Yritin hakea, muttei oikein vastausta löytynyt.
Eli rupesin ihmettelemään kun on ruvennu jalat palelemaan kun normaalisti on varpaat hiessä.
Aikani sitä puhalluksen suuntausvipua kääntelin kun huomasin että siitä ei tapahdu mitään, puhalluksen suunta ei muutu ei sitten mitenkään. Tovin kuluttua huomasin, että siitä vivusta ei kuulu sitä tuttua pihahtelua.
Eli mikähän siellä lienee väsähtänyt/irronnut? Voikohan olla yhteydessä, kun käytin pirssiä huollossa kun oli ohjaustehostimen säiliön letkut löysällä. Nehän on siellä samalla suunnalla, se säiliö ja se valkoinen alipainehässäkkä. Että onkohan siellä joku letku menny lyttyyn tms. Yritin sitä suuntaa kurkistella, mutta päällisin puolin vaikutti olevan kunnossa.
Puhalluksen ohjaus og900i16 -92 Selvis sano Elvis!
Puhalluksen ohjaus og900i16 -92 Selvis sano Elvis!
Viimeksi muokannut jlumme, Ma Huhti 03, 2006 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900i16 2.1 -92
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Jalkojen puhalluksen alipainekello on ainakin -89:ssä about keskellä, ja pääsi käsiksi kun meni pelkääjän jalkatilaan makaamaan ja kurkki jalkasuojan alle.
Jos alipaine ei toimi jossain kohti, voi kaikkialta paineet kadota --> alipainekellojen ohjaamat metalliset luukut pysyy kiinni, mitään ei tapahdu. Ei puhalla kunnolla sivuista, keskeltä tai alhaaltakaan. Voi olla että lasille puhaltaa kunnolla silti.
Letkut konehuoneen puolelta alipainepullolle, ja sieltä kojelaudan sisällä oleviin alipainekelloihin (sekä itse kellot) on mahdollisia vikapaikkoja.
Helpointa tietty olisi jos vika löytyisi akselilta imusarjan y-haara --> alipainepullo --> kojelaudan alipainesäädin.
Joku letku voi olla -92:sessakin jo hapero. Mulla ainakin -89:ssä oli letkut vanhuuttaan pahana (haperoa, tukossa tai purkkaa). Olisi hyvä, että ainakin nuo konehuoneen puolen letkut olis iskussa.
En suosittele, mutta itse en jaksanut kojelaudan hapertuneen letkuvyyhden kanssa tapella, vaan laitoin pihdeilla alipainekellot / luukut suosikkiasentooni pysyvästi.
Konehuoneessa vaihdoin kaikki letkut uusiin.
Jos alipaine ei toimi jossain kohti, voi kaikkialta paineet kadota --> alipainekellojen ohjaamat metalliset luukut pysyy kiinni, mitään ei tapahdu. Ei puhalla kunnolla sivuista, keskeltä tai alhaaltakaan. Voi olla että lasille puhaltaa kunnolla silti.
Letkut konehuoneen puolelta alipainepullolle, ja sieltä kojelaudan sisällä oleviin alipainekelloihin (sekä itse kellot) on mahdollisia vikapaikkoja.
Helpointa tietty olisi jos vika löytyisi akselilta imusarjan y-haara --> alipainepullo --> kojelaudan alipainesäädin.
Joku letku voi olla -92:sessakin jo hapero. Mulla ainakin -89:ssä oli letkut vanhuuttaan pahana (haperoa, tukossa tai purkkaa). Olisi hyvä, että ainakin nuo konehuoneen puolen letkut olis iskussa.
En suosittele, mutta itse en jaksanut kojelaudan hapertuneen letkuvyyhden kanssa tapella, vaan laitoin pihdeilla alipainekellot / luukut suosikkiasentooni pysyvästi.
Konehuoneessa vaihdoin kaikki letkut uusiin.
Joo tosiaan viasta sen verran lisäkuvausta, en oo käyny noita letkuja vielä kurkkimassa. Mutta ilmaa tulee kunnolla tuulilasille ja sivuista, eli viitannee, että valinta on juuttunut kiinni tuulilasille puhaltavaan asentoon.
Saab 900i16 2.1 -92
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Selvis sano elvis.
Eli oli ohjaustehostimen letkujen väliin jäänyt alipaineletku puristuksiin. Ei vaan aiemmassa tarkastelussa osunut silmään. Mitä opimme tästä, tarkista aina huollon jälkeen että auton hallintalaitteet pelaa
Ei palele varpaat enää.
Eli oli ohjaustehostimen letkujen väliin jäänyt alipaineletku puristuksiin. Ei vaan aiemmassa tarkastelussa osunut silmään. Mitä opimme tästä, tarkista aina huollon jälkeen että auton hallintalaitteet pelaa
Ei palele varpaat enää.
Saab 900i16 2.1 -92
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Re: Puhalluksen ohjaus og900i16 -92 Selvis sano Elvis!
Mulla on nyt sama ongelma, eli puhallus tulee vain tuulilasille ja sivuista. Alipainesäätimestä kuitenkin kuuluu se tavanomainen suhina kun sitä' kääntää eri asentoihin, mutta puhallus pysyy silti samassa. Irrotin säätimen taakse tulevan alipaineletkujen liitoksen ja imusarjasta tulevalta letkulta ainakin tuntui imu, eli se lienee kunnossa. Onko mitään todennäköistä kohtaa, josta letku voisi olla poikki tms? Koko kojelautaa ei ole ilo repiä auki tarkastelua varten..:S
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Puhalluksen ohjaus og900i16 -92 Selvis sano Elvis!
Noniin, sekin ratkesi. Puhalluksen säätö toimi silloin tällöin, ennemmin kylmänä OK ja lämpimänä lakkasi toimimasta. Vaihdoin alipaineletkun imusarjalta alipainesäiliölle ja nyt pelittää. Letku ei ollut huonon näköinen tai hapertunut, vaan enemmänkin kumimainen. Ilmeisesti lämpimänä venyi ja alipaine karkasi..akyttala kirjoitti:Mulla on nyt sama ongelma, eli puhallus tulee vain tuulilasille ja sivuista. Alipainesäätimestä kuitenkin kuuluu se tavanomainen suhina kun sitä' kääntää eri asentoihin, mutta puhallus pysyy silti samassa. Irrotin säätimen taakse tulevan alipaineletkujen liitoksen ja imusarjasta tulevalta letkulta ainakin tuntui imu, eli se lienee kunnossa. Onko mitään todennäköistä kohtaa, josta letku voisi olla poikki tms? Koko kojelautaa ei ole ilo repiä auki tarkastelua varten..:S
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90