Saab 900i 16v -89
Saab 900i 16v -89
On pikku ongelma ton mun ruoskan kans ku se ei saa bensaa, ni mietein sit et missäköhän on vika ja mitä sille vois tehä.
Ekana tuli mielen et oisko vika bensa letkuissa mut tuskin.
Sit et oisko pumppu sökönä. siitä se sitte lähti ku rupesin ettiin et missäs se mokoma on, tankissa oli joku musta pötikkä mutta kun se bensa letku tulee ruiskulle sieltä kannen paikkeilta et kummassa se pumppu on?
jos kukaa osaa sanoo..
ei viittis tuota rojuu lähtee viemää mihinkää.
Ekana tuli mielen et oisko vika bensa letkuissa mut tuskin.
Sit et oisko pumppu sökönä. siitä se sitte lähti ku rupesin ettiin et missäs se mokoma on, tankissa oli joku musta pötikkä mutta kun se bensa letku tulee ruiskulle sieltä kannen paikkeilta et kummassa se pumppu on?
jos kukaa osaa sanoo..
ei viittis tuota rojuu lähtee viemää mihinkää.
Pumppu löytyy, kun tyhjennät takakontin ja otat pois pohjalevyt kontista, sieltä löytyy kaksi eri kokoista mutta isoa tulppaa, joista toisen alta löytyy se bensapumppu. Sitä en tiedä, että pitääkö tankki ottaa irti, jos haluaa pumpun irti, mutta ei se tankin irroituskaan iso homma ole. Näin siis ainakin vm. 84 saappaassa.
PS. mimmin kommentit on aina lyhyitä ja ytimekkäitä
PS. mimmin kommentit on aina lyhyitä ja ytimekkäitä

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
99,9% varmuudella siitä laukesi bensapumppu. Tyyppi"vika" i16:ssa, kestää 300tkm ja kerrasta naps.
i16 89:ssä ei ole mitään siirtopumppua. Siinä on Walbron yksipumppujärjestelmä ja se ainokainen pumppu vaihtuu oikein näppärästi takakontin kautta tankkia irroittamatta.
Saabilta koko ämpäri ~400e, vaihtotyö n. 5min.
Motonetistä pelkkä pumppu 64,50e osanro 28-1723, vaihtotyö muutama tunti jos edes onnistuu
i16 89:ssä ei ole mitään siirtopumppua. Siinä on Walbron yksipumppujärjestelmä ja se ainokainen pumppu vaihtuu oikein näppärästi takakontin kautta tankkia irroittamatta.
Saabilta koko ämpäri ~400e, vaihtotyö n. 5min.
Motonetistä pelkkä pumppu 64,50e osanro 28-1723, vaihtotyö muutama tunti jos edes onnistuu

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Kyllä pitäis onnistua jos ei oo peukalo keskellä kämmentä.
Kyllä melko optimistinen arvio Walbrolle on 300 tkm ..
Kokemuksesta voin sanoa että 200 000 km on lähempänä.
Nim. merk. Aina yksi Walbro hyllyssä....
Kyllä melko optimistinen arvio Walbrolle on 300 tkm ..
Kokemuksesta voin sanoa että 200 000 km on lähempänä.
Nim. merk. Aina yksi Walbro hyllyssä....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Kolmen auton kokemuksella se 300tkm on aika tarkka.toms kirjoitti:Kyllä pitäis onnistua jos ei oo peukalo keskellä kämmentä.
Kyllä melko optimistinen arvio Walbrolle on 300 tkm ..
Kokemuksesta voin sanoa että 200 000 km on lähempänä.
Nim. merk. Aina yksi Walbro hyllyssä....
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Bensapumpun vaihtoja.........
257738 kilometriä oli mittarissa kun bensapumppu lopetti toimintansa, 16v iivari-91 malli.
Tuohon punaseen on edellinen omistaja vaihtanut pumpun ehjän tilalle jossain 140tkm kohdalla.
Tuohon punaseen on edellinen omistaja vaihtanut pumpun ehjän tilalle jossain 140tkm kohdalla.

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
prkl
Noniin nyt on pumppu vaihdettu tuli 2päiväs...
ja nyt se perkelees stratti o paskana ei saanu käyntii ollenkaa et ois päässy testaan autoo...
startista varmaa o menny joku osa mikä antaa sille sen pyörittämis käskyn sillä välil se starttaa sekan pari ja sit vaa kuuluu suhinaa ja välil kuuluu pelkkää suhinaa.. osaatteko sanoo mikä siinä ny o vikana?
ja nyt se perkelees stratti o paskana ei saanu käyntii ollenkaa et ois päässy testaan autoo...
startista varmaa o menny joku osa mikä antaa sille sen pyörittämis käskyn sillä välil se starttaa sekan pari ja sit vaa kuuluu suhinaa ja välil kuuluu pelkkää suhinaa.. osaatteko sanoo mikä siinä ny o vikana?
Kyllä se siitä hörähtää ku aikasa sitä remppaa.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
kävisköhän siihen vanhemman 900 startti ku ois tuolla varastossa hyllyssä sellanen?
samperi on menny aikaa hukkaan ton kans ku pitäs viel jäälle keretä ja auto vaa pysyy paikallaa...
jos sen sitte ens talveks sais kuntoon
samperi on menny aikaa hukkaan ton kans ku pitäs viel jäälle keretä ja auto vaa pysyy paikallaa...
jos sen sitte ens talveks sais kuntoon

Kyllä se siitä hörähtää ku aikasa sitä remppaa.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.
Saab 900i 2.0 16-valve 3d vm.-89 rojekti.