Noppafani kirjoitti:Armas kauppakassini, 900i M1987 (8v) päätti tehdä eilen tenän kaverin pihaan Pitäjänmäessä. Oireita hän osoitti jo ajettaessa kaverin luo, pienillä kierroksilla kaasua painettaessa oli selkeää nykimistä havaittavissa, ihan kuin olisi johtunut kosteudesta jossain? Auto liikkui kuitenkin kiltisti pihaan asti, josta ei enää lähtenyt käyntiin. Bensaa on tankissa, akussa on virtaa, tulpanjohdot on melkein uudet, käynnistysvaikeuksia ei ole ikinä ollut ja muutenkin hän on toiminut täydellisesti eiliseen saakka. Kokeilen vielä huomenna käynnistellä autoa, kun seuraavaksi olen menossa Pitäjänmäen suuntaan, josko kosteus olisi siihen mennessä jo kaikonnut strategisista paikoista... (liekö edes mahdollista tässä säässä?

)
Mikäli auto ei nyt lähde käyntiin suosiolla, aion kytkinrempan yhteydessä korjauttaa kyseisen vian jollakin asiasta paremmin perillä olevalla taholla. Tarkoitus olisi nyt siis viedä 900i kytkinremonttiin, kun itsellä ei löytyne tarpeeksi taitoa, saatiko sitten tiloja kytkimen laittamiseen. Olisiko kenelläkään suositella Helsingin alueelta edullista pajaa, mieluiten sellaista jolla olisi vielä jotakin tietoa 900:n laittamisesta. Taitaa vaan tällä seudulla olla melkoinen harvinaisuus tämä kukkarolle ystävällinen autokorjaamo?
Tietysti, jos joku tätä forumia lukeva on halukas lisätienestiä vastaan korjaamaan edellämainitut viat, niin keskustelen mielelläni asiasta, yksityisviestiä voi laittaa
P.S. Yritin parhaani löytääkseni haulla jotain vastausta ongelmiini tai korjaamokysymykseen, mutta en ainakaan käyttämilläni hakusanoilla löytänyt ratkaisua.
Ei saabi voi mennä rikki, vika on käyttäjässä, kuten intissäkin kuteet on sopivat.....
Katot siis irtotulpalla tuleeko kipunaa.
Raotat jotain paineellista bensaliitosta ku kaveri starttaa, ruiskiiko bensaa.
jos ei tuu kipinää niin sit vaan mittaat minne se jää, saako puola sähköä, esim virtakynällä. Jos ei saa, niin anna sille sitä ohituskytkennällä.
uuden jakajan kannen ja pyörijän voit ostaa haratsusta maitokauppareissulla, niistä ei paljoo köyhdy.
noillahan se ratkori jo 80% todennäköisyydellä lähtee.
Kytkinjutska: on sen verta vaativa, jotta juu katso mienne viet, jos ei oo saabiin vihkiytynyt paja niin ähräävät ja tuhraavat vaan, sen 20% mitä tuntiveloituksessa säästää, niin tupla- ajankäytössä häviää moninkertaisesti, ja vielä työn laatu jää kikertämään.
Ei ne korjaamot yleensä ehdottele esim. työsylinterin tiivisteiden vaihtoa, kampiakselin stefaa( jos ei koskaan vaihdettu, ota se saabilta), silmälaakeria tai kytkinakselin stefaa, ne vaan duunaa just sen minimin, ja sitten asiakas saa uudelleen maksaa isot työt esim 1 vuoden kuluttua.
Katso haulla itse aiheita ja päätä missä laajuudessa teetät ja hankit/ mistä itse ostat osat valmiiksi.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37254
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=