Heti alkoi ongelmat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Heti alkoi ongelmat

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jaahas, nyt alkoi sitten ongelmat satkun kanssa :oops: Eilen illalla laukes iskarin kiinnitykset takaa... maanantaina vien hitsattavaksi, 60 euroa sanoi hinta-arvioksi joten ei paha onneksi :? Saas nähdä mitä seuraavaksi...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nooh, jäitä hattuun..ei kai tuo nyt niin paha. Ethän uutta autoa ostanutkaan.. :)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Yleensä iskarinkohdat olen joutunut hitsauttamaan jokaisesta alle '88/89 mallisesta viikon sisään siitä, kun olen ostanut. Eiköhän tuo liene ominaisuus vanhoissa.

Paitsi tietty sisäänajossa oleva tuplis ei iskareita läpi päästä. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuttua, itse olen laittanut asian merkillä juuri ostetussa käytetyssä autossa ilmenee aina viikon sisällä kaikkia pikku vikoja. Kai se sitten on yksi Murphyn laista :roll:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Suabisti kirjoitti:Tuttua, itse olen laittanut asian merkillä juuri ostetussa käytetyssä autossa ilmenee aina viikon sisällä kaikkia pikku vikoja. Kai se sitten on yksi Murphyn laista :roll:
Totta.. :lol: Nykyisestä tonnarista mennyt kahden ensimmäisten viikkojen aikana nyt bypass, imusarjan kovettuneet kumiholkit vaihtoon koska eivät kestäneet ahtopaineita, ja tällä hetkellä menossa lämppärimoottorin / kennon vaihto.. Edellisessä korkkasi parissa viikossa vetareitten suojakumit ja bensapumppu...ainiin tämähän oli og-palsta! :)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

No juu, eihän se maailma tuohon kaadu. Edellisestä satkusta piti vaihtaa kaasari muutaman päivän omistamisen jälkeen 8) Tonnarissa ei ollut oikeastaan mitään vikoja, ihme kyllä...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ikäviä nuo tuollaiset. Itse olen välttynyt kyseiseltä vaivalta takaiskarien osalta, mutta pari vuotta sitten sain etuiskarin yläkiinnityksen korkkaamaan Tahkon talvipäivillä jääradalla. Ettei tämä nyt olisi rallimiesten vaiva? Mietin vaan, kun heti ensimmäisinä päivinä teillä pettää kohta, joka muuten on kestänyt about kaksikymmentä vuotta :wink:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Heh. No tuo auto on ollut aiemmin jollain keski-ikäisellä naisopettajalla joten paikat on ehkä hieman "kohmeessa" :D

Harva muistaa pitää niitä iskarin ympärillä olevia paikkoja puhtaina :?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

kristian kirjoitti:Tonnarissa ei ollut oikeastaan mitään vikoja, ihme kyllä...
No johan on maailma sekaisin..! 8O :? :lol:
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

kristian kirjoitti: Harva muistaa pitää niitä iskarin ympärillä olevia paikkoja puhtaina :?
Mä olen pari kertaa vuoteen rukkasella kaapinut sieltä kurakikkareita pois.

Eihän tuo ole homma eikä mikään vetarintunneleiden kopeloimiseen verrattuna.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aloin miettimään ja tulin siihen tulokseen, että Turbossa on mennyt rikki kuljettajan penkinlämmittimen katkaisija, penkinlämmittimen vastus on jostain poikki, maadoituksen olen etupalkista putsannut, pakoputki ja polttimoita olen vaihtanut. Kaikki muut vaihdetut osat on ollut ehjiä. Ja melkein meinasin unohtaa ne katsastuksessa löytyneet väljät raidetangon pää ja alapallo sekä se kotelon hitsaus.

Annissa on sitten mennyt lämppärin moottori, pakoputki, vesipumppu ja kansi. Kaikki muu vaihdettu on ollut sitten enemmän ja vähemmän vaihdon tarpeessa, omasta mielestä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Juupajuu, tänään pitää uskaltautua ajamaan tuo auto hitsarille jos pysyy kasassa sen aikaa :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Noniin, se on nyt kunnossa se. Hitsari kehui muuten että on kyllä pirun hyvässä kunnossa pohja tossa :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No niin,taas matka jatkuu sun saabilla.
Toivotan iloisia kilometrejä :!:
Vastaa Viestiin