BKT. valo/vilkkuprobleema
BKT. valo/vilkkuprobleema
Puoli vuosikymmentä jaksoin sinnitellä kortin saannin jälkeen ilman omaa autoa joukkoliikennettä, sekä isi- tai äitileasingautoja käytellen, mutta nyt se peli on sitten menetetty... En tiedä olisiko alkavalla keväällä ollut osuutta asiaan, mutta viimein se pieni punainen tyyppi tuossa olkapäällä antoi niin pahasti köniin sille siivekkäälle kaverille, että nyt on satku pihassa! (Tai no on ollut kolme viikkoa, mutta nyt vasta sain aikaseksi tänne kirjoittaa..) Lopullista voittoa sarvipää ei kuitenkaan saanut, koska kyseessä on ihan vaan 8v ruisku, mutta on se vaan jotenkin ylypiä tunne omistaa edes tällainen!
Mikään ruusuhan tuo ei ole vaikka vähän kukkiikin, mutta kokonaisuutena ihan kopsakan oloinen pirssi. Esim. verhoilu on täysin ehjä, vaikkakin hieman tummunut. Kone käy nätisti ja vaihteet toimivat varsin napakasti. Ruostetta ei ole pahasti ja ne pienetkin täytyy ottaa kiinni tässä kevään aikana. Edellinen omistaja on pitänyt autoa varsin hyvin, mikä selvisi mm. kymmenen sentin paksuisesta kuittipinosta.
Yhdessä asiassa on kuitenkin säästetty väärässä paikassa, nimittäin talvirenkaat ovat pinnoitetut p****t. Pintaa ja nastoja kyllä riittää, mutta meteli on kauhea eikä ajettavuuskaan kummoinen! Kesärenkaatkin ovat jotkut halppikset...
Eiköhän tällä kuitenkin ajele... Aluvanteet kunnon renkailla ovat hankitalistalla. Lisäksi ainakin kromimaski piristäisi ilmettä kummasti (saa tarjota!). Riippuu vähän kesätyötilanteesta, mitä kaikkea tuohon raskin investoida, mutta alustaan olisi tarkoitus vähän panostaa ja ainakin vakionopeuden säädin olisi mukava...
Lisää kuvia:
Tässä takaapäin ja tässä tonnarista napatuilla kapseleilla.
Mikään ruusuhan tuo ei ole vaikka vähän kukkiikin, mutta kokonaisuutena ihan kopsakan oloinen pirssi. Esim. verhoilu on täysin ehjä, vaikkakin hieman tummunut. Kone käy nätisti ja vaihteet toimivat varsin napakasti. Ruostetta ei ole pahasti ja ne pienetkin täytyy ottaa kiinni tässä kevään aikana. Edellinen omistaja on pitänyt autoa varsin hyvin, mikä selvisi mm. kymmenen sentin paksuisesta kuittipinosta.
Yhdessä asiassa on kuitenkin säästetty väärässä paikassa, nimittäin talvirenkaat ovat pinnoitetut p****t. Pintaa ja nastoja kyllä riittää, mutta meteli on kauhea eikä ajettavuuskaan kummoinen! Kesärenkaatkin ovat jotkut halppikset...
Eiköhän tällä kuitenkin ajele... Aluvanteet kunnon renkailla ovat hankitalistalla. Lisäksi ainakin kromimaski piristäisi ilmettä kummasti (saa tarjota!). Riippuu vähän kesätyötilanteesta, mitä kaikkea tuohon raskin investoida, mutta alustaan olisi tarkoitus vähän panostaa ja ainakin vakionopeuden säädin olisi mukava...
Lisää kuvia:
Tässä takaapäin ja tässä tonnarista napatuilla kapseleilla.
Viimeksi muokannut SAABMikko, Ti Maalis 28, 2006 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitoksia vaan onnitteluista!
Beryl greenhän se värin nimi taitaa tosiaan olla, niinkuin Siriam veikkailikin. Ei oikeastaan hullumpi väri... Ja vuosimallikin on sama, eli 1989! Tämä on tosin rekistereity lokakuussa -88.
Pieniä korjailujakin on jo pitänyt tehdä. Kojelaudan alaosa piti purkaa, kun kuskin jalkatilaan tiputteli jostain jäähdytysnestettä. Yhden putken liitos näytti hieman kostealta ja sitä pystyikin kiristämään. Lisäksi isäntä oli kaatanut jäähdytysjärjestelmään vuodot tukkivaa ainetta... Toivottavasti aine ei aiheuta mitään harmia, niinkuin pullon etiketissä luvattiin. No tiputtelu ainakin loppui! Lisäksi naapurin Saab-korjaamolta piti käydä nappaamassa toimiva vilkkuviiksi, mutta muuten autolla on saanut ajella huolettomia kilometrejä.
