Kukkaroystävällinen korjaamo Helsingissä - tarua vai totta?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Noppafani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Paikkakunta: Helsinki

Kukkaroystävällinen korjaamo Helsingissä - tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja Noppafani »

Armas kauppakassini, 900i M1987 (8v) päätti tehdä eilen tenän kaverin pihaan Pitäjänmäessä. Oireita hän osoitti jo ajettaessa kaverin luo, pienillä kierroksilla kaasua painettaessa oli selkeää nykimistä havaittavissa, ihan kuin olisi johtunut kosteudesta jossain? Auto liikkui kuitenkin kiltisti pihaan asti, josta ei enää lähtenyt käyntiin. Bensaa on tankissa, akussa on virtaa, tulpanjohdot on melkein uudet, käynnistysvaikeuksia ei ole ikinä ollut ja muutenkin hän on toiminut täydellisesti eiliseen saakka. Kokeilen vielä huomenna käynnistellä autoa, kun seuraavaksi olen menossa Pitäjänmäen suuntaan, josko kosteus olisi siihen mennessä jo kaikonnut strategisista paikoista... (liekö edes mahdollista tässä säässä? :))

Mikäli auto ei nyt lähde käyntiin suosiolla, aion kytkinrempan yhteydessä korjauttaa kyseisen vian jollakin asiasta paremmin perillä olevalla taholla. Tarkoitus olisi nyt siis viedä 900i kytkinremonttiin, kun itsellä ei löytyne tarpeeksi taitoa, saatiko sitten tiloja kytkimen laittamiseen. Olisiko kenelläkään suositella Helsingin alueelta edullista pajaa, mieluiten sellaista jolla olisi vielä jotakin tietoa 900:n laittamisesta. Taitaa vaan tällä seudulla olla melkoinen harvinaisuus tämä kukkarolle ystävällinen autokorjaamo?

Tietysti, jos joku tätä forumia lukeva on halukas lisätienestiä vastaan korjaamaan edellämainitut viat, niin keskustelen mielelläni asiasta, yksityisviestiä voi laittaa :D

P.S. Yritin parhaani löytääkseni haulla jotain vastausta ongelmiini tai korjaamokysymykseen, mutta en ainakaan käyttämilläni hakusanoilla löytänyt ratkaisua.
900i 5d M1987 toimittaa käyttöauton roolia
900T8 3d M1987 projekti käynnissä
900i 4d M1988 "raato"
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Toimiiko bensapumppu? Eli surahtaako päälle kun käännät virta-avainta?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Noppafani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Noppafani »

Suabisti kirjoitti:Toimiiko bensapumppu? Eli surahtaako päälle kun käännät virta-avainta?
Kyllä se pikkusen ääntä pitää, kun virrat laittaa päälle. Samanlaista ääntä se on aina pitänyt ja sehän oli terveen Saabin merkki? :)
900i 5d M1987 toimittaa käyttöauton roolia
900T8 3d M1987 projekti käynnissä
900i 4d M1988 "raato"
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Noppafani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Noppafani »

Kumma, etten tuota löytänyt Haku-toimintoa käyttäessäni. Tää on ihan älyttömän hyvä listaus, kiitoksia Saabisteille ja korjaamolistan ylläpitäjille. Kuinkas paljon jengillä on kokemuksia tuosta Katcar Oy:stä tai Auto-Westerlund Ky:stä? Taidanpa oman käyttösatkuni kiikuttaa jompaan kumpaan heti kun mahdollista :o
900i 5d M1987 toimittaa käyttöauton roolia
900T8 3d M1987 projekti käynnissä
900i 4d M1988 "raato"
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Katcarilla käytin omaa tonnaria. Kaveri oli hyvin hajamielinen, vähän epäilyttää kuin monta huoltotoimenpidettä yleensäkään tuli tehtyä. Mm. öljyt vaihtoi vasta kun erikseen pyysin (tilasin 190tkm huollon, ei kai siihen sitten olisi öljynvaihtoa kuulunut). Suodattimia sun muuta väitti vaihtaneensa, tiedä sitten... ja sytytystulpat, sääli vaan että sinne oli juuri vaihdettu uudet, mitkähän paskat pisti tilalle :(

Ja miksikö epäilen että paskat? Koko hoito maksoi 160 euroa. Siis 190tkm huolto sisältäen öljyt, suodattimet, tulpat jne, jarrunesteen vaihto, moniurahihnan laakerin vaihto, lootan vetarinlähdön stefan ja laakerin vaihto, lootaöljyn vaihto (Saab synteettiset), etualatukivarsien puslien vaihto... Eihän tuolla rahalla saa edes osia.

