9001-16V - ilmamäärä/massamittari
9001-16V - ilmamäärä/massamittari
Pitäisi saada selville velipojan auton tukkoisuus matalila kierroksilla. Eli, auto on 900i-16V mv. -89. Kumpi siinä on, Boschin ilmäärä- vai ilmamassamittari? Ja miten kyseisen mittarin voi testata toimiiko se?
P.S. Saa antaa muitakin näkökulmia auton tukkoisuuteen. Ollaan vaan jotenkin tultu siihen tulokseen, että se olis "valmis". Auto kyllä kulkee, mutta vasta jossain 3000rpm:n kohdalla alkaa vasta tapahtumaan.
P.S. Saa antaa muitakin näkökulmia auton tukkoisuuteen. Ollaan vaan jotenkin tultu siihen tulokseen, että se olis "valmis". Auto kyllä kulkee, mutta vasta jossain 3000rpm:n kohdalla alkaa vasta tapahtumaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
IMM:stä
Luulisi että Check Engine palaisi jos IMM on rikki?
Re: 9001-16V - ilmamäärä/massamittari
Lähes sama vika itselläkin. Tosin CE ei pala aina, mutta silloin kun palaa, auto toimii normaalisti. Kun se ei pala, aina välillä tyhjäkäynti on aivan sekaisin ja hirttää niin maan prkeleesti! Tyhjäkäyntimoottorin löysin romikselta ja se auttoi (kun putsaus ei auttanut) hetkeksi. Ja lisäksi tuo on aika vekkuli vika, kun se tulee, on pari päivää ja lähtee viikoiksi pois ja ilmestyy taas!! pönttö sekoo! Olen kanssa tullut siihen tulokseen että IMM:n voisi vaihtaa. Maksaa varmaan hunajaa... : (dimebak kirjoitti:Pitäisi saada selville velipojan auton tukkoisuus matalila kierroksilla. Eli, auto on 900i-16V mv. -89. Kumpi siinä on, Boschin ilmäärä- vai ilmamassamittari? Ja miten kyseisen mittarin voi testata toimiiko se?
P.S. Saa antaa muitakin näkökulmia auton tukkoisuuteen. Ollaan vaan jotenkin tultu siihen tulokseen, että se olis "valmis". Auto kyllä kulkee, mutta vasta jossain 3000rpm:n kohdalla alkaa vasta tapahtumaan.
Re: 9001-16V - ilmamäärä/massamittari
Het kärkeen, kiitos tarkennuksesta Mimmi !900S kirjoitti:Lähes sama vika itselläkin. Tosin CE ei pala aina, mutta silloin kun palaa, auto toimii normaalisti. Kun se ei pala, aina välillä tyhjäkäynti on aivan sekaisin ja hirttää niin maan prkeleesti! Tyhjäkäyntimoottorin löysin romikselta ja se auttoi (kun putsaus ei auttanut) hetkeksi. Ja lisäksi tuo on aika vekkuli vika, kun se tulee, on pari päivää ja lähtee viikoiksi pois ja ilmestyy taas!! pönttö sekoo! Olen kanssa tullut siihen tulokseen että IMM:n voisi vaihtaa. Maksaa varmaan hunajaa... : (
Veljen autossa vikaa häviää, kun ajaa kovaa. Veljeni ajoi keväällä Oulusta tänne Roihin koko matkan noin 160mk/h, niin muutama seuraavana päivänä ei oireillut (heh, kirjoitan kuin lääkäri). Välissä tyhjäkäynti heittelee, mutta silloin koneen lämmöt näyttäisivät olevan korkeat, onneksi flekti hoitaa lämmöt kuriin. Kaasu ei ole hirttänyt. Tutkitaan ja hutkitaan...
P.S. Onneksi ovat pikkuvikoja = helppo korjata...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Jep jep. Mulla on hermo kireellä hyvin samalta kuulostavan ongelman kanssa, tässä meriselvitys:
Auto on 900i 16v vm-89 ilman kattia, automaattiloota. Ostin auton kesäkuussa, alkoi pottuilla parin viikon päästä. Kiihdytyksessä moottoritievauhtiin alkoi polttaa CE-valoa ja sen jälkeen tuntui kuin olisi iso käsi työntänyt vastaan, eli meno oli tosi nahkeaa. Vasta yli 120 km/h:n alkoi kulkemaan. Vaikutti siltä kuin olisi heittänyt koneeseen varajärjestelmän päälle.
Asiaa tutkittiin ja ilmamassamittaria epäiltiin, se oli kunnossa. Lopulta vika paikallistui kaasuläpän asentotunnistimeen, sen kun napsautti irti ja takaisin niin vot, taas kävi ja kukkui. MUTTA, vaiva pysyi poissa viikkoja, kunnes uskaltauduin taas moottoritielle ja vähän pidemmälle. Haminan yläpuolelle meni hyvin, mutta takaisin tullessa alkoi CE-valo taas vilkkua ja vedossa tuntui olevan pientä huomauttamista. Valo kuitenkin vain vilkkui ja pääsin perille ongelmitta. Vilkkuminen tuntui riippuvan kaasun asennosta, kun pedaalia hieman hellitti tuollaiseen 110-115 km/h:n nopeuteen oli kaikki ok, mutta hieman kovempaa niin johan alkoi valoshow.
Sitten meni taas muutama viikko pikkuajossa, kunnes lähdin Helsinkiin. Menomatka ilman ongelmia, mutta paluumatkalla alkoi taas vilkutella ja jälleen, kun vauhti ylitti 120 km/h ja kaasupoljin tietyn rajan. Sen jälkeen on ollut sama juttu, kun ajaa alle moottoritievauhdin ja kiihdyttelee maltillisesti niin no problem, mutta auta armias jos käytät kick-downia tai lähdet vetelemään moottoritielle, johan alkaa taas valot vilkkua ja veto katoaa.
Pari päivää sitten kiihdyttäessäni 80 km/h:n nopeuteen tuo peijakas CE alkoi taas palaa jatkuvasti ja autosta tuli mosse, jonka kiihtyvyys 0-80 km/h on noin 3 minuuttia. Auto on suorastaan vaarallinen kun ei haluaa kiihtyä. Äsken töistä tullessani teki saman tempun, sytytti melko rauhallisessa kiihdytyksessä valon ja puhti katosi. Vedin tiensivuun, konepelti auki ja kaasuläpän asentotunnistimen liitin irti ja takaisin ja baanalle, CE pysyi pimeänä, mutta veto oli epätasaista ja taas tuntui siltä kuin ajaisi vastatuuleen, joten, JOTAIN kummaa siellä on, MUTTA MITÄ ???
Johdotuksia on tutkittu, alipainejutut ym. toimii kuten pitää ja sitä rataa. IMM vaihto maksaa 250 euroa ja tälläisen vian etsiminen pirusti muutenkin. Ei viitsisi, kun toi auton arvokin on rajallinen. Jos joku pystyy auttamaan, niin kertokaa nyt ihmeessä. Alan kuitenkin sivusilmällä katsella 900C ja Pierburg 175CDUS-hässäkkää tai 8v ruiskua, niissä ei ole koskaan ollut mitään tälläistä haamuvikaa, maalaisjärjellä on aina selvitty. Mikä mättää 16v:ssä, kertokaa viisaat. Suurkiitokset jo etukäteen. Ja toivottavasti tuo ylläoleva vuodatus auttaa jotakuta muuta, ei tosiaan näytä siltä, että olisin pulmani kanssa yksin...
Auto on 900i 16v vm-89 ilman kattia, automaattiloota. Ostin auton kesäkuussa, alkoi pottuilla parin viikon päästä. Kiihdytyksessä moottoritievauhtiin alkoi polttaa CE-valoa ja sen jälkeen tuntui kuin olisi iso käsi työntänyt vastaan, eli meno oli tosi nahkeaa. Vasta yli 120 km/h:n alkoi kulkemaan. Vaikutti siltä kuin olisi heittänyt koneeseen varajärjestelmän päälle.
