saab900c kirjoitti:
Tässä on tietysti sekin, että jos kesärenkaan ajaa uudesta 8mm pinnasta 2mm pintaan mikä on vielä lain rajoissa, niin onhan siinäkin pieni-suuri ero. Tipahtaa 3mm pois auton korkeudesta.
Heh. Tämähän nyt taitaa olla puhdas laskuvirhe, joten ei siitä sen enempää. 8mm-2mm=6mm.
Tekniikan Maailmahan testasi joku vuosi takaperin kuluneita renkaita. Tai siis ne oli Nokian renkaitten "rouhimalla madallettuja" NRH2:a.
Eikä tuossa ole pelkästään renkaan madaltuminen mikä tukevoittaa käytöstä, vaan kulutuspinnan madaltuminen vaikuttaa mielestäni enemmän. Kun miettii minkä mallisten kuminappuloitten päällä se auto heiluu, on niitten korkeudella aika suuri vaikutus. Tosin NRH2 ei ole tässä mielessä ehkä se rengas missä vaikutus on suurin. (johtuen isoista ja pitkänomaisista kuviopaloista).
Täytyy kokeilla tuota syksyn ratapäivillä. Jäi tonnarin sunbursteille nuo 195/60 NRH:t, pintaa juuri 2-3 milliä. Olikos nyt Ahveniston vai Alastaron vuoro.......