Pierburg kulutus kuriin
Mielenkiintoista. Olen aina luullut että niillä halkeamilla ei olisi mitään väliä, kumi kun on kuitenkin aika paksu, eli ne eivät ole läpi asti.nalleolut kirjoitti:juuri se eli siin mustas kumis on pultit molempiin suuntiin imariin ja kaasariin,varmistan vaan et on sama,se oli miulla ainakin ihan halkeillut!
kierretangosta tai pitkillä pulteilla kasaan.... ahasta on mut pitäis onnistua!
Halkeamia noissa on kaikissa. Tai ainakin kaikissa jotka minä olen nähnyt. Ja tuota kumia ei saa Saabilta enään.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Mullakin on tossa halkeamia, tosin eivät ole mun mielestä läpi asti. Selvähän se, että jos jostain vuotaa, niin eihän se voi hyvin toimia. Jokuhan kertoi paikanneensa noita sikamassalla tai vastaavalla? Mitähän muuta virkaa tuolla palikalla ylipäätään on, paitsi lämmöneristys & tärinänvaimennus?MikkoA kirjoitti: Mielenkiintoista. Olen aina luullut että niillä halkeamilla ei olisi mitään väliä, kumi kun on kuitenkin aika paksu, eli ne eivät ole läpi asti.
Halkeamia noissa on kaikissa. Tai ainakin kaikissa jotka minä olen nähnyt. Ja tuota kumia ei saa Saabilta enään.
'87 mallivuoden esitteissä / pressimateriaalissa Saab ilmoitti kaasutinmerkin vaihdon syyksi Pb:n 'paremmat kylmäkäynnistysominaisuudet'. Mutta ainakin oman kokemuksen mukaan ne on varsin hyvät kummassakin... luulenkin, että vaihtoa lienee pikemminkin motivoinut hinta, suunnilleen sama komponentti kun löytyi Pierburgilta huomattavasti edullisemmin.Jusau kirjoitti: Miksi muuten Saabiin tuli kaasariksi Pierburg myöhemmin, oliko se jotenkin parempi päästöarvoiltaan/toiminnaltaan? Mallihan on jotain 175... eli jotain sukua alkuperäiselle Zenith/Solex 175CD:lle?
Pyörijä lähtee vetämällä irti ja menee vain yksinpäin paikalleen. Helppo homma, kunhan katsoo jakajan kantta vaihtaessa että menee sytytysjohdot oikeaan järjestykseen.kupo kirjoitti:Semmonen kysymys vielä, jotta mitenkähän tuo virranjakajan pyörijä vaihdetaan? Onko vaikea homma? Kun ajattelen tuohon autoon vaihtaa vielä virrajakajan kannen ja pyörijän.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kyllä tuo vaan jaksaa imeä sitä bensaa, vaikka alipainesäädin on kunnossa, sytytysjohdot, kansi ja pyörijä vaihdettu, kaasari säädöissään ja sytytyksenkin pitäisi olla kohdallaan. Kierroksia kone ottaa välittömästi kun tallan länttää pohjaan.
Jarrut käyty läpi eikä seiso päällä.
Maantiellä ei kuitenkaan pääse alle kymppiin ja kaupungissa menee reilusti 12-13l sadalla.
Aikaisemmin tuo tosiaankin kulki n. 8l/100km mutta enpä tiedä, mikä perkele laitteeseen on tullut.
Täytyy varmaan kohta ostaa Italialainen auto, kun tämä on niin kova kuluttamaan..
Jarrut käyty läpi eikä seiso päällä.
Maantiellä ei kuitenkaan pääse alle kymppiin ja kaupungissa menee reilusti 12-13l sadalla.
Aikaisemmin tuo tosiaankin kulki n. 8l/100km mutta enpä tiedä, mikä perkele laitteeseen on tullut.
Täytyy varmaan kohta ostaa Italialainen auto, kun tämä on niin kova kuluttamaan..
Sen jälkeen vaihdat takaisin Saabiin, vaikka ne kuluttaisi 50l/100km.akyttala kirjoitti: Täytyy varmaan kohta ostaa Italialainen auto, kun tämä on niin kova kuluttamaan..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kokeile vielä vaihtaa ilmanputsari
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear