...jatkuu jälleen. Eli uusi sytytysmoduuli (tarvikeosa, 25€ Bosch osalle kertoivat listahinnaksi jotain 130€ ja tingitty 105€!! ) paikoilleen ja
sama vika jatkuu.
Nyt sitten aloin itsekkin tutkia hall anturia. Bentleyn mukaan EZK-yksiköltä mitataan navoista 20(-) ja 24(+) josta pitäis löytyä jännitettä 0,3v tai yli 3v riippuen anturin asemasta.
Hahaa, täällähän se bugi majailee. Eli heti kun sai vian päälle (käyttämällä auto lämpimäksi ja odottaen että sammuu) jäi hall-anturin jännite näyttämään 4,9V asemasta riippumatta. Mutta kun pidin mittaria kiinni niin yks-kaks yllättäin napsahti jännite 0,3v:n. Eli anturi alkoi toimia.
Uutta starttia ja sama homma.
Koneen käydessä normaalisti näytti dc-jännitettä 3,4v
Toistin testin pari kertaa, sekä vielä koneen jäähdyttyä tarkastin "toimivan" anturin toiminnan. Käyttäytyi siten, että näytti joko 4,9v tai 0,3v riippuen koneen asennosta.
Testataan mittaamalla EZK:n liittimen takapuolelta, autossa virta päällä ja pyörittäen konetta käsin.
Eli ei muuta kuin
Hall-anturin vaihtoon seuraavaksi. Onkohan paha homma? Kampiakselin hihnapyörä täytynee irroittaa ja sitten anturi vaihtoon? Mitään sudenkuoppia?
Arvelen alla olevasta Motonetin listasta tummennetun olevan oikea anturi
900 79--80 Induktiivianturi. . . . . . . . . . . . . . . . 10-9027 11.90 ???
900 81--87 Hall-anturi+pohjalevy. . . . . . . . . . . . . . 10-9041 39.50 ???
900 88--93 Hall-anturi+pohjalevy+sakarahelma. . . . . . . . 10-9045 39.00 ???
900 81--93 pelkkä sakarahelma. . . . . . . . . . . . . . . 10-9035 4.00 ???
900-16V 84--85 Hall-anturi+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . 10-9080 39.50 ???
900-16V 86-- Hall-anturi+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . 10-9057 39.50 ???
900-Turbo16 84--85 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9081 43.50 ???
900-Turbo16 86--89 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9046 39.00 ???
900-Turbo16 90--93 Hall+levy+pyörrin+sakarahelma. . . . . . 10-9083 43.50 ???