Autopesukone törmäsi satkun tuulilasiin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Toby kirjoitti:HUH ! Onko tuo käynyt itsellesi??? Ja missä? Meinnan että kun on Wagon itselläkin, niin tuota ei haluaisi kokea...
Minulle kävi juu... Kilon Nesteen itsevetävä nytkähti vähän taaksepäin juuri kun kuivaaja oli takana. Pesu on muuten harjapesu, joka tuli minulle yllätyksenä, joten ei tarvi muutenkaan toiste mennä.

Mutta samanlaisia autoja on pesty ilman hajoamisia. Omistajakin totesi, että "tää on vähän kuin lottovoitto väärinpäin". Korvaukset sun muut hoituivat hyvin ja ilman ongelmia, siitä kiitos Nesteelle!
STCF #3
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Speedou kirjoitti:Ei sentään käynyt näin...

Kuva

Oli takaspoikan syytä "kuulemma".
Mistä/miten toi on käynyt??? Ei vain käynyt kuten yhden tutun Octaviassa, että itsestään liikennevaloissa kuului räsähdys, jolloin takalasi meni "pil**npäreiksi" ja ku auto lähti liikkeelle niin lasi tipahti hattuhyllylle.

EDIT: Jahas jahas, vastaus olikin seuraavalla sivulla. My mistake...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

og 900 pesussa

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Minä kerran kävin olikohan shelli, niin kassahenkilö antaessaan kuivausliinaa sanoi "onko se toi saappi? pidä liinaa tuulilasissa, ettei törmää".. jossain näköjään tietävät..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ekan saabin aikoihin käytin sitä aika säännöllisesti harjapesurissa.
Kerran tuli päin lasiin, ei kyllä mitenkään kauhealla voimalla.
Vaan ahdasta oli tulla ovesta ulos hakeen apua.

Yleensä olen jättänyt virta-avaimella pyyhkimien sulat pystyasentoon, mutten tuolla kerralla(tulee sulat ja lasin alareuna paremmin putsattua).
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ok, itse olen ajanut koko pienen ikäni saabejani (enimmäkseen OG900) pikapesuihin, eikä koskaan mikään laite ole osunut mihinkään, paitsi nyt se kerta kun antenni jäi irroittamatta (vielä harjapesussa) :oops: , oli kivaa katella kun kone runnoi sitä lasikuitupiiskaa pitkin kylkeä... :evil:

Huonoja kokemuksia:
Tullinpuomin Shellin pesukatu ei pese 9-3:n takakonttia ollenkaan, ja muutenkin on viimeisen vuoden verran ollut niin huonossa kunnossa että on ihan sattumankauppaa mistä pesee ja mistä ei, milloin kuivaa, milloin ei kuivaa jne. :cry:

Hyviä sitten pitkälti kaikkialla muualla :)
Eniten harrastan Shellin pesuja 21:00 jälkeen (puoleen hintaan), nykyään kaivokselan shelliä, kun on sopivasti kotinurkilla. Ja puhdasta tulee :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Mulla ei oo pesukone Saabin tuulilasiin kertaakaan törmännyt. Aiemmin mulla oli Nissan 280ZX, sen tuulilasiin tömähti kerran ihan kunnolla, ihme ettei lasi tullut sisään. Meniköhän kone sekaisin matalasta autosta ja suht loivasta tuulilasista.

Samainen pesukone (eräällä Nesteen asemalla, nyttemmin jo lopetettu) oli kylllä muutenkin aika kehno. Kone oli niin kapea, että 9000 piti ajaa aika tarkasti keskelle. Muutama sentti sivuun, niin kone kopsahti peiliin.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo, vielä omista kokemuksista. Rovaniemellä, siis. Erottajan Shellin harjaton kone tulee aina tuulilasiin, jos ei pidä sitä rättiä lasissa. Kyseisen Shellin "mamboharja" eli harjaton ei osu lasiin. Kummatkaan em. paikan koneet ei pese autoa kunnolla. Harjatonkone kerran jätti pesuoperaatiosta veden pois. Nooh, tuli puhdasta, kun kävin sanomassa et vettä ei tullu, pelkät liuotinaineet vain :lol:

Sitten tuli pelastus. Välimaan Sakke meni ja osti omaan huoltikseen uuden "mamboharjan". Puhun nyt siis Saken puodista = Neste Erottaja, Rovaniemi. Se kone pesee auton tosi hyvin, ei jää paskasia laikkuja, niin ku Shellin koneissa. Ja on tullu lasiin vain kerran ja silloinkin olin pessyt lasin ensin ku ajoin auton pesuun. Tais olla liian puhdas :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo900og
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2004 10:35
Paikkakunta: Joensuu

Mullakin kävi näin

Viesti Kirjoittaja Turbo900og »

Pari vuotta sitten Shelillä mittalaite (se joka enne pesua katsoo auton muodon) tuli tuulilasista läpi. Pari sirpaletta osui ihoon itelle ei sen ja säihkähdyksen lisäksi pahempaa...
Oli kiva olla 2-ovisessa og satkussa, kun laite pysähtyi juuri ovien kohtaan, ja alkoi lasin hajoamisen jälkeen uudestaa tulla kohti. 8O
Noh, äkkiä pakki päälle ja kaasua...
Shellin täti yritti syyttää minua, vaikka saman päivän aikana kyseinen kone oli hajottanut jo 3-4 og satkusta tuulilasin. :o
Shellin vakuutus korvasi hajonneen lasin, mutta ensin en tädiltä meinannu saada rahoja takaisin, yritti tarjota uutta pesua! Siihen kysäisin, ai että ajanko ens kerralla takaperin, et saadaan toinenkin lasi vaihdettua :D

Ei ees kaffetta tarjonnu... :evil:
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

En ole kertaakaan autoani konepesuun vieny, enkä taida tämän lukemisen jälkeen edes harkita. Itseki kun tekee, niin saa sitä, mitä haluaa. Ja mikäs sen mukavempaa kuin hinkata ja silitellä omaa Saabia :D
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jaa-a, taitaa minun satku pysyä sen toisenkin vuoden pesemättä, jollei kolmannenkin samaan putkeen, kun näitä kauhutarinoita lukee.. 8O

Ei vaan, Ylämyllyn shellin jokunen viikko sitten vaihtoon lähtenyt kone ainakin pesi og satkun suht OK, viimeksi tosin pesin sillä noin vuosi sitten(eikä muuten ole senjälkeen pesty millään :lol: ), uskaltaisikohan kokeilla uutta konetta alunperin..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jooh käytinpä tuossa satkua shellin konepesussa (viimeksi ei ollut ongelmaa), niin pyörivä harja nappasi kuskinpuolen pyyhkijän mukaan, ja väänsi väkisin pystyasentoon. Pesun jälkeen kun testasin niin on aivan hervoton eikä liiku mihinkään.. vänkärin puoleinen pyyhin toimii.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin