900s:stä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

900s:stä

Viesti Kirjoittaja mti »

Muutama kysymys olisi. Käsitykseni mukaan S:ssä ei ole APC systeemiä eli kuuluuko turbon ahtopuolelta normaalistikin mennä suoraan letku hukkaportin kellolle? Ja kuuluuko hukkapurtin olla kuinka jäykkä, ettei sitä tangosta käsin liikuttamalla saa liikkumaan. Ja kuuluuko tangon kellon päästä "heilua".

Ja onko tietoa, kun näkyy olevan cooleri ja 3" alkuputki ilman ryssänmutkaa turbolta, kuinka paljon vaikutusta noilla tehoihin?

T: Aloitteleva Saabisti 8O
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mti »

niin ja missä -90 on toi lastun paikka?
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: 900s:stä

Viesti Kirjoittaja mti »

mti kirjoitti:Muutama kysymys olisi. Käsitykseni mukaan S:ssä ei ole APC systeemiä eli kuuluuko turbon ahtopuolelta normaalistikin mennä suoraan letku hukkaportin kellolle? Ja kuuluuko hukkapurtin olla kuinka jäykkä, ettei sitä tangosta käsin liikuttamalla saa liikkumaan. Ja kuuluuko tangon kellon päästä "heilua".

Ja onko tietoa, kun näkyy olevan cooleri ja 3" alkuputki ilman ryssänmutkaa turbolta, kuinka paljon vaikutusta noilla tehoihin?

T: Aloitteleva Saabisti 8O
Oli tuo hukkaportinletku puhkikin näköjään ja ahtopuolen kumikaulakin oli miltei irti :?

Kummastuttaa vain tuo kun näkyy olevan APC:lle sulake ainakin paikallaan :) Mahtaako mikä olla toi pömpeli vasemman etuvalon takana mihin tulee alipaineletkuja?
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900s:stä

Viesti Kirjoittaja ode »

mti kirjoitti:
mti kirjoitti:Muutama kysymys olisi. Käsitykseni mukaan S:ssä ei ole APC systeemiä eli kuuluuko turbon ahtopuolelta normaalistikin mennä suoraan letku hukkaportin kellolle? Ja kuuluuko hukkapurtin olla kuinka jäykkä, ettei sitä tangosta käsin liikuttamalla saa liikkumaan. Ja kuuluuko tangon kellon päästä "heilua".


Kummastuttaa vain tuo kun näkyy olevan APC:lle sulake ainakin paikallaan :) Mahtaako mikä olla toi pömpeli vasemman etuvalon takana mihin tulee alipaineletkuja?
Kyllä se suoraan menee ja aikas jäykkä on käsin liikutella, takavalon takana voisi olla cruisen pumppu
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

mti kirjoitti:niin ja missä -90 on toi lastun paikka?
Vänkärin jalkatilasta oikealta puolelta verhoilun alta löytyy ruiskuboksi.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Turbo900 kirjoitti:
mti kirjoitti:niin ja missä -90 on toi lastun paikka?
Vänkärin jalkatilasta oikealta puolelta verhoilun alta löytyy ruiskuboksi.
Onko tuo lastu painettu vaan tuonne boksin virtapiirilevyn reikiin, vai onko se tinattu?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jos ei siinä piirin alla ole kantaa, se on juotettu paikalleen.

Tinaimuri + imusukkaa ja huolellisuutta, niin kyllä se sieltä irtoaa.

- älä kuumenna piiriä liikaa (etenkin sukan kanssa vaarana), anna jäähtyä välillä
- juota pikkaisen tuoretta tinaa jalkoihin, niin vanha tina juoksee paremmin ja pumppu / sukka toimii paremmin
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

...ja jollet tiedä mitä teet, älä tee :D
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

Jope kirjoitti:Jos ei siinä piirin alla ole kantaa, se on juotettu paikalleen.

Tinaimuri + imusukkaa ja huolellisuutta, niin kyllä se sieltä irtoaa.

- älä kuumenna piiriä liikaa (etenkin sukan kanssa vaarana), anna jäähtyä välillä
- juota pikkaisen tuoretta tinaa jalkoihin, niin vanha tina juoksee paremmin ja pumppu / sukka toimii paremmin
ainakin lucaksen bokseissa on ollut klipsuilla kiinni. ei juottamista :)
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

xjford kirjoitti:
Jope kirjoitti:Jos ei siinä piirin alla ole kantaa, se on juotettu paikalleen.

Tinaimuri + imusukkaa ja huolellisuutta, niin kyllä se sieltä irtoaa.

- älä kuumenna piiriä liikaa (etenkin sukan kanssa vaarana), anna jäähtyä välillä
- juota pikkaisen tuoretta tinaa jalkoihin, niin vanha tina juoksee paremmin ja pumppu / sukka toimii paremmin
ainakin lucaksen bokseissa on ollut klipsuilla kiinni. ei juottamista :)
Lucas tuossa omassakin on, eli vaikuttaa aika yksinkertaiselle tuo lastun vaihto. Kiitoksia :)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lastun kuulemma voi panna väärinpäin, ja sit tulee tuhoja. Jotenka lastu aina oikeinpäin. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin