ÖLJY vuotoa /seuraava tapaus jakopää(?)
ÖLJY vuotoa /seuraava tapaus jakopää(?)
Kävinpä konttorilla näytillä,Mittarissa enteellisesti 313....Kattelin perästä,ku konttorin kaveri polki saban pihan poikki ja sieltä sisään hymyssä suin?Mittas kaasut,Pienen miettimisen jälkeen (15min.)pompautti auton nosturille,Silloin huomasin 10 kertaa 10 senttiä ison öljylammikon?Siinä ku tutkittiin aikansa,öljy tulee jostain suodatimen tienoilta?Ei vuotanu eillen,ku oli auto nosturissa hitsauksen takia?Mikä hitton öljyvuoto paikka se on?Suodattimen otin irti,Mutta ei näy mitään(reikää)ONKO KENELLÄKÄÄN OLLU SAMASSA PAIKASSA VUOTOA?Oli muuten erittäin ystävällinen katsastaja.Paikka menee viideltä kiinni,Pääsin 16.57 sisään ja lähin noin 17.30 Ja kymmenen pistettä ja papukaijan merkki sille katsastajalle,vaikka tuli hylätty!Mutta tuo vuoto pitäs tukkia ennen aamua,kun on lähtö tampereelle?Apuja kaivattais pikaisesti!!!
puh.050-3748237
#3078
#3078
Aika hyvä vinkki...olen armeija ajasta alkaen muistanut tarkistaa tuon kun yks tupakaveri vaihto lantikkaan öljyt ja kävi noin......sitä tuli kyllä lentämällägls kirjoitti:jos öljyt ja suodatin on vasta vaihdettu niin tarkasta ettei suodattimessa ole kahta tiiviste-renkulaa päällekkäin.
joskus suodattimen vaihdossa jää vanhasta suodattimesta tiiviste uuden tielle.

No tosta viasta veikkaisin kyllä sitä öljynpaine anturia!! Äitillä satkussa vuosi sitten hylky öljy vuodosta.....no ei mitään ihmeellistä löytynyt, pesin koneen ja uudelleeen konttorille. Ilmojen lämmittyä ajoin pukeilla ja aloin katteleen altapäin koneen käydessä....ja sit selvis mistä tuli. Päältäpäin sitä ei oikein huomannut ollenkaan, kun käänty jotenkin hassusti siitä suodattimen jalan juuresta heti piiloon.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Veikkaus myös öljynpaineanturi . Sijaitsee siinä suodattimen yläpuolella jalassa kiinni. Öljyjen vaihdossa jos suodattimen väliin jää vanha tiiviste ,sen huomaa kyllä 1km matkalla viimeistään. Nimim.Kokemuksella..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Viikko sitten huomasin Ässässä samaa ongelmaa. eli öljy lättiä rupesi tulemaan alle. Putsattiin paikat ja viaksi paikallistettiin öljypumpun o-rengas. Nyt on uudet tiivisteet sisällä ja öljyä ei vuoda, oli muuten aikamoista haperoa ne tiivisteet. Noiden seurauksena myös savuttaminenkin lakkasi. 

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
mulla 99:ssä ilmeisesti sama homma..Suabisti kirjoitti:Viikko sitten huomasin Ässässä samaa ongelmaa. eli öljy lättiä rupesi tulemaan alle. Putsattiin paikat ja viaksi paikallistettiin öljypumpun o-rengas. Nyt on uudet tiivisteet sisällä ja öljyä ei vuoda, oli muuten aikamoista haperoa ne tiivisteet. Noiden seurauksena myös savuttaminenkin lakkasi.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80