Kytkinlevy 1mm kulunut,paljon vai vähä?+muuta kytkinremppast
Kytkinlevy 1mm kulunut,paljon vai vähä?+muuta kytkinremppast
Irroittelin ässästä kytkimen kun painelaakeri veteli viimeisiään ja irroittaminenkin oli vähän huonoa.
Nyt pitäis päättää laitanko uuden asetelman ja levyn(motonet made in UK) vai jätänkö alkuperäisen SACHSin noilla on aika tarkkaan milli paksuuseroa, sachsin levynollessa 7mm paksu.
Kytkin ei ole luistanut.
Eli onko millin kuluma paljon vai vähän kytkinlevyssä?
Nyt pitäis päättää laitanko uuden asetelman ja levyn(motonet made in UK) vai jätänkö alkuperäisen SACHSin noilla on aika tarkkaan milli paksuuseroa, sachsin levynollessa 7mm paksu.
Kytkin ei ole luistanut.
Eli onko millin kuluma paljon vai vähän kytkinlevyssä?
Viimeksi muokannut tetammi, Ma Huhti 03, 2006 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Epäilen ettei ole, ainakin orkkikses luki isolla sachs.himmee kirjoitti:Siis onko tuo UK sachs?
Tästä en oikein mitään tietoo löytäny.Eikös kytkinlevy saanu olla ihan olemattoman paksuinen? Tyyliin 1mm tj... Eipä siinä taida olla ku lyöt kiinni vaan sen!
Townsendist löyty ohje jonka mukaan tsekataan silloin ku toi on vielä paikoillaan. Siinä tosin oli minimin ja maksimin väli n.8mm eli saman verta ku tuon tarvikkeen koko paksuus.
Painelaakeri oli kyl ihan kaput.
Työsylinteri tarttis vielä purkaa ja laittaa uudet tiivisteet siihen ja kampuralle.
Eli vielä jonkin aikaa otetaan kommentteja vastaan.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Reilu milli niittien kohdalta kulutuspintaan niin kestää vielä hyvän matkaa normaali käytössä. Jos ne säteittäiset urituksen on levystä kuluneet (riippuu levyn tyypistä) niin vaihtaisin uuteen (varsinkin jos levyn vaihto on hankalaa=moottorin/laatikon irroitus)Coltti kirjoitti:Eiköhän se levy vielä jonkinaikaa siellä toimi. Kokeile katsoa, paljon kulutuspintaa jäljellä ennen kuin tulee niitit kosketuksiin asetelman ja vauhtipyörän kanssa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tuli tuota tutkailtua enempi.
Olisi varmaan tarvinnu vaihtaa se kitisevä painelaakeri vähän aikasemmin, meinaan asetelman "tassujen" päät oli ohentunut varmaan millin joten laittanen tuon uuden paketin vaan paikkaansa.
Orkkislevyssä tosiaan oli vielä niitä sätettäisiä uria näkyvissä joten pitänee jättää toi jemmaan siltä varalta jos motonetin kampuran stefa rupee vuotaan.
Vanha oli jo vähän tihuttanut.
Tuo motonetin tiivistettähän on suositeltu jättää vähän ulommas jotta tiivistehuullos jäisi eri kohtaan mutta itse en saanu tuota mielestäni riittävän suoraan kuin painamalla pohjaan saakka.
Tuollasella asetelmallahan ei varmaan ole oikein mitään virkaa?
Hommahan jäi vaiheeseen kun tulin siihen tulokseen että toi kytkinakselin stefa vaateis myös vaihtoa eikä sellasta siis ollu valmiina.
Kytkinletku tarttis varmaan uusii, meinaan oli työsylinteri melko täynnä moskaa. Haulla löysin jotain hintainfoo että toi olis PCS:llä ollu 70e, jos joltain ei tuu vinkkejä halvemmasta paikasta niin aattelin korvata tuon kovalla putkella.
Tästähän on jutusteltu aiemmin ja muutamalla oli vaan ihan positiivista palautetta moisesta.
Helppohan tuo on vaihtaa jos murtuu, ainakin helpompaa ku taas putsata työsylinteriä.