Sen tiedän että moottoriöljyt, puslat ja hihnan rulla vaihtui, ja vaihdetusta lootaöljystä on ainakin laitettu tarra konehuoneeseen. Kaikki muu "hiukan" epäilyttää...

Lisäksi ei tuntunut kiinnostavan pätkääkään kun etuspoileri raapi aika rankasti nosturiin kiinni sen päälle ajettaessa, madallettu kun auto on.

EDIT: Ainiin, nosturin tassutkaan ei osuneet kummallakaan käyntikerralla oikeisiin nostokohtiin, vaan vähän sinnepäin helmaan ja painoivat ainakin suojamuoviin pysyvät jäljet.

Nimim. ens kerralla jonnekin muualle, ellei ole just yksi tietty homma mikä pitää tehdä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Kukkaroystävällinen korjaamo Helsingissä - tarua vai tot

Viesti Kirjoittaja stara »

Noppafani kirjoitti:Armas kauppakassini, 900i M1987 (8v) päätti tehdä eilen tenän kaverin pihaan Pitäjänmäessä. Oireita hän osoitti jo ajettaessa kaverin luo, pienillä kierroksilla kaasua painettaessa oli selkeää nykimistä havaittavissa, ihan kuin olisi johtunut kosteudesta jossain? Auto liikkui kuitenkin kiltisti pihaan asti, josta ei enää lähtenyt käyntiin. Bensaa on tankissa, akussa on virtaa, tulpanjohdot on melkein uudet, käynnistysvaikeuksia ei ole ikinä ollut ja muutenkin hän on toiminut täydellisesti eiliseen saakka. Kokeilen vielä huomenna käynnistellä autoa, kun seuraavaksi olen menossa Pitäjänmäen suuntaan, josko kosteus olisi siihen mennessä jo kaikonnut strategisista paikoista... (liekö edes mahdollista tässä säässä? :))

Mikäli auto ei nyt lähde käyntiin suosiolla, aion kytkinrempan yhteydessä korjauttaa kyseisen vian jollakin asiasta paremmin perillä olevalla taholla. Tarkoitus olisi nyt siis viedä 900i kytkinremonttiin, kun itsellä ei löytyne tarpeeksi taitoa, saatiko sitten tiloja kytkimen laittamiseen. Olisiko kenelläkään suositella Helsingin alueelta edullista pajaa, mieluiten sellaista jolla olisi vielä jotakin tietoa 900:n laittamisesta. Taitaa vaan tällä seudulla olla melkoinen harvinaisuus tämä kukkarolle ystävällinen autokorjaamo?

Tietysti, jos joku tätä forumia lukeva on halukas lisätienestiä vastaan korjaamaan edellämainitut viat, niin keskustelen mielelläni asiasta, yksityisviestiä voi laittaa :D

P.S. Yritin parhaani löytääkseni haulla jotain vastausta ongelmiini tai korjaamokysymykseen, mutta en ainakaan käyttämilläni hakusanoilla löytänyt ratkaisua.
Ei saabi voi mennä rikki, vika on käyttäjässä, kuten intissäkin kuteet on sopivat.....
Katot siis irtotulpalla tuleeko kipunaa.
Raotat jotain paineellista bensaliitosta ku kaveri starttaa, ruiskiiko bensaa.
jos ei tuu kipinää niin sit vaan mittaat minne se jää, saako puola sähköä, esim virtakynällä. Jos ei saa, niin anna sille sitä ohituskytkennällä.

uuden jakajan kannen ja pyörijän voit ostaa haratsusta maitokauppareissulla, niistä ei paljoo köyhdy.
noillahan se ratkori jo 80% todennäköisyydellä lähtee.
Kytkinjutska: on sen verta vaativa, jotta juu katso mienne viet, jos ei oo saabiin vihkiytynyt paja niin ähräävät ja tuhraavat vaan, sen 20% mitä tuntiveloituksessa säästää, niin tupla- ajankäytössä häviää moninkertaisesti, ja vielä työn laatu jää kikertämään.
Ei ne korjaamot yleensä ehdottele esim. työsylinterin tiivisteiden vaihtoa, kampiakselin stefaa( jos ei koskaan vaihdettu, ota se saabilta), silmälaakeria tai kytkinakselin stefaa, ne vaan duunaa just sen minimin, ja sitten asiakas saa uudelleen maksaa isot työt esim 1 vuoden kuluttua.
Katso haulla itse aiheita ja päätä missä laajuudessa teetät ja hankit/ mistä itse ostat osat valmiiksi.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=37254
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin