-88/900i - bensapumpun ääni ja käynnistyminen
-88/900i - bensapumpun ääni ja käynnistyminen
Moi,
Pari juttua mietityttää.
Auto onpi -88 mallinen 900i ja seuraavat asiat:
1. bensapumpun ääni kuuluu auton käydessä esim. valoissa
kuskin penkille saakka. Sirinä&surina tulee selkeästi takakontista
- ääni on kovempi takakontin alueella.
2. Kun auto on lämmin, ja vain silloin, jos käynnistäessä ei paina
kaasua 1/3 niin auto ei starttaa. Jos yritti startata ilman kaasua,
kestää noin 5 min ennenkuin käynnistyy kaasun kanssa. Siis
ilman ei ollenkaan silloinkaan.
Mistä tämä voisi oireilla / nämä? Onko välttämättä tekemisissä
toistensa kanssa?
Vertailun vuoksi toinen -86 mallinen 900i toimii niin, ettei kaasuun
pidä koskea lainkaan käynnistettäessä koska käynnistyy kylmänä
tai lämpimänä aina ilman. Surinaa ei myöskään kuule matkustamoon
muutakuin käynnistysvaiheen "surahduksena".
Kummassakaan menopelissä ei ole mitään nykimisiä tai muita ongelmia
kaasun käytön kanssa kaupunki- tai maantieajossa.
Miksi kysyn: jos unohtaa painaa kaasua startatessa, joutuu odottamaan
tuon about 5 min = ärsyttävää.
t. MarkoL
Pari juttua mietityttää.
Auto onpi -88 mallinen 900i ja seuraavat asiat:
1. bensapumpun ääni kuuluu auton käydessä esim. valoissa
kuskin penkille saakka. Sirinä&surina tulee selkeästi takakontista
- ääni on kovempi takakontin alueella.
2. Kun auto on lämmin, ja vain silloin, jos käynnistäessä ei paina
kaasua 1/3 niin auto ei starttaa. Jos yritti startata ilman kaasua,
kestää noin 5 min ennenkuin käynnistyy kaasun kanssa. Siis
ilman ei ollenkaan silloinkaan.
Mistä tämä voisi oireilla / nämä? Onko välttämättä tekemisissä
toistensa kanssa?
Vertailun vuoksi toinen -86 mallinen 900i toimii niin, ettei kaasuun
pidä koskea lainkaan käynnistettäessä koska käynnistyy kylmänä
tai lämpimänä aina ilman. Surinaa ei myöskään kuule matkustamoon
muutakuin käynnistysvaiheen "surahduksena".
Kummassakaan menopelissä ei ole mitään nykimisiä tai muita ongelmia
kaasun käytön kanssa kaupunki- tai maantieajossa.
Miksi kysyn: jos unohtaa painaa kaasua startatessa, joutuu odottamaan
tuon about 5 min = ärsyttävää.
t. MarkoL
Jos pumppu pitää normaalia kovempaa outoa ääntä niin saattaapi olla menossa rikki. Tuo käynnistymisen hankaluus lämpinä voisi viitata myös paineakkuun. Eikös se paineakku hiljentänyt tuota pumpunkin ääntä vai miten se meni...
Tosin käynnistys ongelmat voi k-jetin kanssa olla niin monen asian summa ettei sillä ole pumpun ääntelyn kanssa mitään tekemistä.
Tosin käynnistys ongelmat voi k-jetin kanssa olla niin monen asian summa ettei sillä ole pumpun ääntelyn kanssa mitään tekemistä.
#1890
Kiitoksia kommenteista.
Voi tosiaan olla, että pumpun ääntely kuitenkin on "epänormaalia", jos
en muista tuollaista aiemmin ruiskusatkussa kuulleeni.
Luca: lämpimänä käynnistäminen kaasu pohjassa voi tosiaan olla totta. Mutta mistä se tulee, että jos unohti koskea kaasuun, niin sitten ei lähde kummallakaan tavalla viiteen minuuttiin?
t. M
Voi tosiaan olla, että pumpun ääntely kuitenkin on "epänormaalia", jos
en muista tuollaista aiemmin ruiskusatkussa kuulleeni.
Luca: lämpimänä käynnistäminen kaasu pohjassa voi tosiaan olla totta. Mutta mistä se tulee, että jos unohti koskea kaasuun, niin sitten ei lähde kummallakaan tavalla viiteen minuuttiin?
t. M
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Otin vanhan aiheen esille kun tyttären saab 900i -86 käyttätyy samanlaisesti tuon kaasu poljin jutun kanssa. Jos siis tulpat kastuu kun ei paina kaasua viitaako se sitten....mihinkä... että vika on missä?
Normaalisti saabin kaasupoljinta ei tarvi koskea kun käynistää. Ei ainakaan omissa koskaan tarvinnut. Ikävä asia tuo käynistys vaikeus, tyttö saanut kortin äsken ja on turvallisuus riski jos sattuu sammumaan ja ei saa käyntiin heti. Meinaan että jos sammu pahaan paikkaan.
Normaalisti saabin kaasupoljinta ei tarvi koskea kun käynistää. Ei ainakaan omissa koskaan tarvinnut. Ikävä asia tuo käynistys vaikeus, tyttö saanut kortin äsken ja on turvallisuus riski jos sattuu sammumaan ja ei saa käyntiin heti. Meinaan että jos sammu pahaan paikkaan.
....pistetäänpä nyt tieto mitä tein että vika korjaaantui. Kenties jollekin sitten hyödyksi. Poistin sen tötterön siitä ilmamäärämittarista ja huomasin että se levy siinä keskellä oli kummallisen syvällä. Vertasin sitä omaan autoon ja siinä se oli tasoissa itse sen ala reiän kansssa. Nostin sitä levyä ylöspäin ja väänsin ylöspäin sitä metalli jousta joka on siellä alla. Nyt se levy on tasoissa eikä turhaan sellaista aukkoa siellä. Kokeilin käynnistää ilman että kaasupoljinta painaa, ja heti hörähti käyntiin. Kokeilin useamman kerran ja hyvin pelittää. Taisikohan vika löytöä. Tyhjäkäynti aaltoilu loppui heti ja muu siiihen liittyvää.