Samalla kun tuolla keulalla oli tilaa niin tuli hukkaportin tankoa rassattua että sais peruspaineet kohilleen ja magneettiventtiilikin löysi paikkansa. Tuohon kun saan vielä "sähköt" kytkettyä niin eiköhän se tästä vielä iloksi muutu.
Olisi varmaan tarvinnu vaihtaa se kitisevä painelaakeri vähän aikasemmin, meinaan asetelman "tassujen" päät oli ohentunut varmaan millin joten laittanen tuon uuden paketin vaan paikkaansa.
Orkkislevyssä tosiaan oli vielä niitä sätettäisiä uria näkyvissä joten pitänee jättää toi jemmaan siltä varalta jos motonetin kampuran stefa rupee vuotaan.
Vanha oli jo vähän tihuttanut.
Tuo motonetin tiivistettähän on suositeltu jättää vähän ulommas jotta tiivistehuullos jäisi eri kohtaan mutta itse en saanu tuota mielestäni riittävän suoraan kuin painamalla pohjaan saakka.
Tuollasella asetelmallahan ei varmaan ole oikein mitään virkaa?
Hommahan jäi vaiheeseen kun tulin siihen tulokseen että toi kytkinakselin stefa vaateis myös vaihtoa eikä sellasta siis ollu valmiina.
Kytkinletku tarttis varmaan uusii, meinaan oli työsylinteri melko täynnä moskaa. Haulla löysin jotain hintainfoo että toi olis PCS:llä ollu 70e, jos joltain ei tuu vinkkejä halvemmasta paikasta niin aattelin korvata tuon kovalla putkella.
Tästähän on jutusteltu aiemmin ja muutamalla oli vaan ihan positiivista palautetta moisesta.
Helppohan tuo on vaihtaa jos murtuu, ainakin helpompaa ku taas putsata työsylinteriä.
Samalla kun tuolla keulalla oli tilaa niin tuli hukkaportin tankoa rassattua että sais peruspaineet kohilleen ja magneettiventtiilikin löysi paikkansa. Tuohon kun saan vielä "sähköt" kytkettyä niin eiköhän se tästä vielä iloksi muutu.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Toi kova putkihan olis varmaan halpa teettää ihan haratsussa, jättää vanhan sitten varaosaksi, voi raitilla korjata jos tarvii.tetammi kirjoitti:
Kytkinletku tarttis varmaan uusii, meinaan oli työsylinteri melko täynnä moskaa. Haulla löysin jotain hintainfoo että toi olis PCS:llä ollu 70e, jos joltain ei tuu vinkkejä halvemmasta paikasta niin aattelin korvata tuon kovalla putkella.
Helppohan tuo on vaihtaa jos murtuu, ainakin helpompaa ku taas putsata työsylinteriä.
siihen TARVIKEstefan aseman siirtoon olisi kait oltava ihan sorvattu rengas sinne stefan taakse, jotta voi painaa sitä vastaan suoraan.
silmälaakerin vaihtaisin samalla koska niin halpa ja niitäkin tuppaa hajoomaan. kytkinakselin stefa harkintaan, koska sekin on työlään syvällä.
näissä valinnoissahan painaa paljon se tekeekö itse ja laskeeko omalle duunille mitään.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Niin mäkin luulin, parin tarvikeliikkeen ja parin letkufirman jälkeen kävin hakees saabilta uuden.Ovh. 100estara kirjoitti: Toi kova putkihan olis varmaan halpa teettää ihan haratsussa, jättää vanhan sitten varaosaksi, voi raitilla korjata jos tarvii.
Näin totesin ja lykkäsin pohjaan.stara kirjoitti:siihen TARVIKEstefan aseman siirtoon olisi kait oltava ihan sorvattu rengas sinne stefan taakse, jotta voi painaa sitä vastaan suoraan.
Vaihdoin toki, vanha ei pyöriny mitenkään nätiste.stara kirjoitti:silmälaakerin vaihtaisin samalla koska niin halpa ja niitäkin tuppaa hajoomaan.
