Ransu kirjoitti:Ovatko kaikki satkun (16v) hydraulikupit keskenään yhteen sopivia...?
Ihmetyttää kun tuota koneremonttia tein tuossa niin niin melkein kaikki kannessa olevat kupit ovat jumissa...
Toinen kansi oli autossa hetken kiinni, mutta siinä olevat kupit ovat 200km aikana jotenkin jumittaneet...???
Nyt vanhalla kannella auto naputtaa niin saateristi aivan kun ajaisi diisselillä...

johtuen siitä että kupit on niin saaterin jumes...
mTÄ..HÄ, miten määrittelet ko. jumin??. jos kuppi on joustamattoman kova se on ehjä, joustava on sökö, eli sen kuulavena kait vuotaa, ilmaa sisällä/sotkua kuulavälissä.
Joku ei saanu kolkutusta veks kansirempan jälkeen tällä palstalla, muuten kuin esitäyttämällä kupit öljyllä. mä oon kans miettiny nuppini puhki miten noi kupit voi olla tollasii, kun niiden ilmanpoisto ei oo ku alakautta. mut kait son aateltu jotta esitäytetään kasattaessa ja jos jotain ilmaa jää niin kunnon öljyvirtaamat ne sit poistaa. vissiin on niinkin, jotta vanhemmiten öljynpaine laskee ja jos ei voi ottaa kunnon kierroksia kolinan takia niin paineet kupeilla on surkeet, eli ei tuu kunnon huuhtelevaa virtausta.??
Voi yrittää liotella ja lutkutella niitä löysiä yksilöitä valopetroolissa, mutta en oikein usko itekkään että siitä ainakaan pitkäaikaista parannusta saa, koska ei ne paskat sieltä sisältä pois kait tuu.