Heippa ållå!
Niin mitäs tarkoittaa SAAB 900i 2,1 16-VALVE autossa vikakoodi:
12252.
Tällästä ei löytynyt kirjasta kuulemma. Tällä hetkellä en itse pääse näkemään autoa.
Oireena oli kuulemma se että auto oli yhtäkkiä jättänyt käynnistymättä, taikka ensin siis käynnistynyt jä käynyt hieman ja sitten sammunut.
Auto on kyllä nyt saatu käymään moitteettomasti heiluttelemalla bensapumpunjohtoja. Mutta Check Engine valo palaa silti.
Vikakoodi
SwedishWrenchin (http://www.swedishwrench.com/codes.htm) mukaan vika on evap purge fault. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan? Evap viittaa haihtumiseen/höyrystymiseen ja purge puhdistukseen/suodatukseen.
Joku asioista enemmän tietävä varmaankin kertoo lisää?
Edit: toisesta paikasta (http://www.auto-diagnostic-codes.com/Fa ... AAB-EFI-21) löytyi tällainen vastaus koodiin: Evaporative emission (EVAP) canister purge valve
Joku asioista enemmän tietävä varmaankin kertoo lisää?
Edit: toisesta paikasta (http://www.auto-diagnostic-codes.com/Fa ... AAB-EFI-21) löytyi tällainen vastaus koodiin: Evaporative emission (EVAP) canister purge valve
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Jokos tähän on saatu selvyyttä? Kerrohan saitko kuntoon.
Evaporation canister. Eli sen hiilisäiliön magneettiventtiili ei ton koodin mukaan toimisi.
Sehän siis kierrättää tankista haihtuneet bensahuurut imusarjan kautta poltettaviksi, kun moottorin kuormitus sen mahdollistaa.
Musta purnukka vasemman lokarin kohdilla.
Putsaa nyt aluksi sen sähköliitäntä.
Suorita komponettien testaus, ja nollaa vikakoodit.
Evaporation canister. Eli sen hiilisäiliön magneettiventtiili ei ton koodin mukaan toimisi.
Sehän siis kierrättää tankista haihtuneet bensahuurut imusarjan kautta poltettaviksi, kun moottorin kuormitus sen mahdollistaa.
Musta purnukka vasemman lokarin kohdilla.
Putsaa nyt aluksi sen sähköliitäntä.
Suorita komponettien testaus, ja nollaa vikakoodit.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.