Kriittisimmät melunlähteet satkussa/vaimennus halvalla
Mitä eroja kaasari/ruisku/turbo sekä eri vuosimallien välillä on ollut ?
Konepelti:
-vaahtomuovi-suikele kaasari
-Kokonainen kuitulevy
Sisusta rintapelti:
-Ei mitään (ilmanoton kotelosta kuuluu runsaasti koneen ääniä)
-Apumiehen jalkatilan ilmansuulakkeiden/ilmakotelon välinen vaahtomuovi
Olisko lisää noita tehdasvarusteisia äänieristyslevyjä ? Muistikuva 900 gls oli paljon hiljaisempi kuin 900c
Konepelti:
-vaahtomuovi-suikele kaasari
-Kokonainen kuitulevy
Sisusta rintapelti:
-Ei mitään (ilmanoton kotelosta kuuluu runsaasti koneen ääniä)
-Apumiehen jalkatilan ilmansuulakkeiden/ilmakotelon välinen vaahtomuovi
Olisko lisää noita tehdasvarusteisia äänieristyslevyjä ? Muistikuva 900 gls oli paljon hiljaisempi kuin 900c
helppo lisä vaimennus on purkaa romutettavasta satkusta lattiamatto ja laittaa se nykyisen maton alle (tai päälle), matot istuu siististi päällekkäin. Alimmaisesta joutuu leikkaamaan suirot pois kynnyslistojen alta ja parista muusta kohtaa. samasta romusta voi ottaa myös niitä irrallisia bitumihuopia lisää. On halpaa ja on ainakin merkkikohtainen vaimennusmateriaali!
Tuosta olen sinäänsä eri mieltä että on turhaa vaimentaa sellaista jossa on jo vaimennus paikallaan..eli kun auto on vaimennettu joka puolelta tasaisesti on se hiljainen..900i 2D kirjoitti:helppo lisä vaimennus on purkaa romutettavasta satkusta lattiamatto ja laittaa se nykyisen maton alle (tai päälle), matot istuu siististi päällekkäin. Alimmaisesta joutuu leikkaamaan suirot pois kynnyslistojen alta ja parista muusta kohtaa. samasta romusta voi ottaa myös niitä irrallisia bitumihuopia lisää. On halpaa ja on ainakin merkkikohtainen vaimennusmateriaali!
VW transporter 2.5tdi vm.99
Eipä tuo lattiamaton tuplaus ollut ideana vaikka toimiikin, mutta onko siellä lattian alla olevissa raskasmatto-vaahtomuovilevyissä eroa eri malleissa "paksuus". Tai onko noissa turboissa/16v ruiskuissa rintapellissä sisällä eristeet jo tehtaalta. EPC:ssa on B202 koneen kohdalla vain usein eri koodit noissa eristeissä ja noissa karvalakki-versiossa ilmeisesti osa puuttuu. Kummasti noissa kaasarimalleissa on vaan enemmän melua kuin viimeisissä 16v-malleissa. Pahiten melua tulee etupäästä/moottoritilasta joten voisihan tuota etupilareitten tukkimista testata.
Tuossa vahvarin johtoja asentaessani massasin etulokarit matkustamon puolelta, ja HUHHUH kuinka rapina ja suhina väheni! En olisi ikinä uskonut että vaikutus voi olla noin suuri
Huomenna massaan takakontin ja takalokarit ellei kaverin (pösö) kulkuväline tule käymään tallissa
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Millä massalla teit? Eikö näissä satkuissa ole jo valmiina joku bitumimatto noiden lokareitten päällä?sarka kirjoitti:Tuossa vahvarin johtoja asentaessani massasin etulokarit matkustamon puolelta, ja HUHHUH kuinka rapina ja suhina väheni! En olisi ikinä uskonut että vaikutus voi olla noin suuriHuomenna massaan takakontin ja takalokarit ellei kaverin (pösö) kulkuväline tule käymään tallissa
VW transporter 2.5tdi vm.99
WURTH Alusta- ja helmapeltimassahimmee kirjoitti:Millä massalla teit? Eikö näissä satkuissa ole jo valmiina joku bitumimatto noiden lokareitten päällä?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850