kädetön kysyy
kädetön kysyy
Miten käytännössä toimii jarrurummun ulosvetäjä?
En oo moista ikuna käyttäny,enkä muuten livenä nähny!
Nyt semmosta tarttis.
En oo moista ikuna käyttäny,enkä muuten livenä nähny!
Nyt semmosta tarttis.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Re: kädetön kysyy
Aina on rummut lähteny ilman vetäjiä..mutta mihin sää semmosen tarviit?taunu kirjoitti:Miten käytännössä toimii jarrurummun ulosvetäjä?
En oo moista ikuna käyttäny,enkä muuten livenä nähny!
Nyt semmosta tarttis.
Väärä palsta kenties?
VW transporter 2.5tdi vm.99
eipä ne
eipä ne jarrurummut aina lähde ilman ulosvetäjää,esim sorvari 70 luvulla sorvatessaan napoja ajoi satasen pari paksuksi sen kaulan niin mites otat?
joskus on tiukassa ulosvetäjälläkin ottaessa.
joskus on tiukassa ulosvetäjälläkin ottaessa.
Re: eipä ne
Noh mulla on ollut äärimmäisen hyvä säkämestari kirjoitti:eipä ne jarrurummut aina lähde ilman ulosvetäjää,esim sorvari 70 luvulla sorvatessaan napoja ajoi satasen pari paksuksi sen kaulan niin mites otat?
joskus on tiukassa ulosvetäjälläkin ottaessa.

VW transporter 2.5tdi vm.99
Turha oli Amazonista jarrurumpuja ilman ulosvetäjää yrittää irrottaa. Ulosvetäjässä on n. 12mm vahvaa rautaa oleva levy jossa pyöränpultteihin sopiva reijitys. Keskellä sitten isompi reikä johon hitsattuna jämerä tiheäkierteinen mutteri ja siinä sopiva pultti (20-25mm vahva),
Levy pyöränpulteilla kiinni ja keskellä olevaa pulttia kiristetään jolloin se kiskoo rummun irti.
Tätä tarvitaan myös vanhemman mallin 99:n etulevyn irroituksessa jos levyistä ruvetaan puhumaan...
Levy pyöränpulteilla kiinni ja keskellä olevaa pulttia kiristetään jolloin se kiskoo rummun irti.
Tätä tarvitaan myös vanhemman mallin 99:n etulevyn irroituksessa jos levyistä ruvetaan puhumaan...
Ööö... tuota eikö noi 99:n laikat lähde "takakautta" pois vai tarkoititko niitä joissa on käsijarru jarrukengillä etulaikan sisällä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
- Paikkakunta: Helsinki
Vetonivelen? Eikai siihen mitään käsivoimia suurempaa tarvita vai?petromies kirjoitti:Ööö... tuota eikö noi 99:n laikat lähde "takakautta" pois vai tarkoititko niitä joissa on käsijarru jarrukengillä etulaikan sisällä.
Niimpa niin, muisti pätkii jo. Ei tarvi ulosvetäjää levyn irrotukseen vaan vetonivelen irrotukseen 75-81. Lähteehän se moukarillakin mutta vetäjällä hillitymmin...
VW transporter 2.5tdi vm.99
Ei se murros noista vanhemmista 75-81 lähde "käsin vetämällä". Rakenne on niin erilainen. Ensinnäkin vanhassa laakeri on puristussovituksella vetoakselissa kiinni. Toiseksi napakappale on puristussovituksella vetoakselin boorissa. Melkoisen hankala rakenne. Uudempiin tehneet paljon fiksumman.
Jos vaihtaa murroksen, menee pyöränlaakeri vaihtoon samalla. Siksi itekään en ole vielä vaihtanut murrosta, kun pyöränlaakeri on vielä ihan ok. Murros raplattaa jyrkissä käännöksissä...
Jos vaihtaa murroksen, menee pyöränlaakeri vaihtoon samalla. Siksi itekään en ole vielä vaihtanut murrosta, kun pyöränlaakeri on vielä ihan ok. Murros raplattaa jyrkissä käännöksissä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01