ilmanottoaukot satkun konepellissä..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

ilmanottoaukot satkun konepellissä..

Viesti Kirjoittaja mart96 »

..katselen täällä pöydän päällä satkun pienosmallia(hieno musta 3D :D )

Ja mietiskelen, että kun tässä pienosmallissa on ilmanottoaukot molemmilla puolella??? Onko se mallintekijän oikku, vai onko myös todellisuudessa ollut joissakin versioissa tämmöistä?

Itse en ole kyllä nähnyt.
Kommentoikaa..
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Olikohan niin jotta vanhoissa turboissa oli kahdet aukot mutta siitä luovuttiin kyllä jossain vaiheessa..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

itselläni 900EMS:ssä vm.80 oli molemmilla puolella aukot.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Joo 80luvun alkupuolelle ne jää. Kirjasta katsoin ja sieltä ei löytynyt milloin ne hävis mutta mainittiin että se oli lämpimän ilman poistoa varten .
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: ilmanottoaukot satkun konepellissä..

Viesti Kirjoittaja Muksu »

mart96 kirjoitti:..katselen täällä pöydän päällä satkun pienosmallia(hieno musta 3D :D )

Ja mietiskelen, että kun tässä pienosmallissa on ilmanottoaukot molemmilla puolella??? Onko se mallintekijän oikku, vai onko myös todellisuudessa ollut joissakin versioissa tämmöistä?

Itse en ole kyllä nähnyt.
Kommentoikaa..
Itselläni hattuhyllyllä pienoismallissa myös nuo tupla-aukot. Jossain threadissa noista tuplaluukuista oli juttuakin.
Näkee kuskinpaikalle kätevästi jos vesipumppu kilahtaa, kun vihreä vesi ja höyry nousee suoraa ilmaan :lol: :lol: :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

-79 ja-80 malleissa oli molemmilla puolilla ilmanottoritilät.Saabin mukaan tämä perustui vain ulkonäön symmetrisyyteen.
Ei siis ollut mitään tekemistä turbon kanssa vaikka itsekin olen näin kuullut väitettävän.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

multa löytyy tuosta osina myytävästä satkusta kans kummaltakin puolelta konepeltiä nuo aukot 8)
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

vasemman puoleinen aukko ei ole toimiva vaan pellillä peitetty sisäpuolelta.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

hatami kirjoitti:vasemman puoleinen aukko ei ole toimiva vaan pellillä peitetty sisäpuolelta.
Jep,näinhän se on munkin -79:ssä.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

mutta se peltihän lähtee aika helposti irti siitä aukon päältä. Ei mulla tuossa ollut kesäisin sitä peltiä paikollaan.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mutta onko noissa kiinnityksissä jotain eroja. Kun laitettin kerran 900 GLs -79:Stä tuo 2 ilmanottoaukkoinen konepelti 900i -87 (viistokeula), niin ei sopinut oikein hyvin paikoilleen ja piti vähän vängälle leipoa pelti kiinni :roll:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

kauniisti tuo ainakin mun satkun keulalle on istutettu.
d-sign
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 23:29
Viesti:

Viesti Kirjoittaja d-sign »

Tuossa entisessä sedan -81 T8 apc:ssä oli myös ritilät molemmin puolin peltiä.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

d-sign kirjoitti:Tuossa entisessä sedan -81 T8 apc:ssä oli myös ritilät molemmin puolin peltiä.
Kolaroitu tai jotain.Olihan mullakin -84 jossa oli 2 ritiläinen konepelti.Ruosteisen paskan tilalle vaihdettu vanhemmasta..
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

arvi kirjoitti:mutta se peltihän lähtee aika helposti irti siitä aukon päältä. Ei mulla tuossa ollut kesäisin sitä peltiä paikollaan.
Niin se peltihän on konetilan puolella...
Vastaa Viestiin