..katselen täällä pöydän päällä satkun pienosmallia(hieno musta 3D )
Ja mietiskelen, että kun tässä pienosmallissa on ilmanottoaukot molemmilla puolella??? Onko se mallintekijän oikku, vai onko myös todellisuudessa ollut joissakin versioissa tämmöistä?
Olikohan niin jotta vanhoissa turboissa oli kahdet aukot mutta siitä luovuttiin kyllä jossain vaiheessa..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Joo 80luvun alkupuolelle ne jää. Kirjasta katsoin ja sieltä ei löytynyt milloin ne hävis mutta mainittiin että se oli lämpimän ilman poistoa varten .
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mart96 kirjoitti:..katselen täällä pöydän päällä satkun pienosmallia(hieno musta 3D )
Ja mietiskelen, että kun tässä pienosmallissa on ilmanottoaukot molemmilla puolella??? Onko se mallintekijän oikku, vai onko myös todellisuudessa ollut joissakin versioissa tämmöistä?
Itse en ole kyllä nähnyt.
Kommentoikaa..
Itselläni hattuhyllyllä pienoismallissa myös nuo tupla-aukot. Jossain threadissa noista tuplaluukuista oli juttuakin.
Näkee kuskinpaikalle kätevästi jos vesipumppu kilahtaa, kun vihreä vesi ja höyry nousee suoraa ilmaan
-79 ja-80 malleissa oli molemmilla puolilla ilmanottoritilät.Saabin mukaan tämä perustui vain ulkonäön symmetrisyyteen.
Ei siis ollut mitään tekemistä turbon kanssa vaikka itsekin olen näin kuullut väitettävän.
Mutta onko noissa kiinnityksissä jotain eroja. Kun laitettin kerran 900 GLs -79:Stä tuo 2 ilmanottoaukkoinen konepelti 900i -87 (viistokeula), niin ei sopinut oikein hyvin paikoilleen ja piti vähän vängälle leipoa pelti kiinni
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*