.
Pyörijä lähtee vetämällä irti ja menee vain yksinpäin paikalleen. Helppo homma, kunhan katsoo jakajan kantta vaihtaessa että menee sytytysjohdot oikeaan järjestykseen. :wink:
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Kyllä tuo vaan jaksaa imeä sitä bensaa, vaikka alipainesäädin on kunnossa, sytytysjohdot, kansi ja pyörijä vaihdettu, kaasari säädöissään ja sytytyksenkin pitäisi olla kohdallaan. Kierroksia kone ottaa välittömästi kun tallan länttää pohjaan.
Jarrut käyty läpi eikä seiso päällä.

Maantiellä ei kuitenkaan pääse alle kymppiin ja kaupungissa menee reilusti 12-13l sadalla.
Aikaisemmin tuo tosiaankin kulki n. 8l/100km mutta enpä tiedä, mikä perkele laitteeseen on tullut.

Täytyy varmaan kohta ostaa Italialainen auto, kun tämä on niin kova kuluttamaan..
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

akyttala kirjoitti: Täytyy varmaan kohta ostaa Italialainen auto, kun tämä on niin kova kuluttamaan..
Sen jälkeen vaihdat takaisin Saabiin, vaikka ne kuluttaisi 50l/100km. :lol:


Kokeile vielä vaihtaa ilmanputsari :idea: , tukkeutunut suodatin nostaa kulutusta aika paljon.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

No toimiiko matkamittari, ja näyttääkö edes likimain oikein... :D Vai millä olet kulutusta arvioinut?
Vastaa Viestiin