Jospa joku osais arvailla näihin toivottavasti pikkuvikoihin syitä...
Potilas on Saab 900i16 -89, siis ei katalysaattoria. Tyhjäkäynti yleensä käynnistäessä on normaali, mutta kaasua painaessa hiljalleen se ei enää palaudu täysin oikeille lukemille, vaan lopulta asettuu sinne noin 1100 kierroksen tuntumaan. Ikävä vaiva. Mikä avuksi?
Toinen vika on se, että Saabi silloin tällöin vilauttelee check engine valoo, vaikka moottori käykin hyvin. Valo vilahtelee silleen noin 20 kertaa parissa tunnissa, yleensä matka-ajossa pintakaasulla nopeutta lähes aina noin 80 km/h ja vaihe sillon vitosella. Myös olen huomannut, että valo vilkahtaa usein loivassa ylämäessä. Jotain vakavaakin?
Toivottavasti joku Saab-tohtori haluaisi auttaa, koska itse en oikeen osaa noita oireita diagnosoida. Myös auto olisi tarkoitus pitää liikenteessä vielä vähintään seuraavat 177000 km...
