Koska cooleri lisävarusteeksi?
Koska cooleri lisävarusteeksi?
Eli minkä vuosimallin OG900 Turbossa oli ensimmäisen kerran mahdollista valita cooleri lisävarusteeksi? Himottais pultata 82':seen cooleri keulille, mutta alkuperäisyydestä en tingi.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Olisko kuuleri tullu 16V turbon mukana 1984? Tietääkseni ollut 8V turboissa vakiona vuosimallista 1986 alkaen. Mitään faktaa ei asiasta ole ja vähän epäilevänä olen, että olisi koskaan ollut ns. listalta ruksittava lisävaruste?? Saatan olla kyllä hyvinkin väärässä 

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Uusimmasta Saabistista poimittuna vuonna 83 ilmeisesti ollut jo tarjolla cooleri 900 keulalle... Tarkoittaa juuri tuota uutta H-konetta 16V kannella. Tosin em. tekstissä puhutaan myös vuoden 1979 Geneven autonäyttelystä jossa saab esitteli Aeron edeltäjän, 900 Super Turbon, jossa oli 170hv turbomoottori. Super Turbossa oli tehtaan ralliautojen tapaan vesiruiksu, mutta IC:stä ei ole varmuutta tekstin perusteella. Mitäpä luulette, oliko 900 Super Turbossa jo cooleri? Koneenahan on toiminut ymmärtääkseni B-koneinen 8V (aasinpotku) turbo (99 lainattu). Koneessahan oli alunperin se 145hv, joten olisiko pelkällä vesiruiskulla saavutettu sen aikaisella tekniikalla tuo 25hv lisää... ?



Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
T16-kone esiteltiin -83, myyntiin -84 eli -84 on eka vuosimalli johon on cooleria saanut, 16-venttiilisissä täyspaineisissa aina vakiona. 8-venttiilisiin tuli vakiovarusteeksi -86, en tiedä varmaksi mistä lähtien niitä on edes saanut (onhan mm. imuputketkin pistetty uusiksi samalla).
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Ransu kirjoitti:Ainaskin 85´ vuonna on cuulerin saanut lisävarusteena...
Jos tarkoitat mallivuotta 1985, niin kirja "Saab ensimmäiset 40 vuotta kertoo (mallivuodesta 1985):
"CD:hen sai intercoolerin valinnaisvarusteena, joka nosti moottorin
tehon 145 hevosvoimasta 155 hva:aan."
Saikohan tuon lisävarusteena myös Suomessa?
Toisaalta syksyllä -85 myytiin mallivuotta -86 -> silloinhan se oli jo vakiona.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
No sitten.Ransu kirjoitti:Katsoin vain tuosta saabin lisävarusteet 85´ kirjasta joka on painettu vuonna 84...
Sisälsikö "lisävarusteet" kirjasen cooleri myös tarvittavat putket?
Paljonko oli muuten hinta tuohon aikaan?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."