Kriittisimmät melunlähteet satkussa/vaimennus halvalla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heittää vänkärin penkiltä nalkuttavan akan pihalle niin satkukin hiljenee kummasti---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
b20
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja b20 »

Mitä eroja kaasari/ruisku/turbo sekä eri vuosimallien välillä on ollut ?

Konepelti:
-vaahtomuovi-suikele kaasari
-Kokonainen kuitulevy

Sisusta rintapelti:
-Ei mitään (ilmanoton kotelosta kuuluu runsaasti koneen ääniä)
-Apumiehen jalkatilan ilmansuulakkeiden/ilmakotelon välinen vaahtomuovi

Olisko lisää noita tehdasvarusteisia äänieristyslevyjä ? Muistikuva 900 gls oli paljon hiljaisempi kuin 900c
900i 2D
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 20:03
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja 900i 2D »

helppo lisä vaimennus on purkaa romutettavasta satkusta lattiamatto ja laittaa se nykyisen maton alle (tai päälle), matot istuu siististi päällekkäin. Alimmaisesta joutuu leikkaamaan suirot pois kynnyslistojen alta ja parista muusta kohtaa. samasta romusta voi ottaa myös niitä irrallisia bitumihuopia lisää. On halpaa ja on ainakin merkkikohtainen vaimennusmateriaali!
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

900i 2D kirjoitti:helppo lisä vaimennus on purkaa romutettavasta satkusta lattiamatto ja laittaa se nykyisen maton alle (tai päälle), matot istuu siististi päällekkäin. Alimmaisesta joutuu leikkaamaan suirot pois kynnyslistojen alta ja parista muusta kohtaa. samasta romusta voi ottaa myös niitä irrallisia bitumihuopia lisää. On halpaa ja on ainakin merkkikohtainen vaimennusmateriaali!
Tuosta olen sinäänsä eri mieltä että on turhaa vaimentaa sellaista jossa on jo vaimennus paikallaan..eli kun auto on vaimennettu joka puolelta tasaisesti on se hiljainen..
VW transporter 2.5tdi vm.99
b20
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 11:38

Viesti Kirjoittaja b20 »

Eipä tuo lattiamaton tuplaus ollut ideana vaikka toimiikin, mutta onko siellä lattian alla olevissa raskasmatto-vaahtomuovilevyissä eroa eri malleissa "paksuus". Tai onko noissa turboissa/16v ruiskuissa rintapellissä sisällä eristeet jo tehtaalta. EPC:ssa on B202 koneen kohdalla vain usein eri koodit noissa eristeissä ja noissa karvalakki-versiossa ilmeisesti osa puuttuu. Kummasti noissa kaasarimalleissa on vaan enemmän melua kuin viimeisissä 16v-malleissa. Pahiten melua tulee etupäästä/moottoritilasta joten voisihan tuota etupilareitten tukkimista testata.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Tuossa vahvarin johtoja asentaessani massasin etulokarit matkustamon puolelta, ja HUHHUH kuinka rapina ja suhina väheni! En olisi ikinä uskonut että vaikutus voi olla noin suuri 8O Huomenna massaan takakontin ja takalokarit ellei kaverin (pösö) kulkuväline tule käymään tallissa
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

sarka kirjoitti:Tuossa vahvarin johtoja asentaessani massasin etulokarit matkustamon puolelta, ja HUHHUH kuinka rapina ja suhina väheni! En olisi ikinä uskonut että vaikutus voi olla noin suuri 8O Huomenna massaan takakontin ja takalokarit ellei kaverin (pösö) kulkuväline tule käymään tallissa
Millä massalla teit? Eikö näissä satkuissa ole jo valmiina joku bitumimatto noiden lokareitten päällä?
VW transporter 2.5tdi vm.99
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

himmee kirjoitti:Millä massalla teit? Eikö näissä satkuissa ole jo valmiina joku bitumimatto noiden lokareitten päällä?
WURTH Alusta- ja helmapeltimassa :D Ei tuolla kyllä lokareiden päällä ollu yhtään mitään, ympärillä oli kyllä ne lattian äänieristeet... Kai tuo on niin vanha ettei ole tai joku on ottanut pois?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Sittenhän niihin vois sulatella semmosen 4mm kerroksen mattoa..varmasti auttaa enempi kuin massa..?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin