Kysymys liittyen T8 speciaaliin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
Paikkakunta: Kemi

Kysymys liittyen T8 speciaaliin

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Oliko kenelläkään tuntumaa Ruotsin T8 Speciaaliin? Siis se 3d nahkasisustalla ja Aero/Airflow korisarjalla. Onko alustaltaan alunperin madallettu ja varustettu kallistuksenvakaajilla? Vai vain köyhänmiehen Aero-lookki.

Jos kesällä hankkis tuollaisen ja vaihtelis 16v kannen, isompaa coolerii ja etc.
Jos löytyy aiempi topic, niin pistä linkki. Kun taidot ei löytämiseen riitä ja koneen moksiminen nyrkilläkään auta. :?
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Eikös Suorsalla ole juuri T8 Special Kouvolan suunnalla myynnissä... ? 8O
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Mulla on ollut nyt pari vuotta t8 special. Kallistuksenvakaajat löytyy sekä myös samat jouset ja iskarit kuin Aerossa. Varustukseen kuuluu sähkölasit ja -peilit, sähkökattoluukku sekä punainen nahkaverhoilu. Näissä on myös vakiona nahkaratti ja nahkainen vaihdekepin palje ynnä punainen kojelauta. Aeroista poiketen t8 specialin standardivarustukseen ei kuulu vakionopeuden säädintä.

Autossa on k-jetti lambdalla, mikä onkin oikeastaan ainoa isompi murhe kyseisessä mallissa. Mylly ei ole mitenkään erityisen suorituskykyinen mutta perin vikaherkkä. Koneen vaihtamalla tuosta saa kyllä unis vehkeen. Ongelma on vaan siinä, että kyseisen vaihtokoneen pitää olla vähäpäästöinen, sillä ainakin oma autoni on katsastettu vähäpäästöiseksi.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Koneenvaihtohan ei ainakaan minulla ole ongelma, kun auto on katsastettu ei-vähäpäästöiseksi...

Niinkuin Karjay kirjoitti niin T8 Special on prukulleen sama värkki kuin Aerokin lukuunottamatta vakionopeudensäädintä ja T16 konetta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Minulle ei tullut merkintää vähäpäästöisyydestä. Toisaalta kepin ympärillä normaali palje, ei nahkaa :( . Muuten samat näkemykset asiasta.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Kattihan ei ole ongelma, vasta 91- eteenpäin suomalaisille pakollinen. jos ruotsintuonnissa katti, niin pois ennen katsastusta. Paperi (tyypitystodistus) vain samanikäisestä katittomasta-mallista. Otteeseen tulee merkintä ilman kattia. Ei kai yksikään T8 ole suomessa katilla ollut uutena. 16v iivareita kylläkin on tullu vastaan jopa jo mallia -89.

Miten korisarja kerää alttiutta ruosteelle? Vai samaa luokkaa kuin ilmankin. Ei viittis ajaa 2000 km pehmeää ruottalaista potkimaan. Mutta kotimaista korjauspeltiähän saa vielä ainakin Ruukilta.

Tois samalla reissulla tonnarin sydämenluovutukseen.
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
d-sign
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 23:29
Viesti:

Re: Kysymys liittyen T8 speciaaliin

Viesti Kirjoittaja d-sign »

Ruosteruisku kirjoitti:Jos kesällä hankkis tuollaisen ja vaihtelis 16v kannen, isompaa coolerii ja etc.
Jokos on A:lla turbokuume päässy hiiltymään noin pahaksi :wink:

Pittää tulla huomenna sinne päin nii voidaan taas suunnitella kaikkea jäynää pahaa-aavistamattomien ihmisten pään menoks :lol:

Ja tekniikanluovutukseen edelleen suosittelisin ennemmin satkua, kuin tonnaria. Ei tarvis erikseen hommata imu- ja pakosarjoja, koneenkiinnikkeitä, johtosarjaa ym.
Vastaa Viestiin