Asiaa tutkittiin ja ilmamassamittaria epäiltiin, se oli kunnossa. Lopulta vika paikallistui kaasuläpän asentotunnistimeen, sen kun napsautti irti ja takaisin niin vot, taas kävi ja kukkui. MUTTA, vaiva pysyi poissa viikkoja, kunnes uskaltauduin taas moottoritielle ja vähän pidemmälle. Haminan yläpuolelle meni hyvin, mutta takaisin tullessa alkoi CE-valo taas vilkkua ja vedossa tuntui olevan pientä huomauttamista. Valo kuitenkin vain vilkkui ja pääsin perille ongelmitta. Vilkkuminen tuntui riippuvan kaasun asennosta, kun pedaalia hieman hellitti tuollaiseen 110-115 km/h:n nopeuteen oli kaikki ok, mutta hieman kovempaa niin johan alkoi valoshow.
Sitten meni taas muutama viikko pikkuajossa, kunnes lähdin Helsinkiin. Menomatka ilman ongelmia, mutta paluumatkalla alkoi taas vilkutella ja jälleen, kun vauhti ylitti 120 km/h ja kaasupoljin tietyn rajan. Sen jälkeen on ollut sama juttu, kun ajaa alle moottoritievauhdin ja kiihdyttelee maltillisesti niin no problem, mutta auta armias jos käytät kick-downia tai lähdet vetelemään moottoritielle, johan alkaa taas valot vilkkua ja veto katoaa.
Pari päivää sitten kiihdyttäessäni 80 km/h:n nopeuteen tuo peijakas CE alkoi taas palaa jatkuvasti ja autosta tuli mosse, jonka kiihtyvyys 0-80 km/h on noin 3 minuuttia. Auto on suorastaan vaarallinen kun ei haluaa kiihtyä. Äsken töistä tullessani teki saman tempun, sytytti melko rauhallisessa kiihdytyksessä valon ja puhti katosi. Vedin tiensivuun, konepelti auki ja kaasuläpän asentotunnistimen liitin irti ja takaisin ja baanalle, CE pysyi pimeänä, mutta veto oli epätasaista ja taas tuntui siltä kuin ajaisi vastatuuleen, joten, JOTAIN kummaa siellä on, MUTTA MITÄ ???
Johdotuksia on tutkittu, alipainejutut ym. toimii kuten pitää ja sitä rataa. IMM vaihto maksaa 250 euroa ja tälläisen vian etsiminen pirusti muutenkin. Ei viitsisi, kun toi auton arvokin on rajallinen. Jos joku pystyy auttamaan, niin kertokaa nyt ihmeessä. Alan kuitenkin sivusilmällä katsella 900C ja Pierburg 175CDUS-hässäkkää tai 8v ruiskua, niissä ei ole koskaan ollut mitään tälläistä haamuvikaa, maalaisjärjellä on aina selvitty. Mikä mättää 16v:ssä, kertokaa viisaat. Suurkiitokset jo etukäteen. Ja toivottavasti tuo ylläoleva vuodatus auttaa jotakuta muuta, ei tosiaan näytä siltä, että olisin pulmani kanssa yksin...
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Jos massamittari on 017 loppuinen, mittaa auto käydessä pinnien 2 ja 3 välinen jännite. Pitäisi olla tyhjäkäynnillä ~2v ja kaasuteltaessa lukeman pitäisi nousta. Tälllöin mittari todennäköisesti toimii. 005 immulla pinnit ovat 3 ja 5. Mittaus voidaan suorittaa kun taivutetaan liittimestä se kumisuojus pois.
Tämä voisi kiinnostaa meikäläistä, missähän päin sijaitsee? Ottaisitko yhteyttä mcfeast@surfeu.fiMimmi kirjoitti:Ja minulta löytyypi satkusta-89 otettu toimivana IMM, numero: 0 280 212 017.
Esa