Beryl greenhän se värin nimi taitaa tosiaan olla, niinkuin Siriam veikkailikin. Ei oikeastaan hullumpi väri... Ja vuosimallikin on sama, eli 1989! Tämä on tosin rekistereity lokakuussa -88.
Pieniä korjailujakin on jo pitänyt tehdä. Kojelaudan alaosa piti purkaa, kun kuskin jalkatilaan tiputteli jostain jäähdytysnestettä. Yhden putken liitos näytti hieman kostealta ja sitä pystyikin kiristämään. Lisäksi isäntä oli kaatanut jäähdytysjärjestelmään vuodot tukkivaa ainetta... Toivottavasti aine ei aiheuta mitään harmia, niinkuin pullon etiketissä luvattiin. No tiputtelu ainakin loppui! Lisäksi naapurin Saab-korjaamolta piti käydä nappaamassa toimiva vilkkuviiksi, mutta muuten autolla on saanut ajella huolettomia kilometrejä.
Sehän on mukava että tämän värin kannattajia löytyy! Pitääpä itsekkin lisätä tuonne allekirjoitukseen vihreällä fontilla tämä auto.900i kirjoitti:Berylgreen on muuten paras väri..
No kiitoksia vaan!Saab04 kirjoitti:Pakkohan se on sanoa että komealta näyttää sun uus peli!
Täytyy kyl ite kans hommata omaan autoon kromimaski...
Kyllähän sitä tosiaan pitää vähän kromin kiiltoa keulalla olla! Tekisihän se myös autoa vähän vähemmän kulahtaneen näköiseksi... Uuden rekkarikilven tuohon jo tilasin.
Thänks! Kyllähän tässä satkussa on tosiaan sellainen oma mukava fiiliksensä... Varsinkin kun olen viime vuodet ajellu pelkästään näillä moderneilla Saabeilla. Kotoa löytyvä -73 99 on kyllä fiiliksessä vielä ihan omalla tasollaan! (Pakko kyllä laittaa se kuntoon...)maakuth kirjoitti:Onnea kovasti! Itsekin ryhdyin satkun omistajaksi hiljakkoin, ja onhan se mahtava peli.
Jeps, täytyy seurailla tuota. Onneksi ainakin kenno oli kunnossa.Montoya kirjoitti:Lämmityslaitteen hana mahdollisesti vuotaa. Haulla löytyy tietoa.
Ongelma...
Vilkkuviiksi oli jo ostettaessa löysä ja melko pian se alkoikin temppuilemaan niin, ettei pitkiä tahtonut saada päälle ollenkaan. Vika korjaantui, kun viiksen juuresta irronneen tapin laittoi takaisin ja vielä vähän liimaa varmistukseksi.
Mutta... nyt oikealle vilkuttaessa menee pitkät päälle! Missähän mahtaa olla vika? Epäilykset kohdistuvat myös valoreleeseen, jonka alapuolelta pohjalevy oli hieman sulanut. Kovin kummoista tietämystä autosähköistä ei ole, mutta voikohan vika olla tuossa? Paikallisilta Saab-purkaamoilta oli kaikista uudemmista og:sta jo releet viety, niin eipä voinut testata korjaantuuko vika sen vaihdolla.
Vilkkuviiksi oli jo ostettaessa löysä ja melko pian se alkoikin temppuilemaan niin, ettei pitkiä tahtonut saada päälle ollenkaan. Vika korjaantui, kun viiksen juuresta irronneen tapin laittoi takaisin ja vielä vähän liimaa varmistukseksi.
Mutta... nyt oikealle vilkuttaessa menee pitkät päälle! Missähän mahtaa olla vika? Epäilykset kohdistuvat myös valoreleeseen, jonka alapuolelta pohjalevy oli hieman sulanut. Kovin kummoista tietämystä autosähköistä ei ole, mutta voikohan vika olla tuossa? Paikallisilta Saab-purkaamoilta oli kaikista uudemmista og:sta jo releet viety, niin eipä voinut testata korjaantuuko vika sen vaihdolla.
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Sen verran tarkennusta ja päivitystä tilanteeseen, että naapuripajalta napattua vanhaa viikseä kun koitettiin, oireet olivat aivan samat... eli jospa sittenkin se rele.
Nyt pitkät eivät mene normaalisti päälle ollenkaan (paitsi joskus oikealle vilkuttaessa), eli eikö valorele ole silloin melko varmasti sökö?
Nyt pitkät eivät mene normaalisti päälle ollenkaan (paitsi joskus oikealle vilkuttaessa), eli eikö valorele ole silloin melko varmasti sökö?
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89