Vaihdoin tuonkin, oli koko projektin vittumaisin vaihe. Ei meinannu milllään lähtee pois eikä mennä paikoilleen. Pariin otteeseen jo miettisin syylärin irroitusta.stara kirjoitti: kytkinakselin stefa harkintaan, koska sekin on työlään syvällä.
Pari muuta huomiota jotka olisi nopeuttanut hommaa.
Tuo työsylinteri purkaantuu kolmeen osaan, minkä tietty huomasin vasta kun olin tunnin putsanu topseilla ja paineilmalla.
Ennen tuon asetelman lukitusrenkaan poistoa kannattaa varmistua että kytkinakseli on pohjassa saakka.
Noitten toimien jälkeen on eka tapaus että neste tulee painovoimasesti systeemin läpi. Varsinainen ilmaus vielä tekemättä, rupes väsyttään kesken kaiken.
Hieman on projekti venähtäny mutta aikaa on menny myös tuossa aiemmin mainitussa muussa kivassa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
eikö ollu haratsussa sopivii päätynippoja/ putkee vai kui.tetammi kirjoitti:Niin mäkin luulin, parin tarvikeliikkeen ja parin letkufirman jälkeen kävin hakees saabilta uuden.Ovh. 100estara kirjoitti: Toi kova putkihan olis varmaan halpa teettää ihan haratsussa, jättää vanhan sitten varaosaksi, voi raitilla korjata jos tarvii.
eiks ton voi melkeen iteki duunata, vanhat päät vaan ja pehmeää kupariputkea taivuttaa mallin mukaan. olikohan se 6 mm putkee, jos pieni ero niin väljentää päätynippoja vastaavasti ja sit vaan pusertaa päät kartioimistyökalulla. Luulis jotta koneen liike on niin pientä jotta joustaa riittävästi, mutta värinöiden vaikutus on paha sanoa.
toi originaalihan on muuten ruostuvaa rautaa, joiltakin ruostunu puhki.
100 egee on aika paljon moisesta putkenpätkästä, mutta varaosista on helppo pyytää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Voi olla että en osannu kysellä oikeesta puljusta mutta toi putki oli onkelma.stara kirjoitti: eikö ollu haratsussa sopivii päätynippoja/ putkee vai kui.
eiks ton voi melkeen iteki duunata, vanhat päät vaan ja pehmeää kupariputkea taivuttaa mallin mukaan. olikohan se 6 mm putkee, jos pieni ero niin väljentää päätynippoja vastaavasti ja sit vaan pusertaa päät kartioimistyökalulla.
Toi tais olla jotain 7mm tai en mä tiiä mistä noi mitataan mutta kumminkaan ei ollu muuta tarjolla ku sitä perusjarruputkee ja ohuempaa.
Kartiotyökalu löytyis itteltäkin ja nipat näytti olevan vielä ihan ok.
Oli kyllä melko pahasti toi putki ruosteessakin.
Mä luulen että kytkinnesteiden vaihdot kuuluu vähän useammin mun huolto-ohjelmaan tästä lähtien.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
päivän tietoisku:tetammi kirjoitti:stara kirjoitti:
Mä luulen että kytkinnesteiden vaihdot kuuluu vähän useammin mun huolto-ohjelmaan tästä lähtien.
kävin tässä paikallisessa merkkiliikkeessä asioilla ja katselin kun jannu vaihto 93: en jarrunesteitä, ymmärsin jotta määräaikaishuoltona.
no kysäsin, jotta kait kytkinnesteet samalla. Ei , oli vastaus, jarrupuolelle kuulemma kondensoituu vettä enempi ku ovat niin märkänäkin. ja se herranterttu oli muuten ihan tosissaan.
Onneks mulla ei ollu mikään yliriemukas päivä ( ja olin muutenkin taas kerjuulla), olisin varmaan kussu pöksyihini.
Minusta kyllä samaa on litku ja sitäpaitsi kytkinpuoli on paljon useammin poljettu ja työläämpi rempata jos porsii.
koskahan ne sit sen kytkinpuolen, oon varmaan niin paljo jo pihalla noista jutuista, kait kytkimen mehuille on ihan oma määräaikaislitkutus, saahan senkin sit erikseen rahastaa ja kansaa juoksuttaa.


900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00