
Vauhti 3, kuskin lisäksi?...
En tahdo ketään yllyttää ajamaan tuollaisia nopeuksia, mutta kerronpahan vaan, että 900:lla ajettaessa auto huippunopeuteensa täytyy ajaa nelosella ensin maksimikierroksille asti ja vaihtaa vasta sitten vitoselle. Tuppaa vitosella loppumaan puhti jo paljon ennen huippunopeutta, jos yritetään lähteä esim. 140km/h vauhdista kiihdyttämään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyl mä kauhiast ihmetele noita saabien nopeuksia, mahtaa olla paljon viritettyjä pelejä.
Itselläni nuorempana oli 77 mallinen 99 CC special, se otti mittariin tasan 165, samallaisella koeella varustettu 99 vm 79 otti mittariin 170, ja siinä oli jo virhettä mittarissa.
Mitähän se tehdas mahtoi luvata, 2.0 8v 100 hv 160km/H sama tuplakaasareilla 165 km/H 900 i tais olla 175 km/h ja 16 v mallille 185km/h 8v turbolle tais olla 195km/h.
Kovin ootte kyllä virittäneet.
ps, asian vierestä Citroen XM 3,0 automaatti 240km/H mittarinmukaan.
Itselläni nuorempana oli 77 mallinen 99 CC special, se otti mittariin tasan 165, samallaisella koeella varustettu 99 vm 79 otti mittariin 170, ja siinä oli jo virhettä mittarissa.
Mitähän se tehdas mahtoi luvata, 2.0 8v 100 hv 160km/H sama tuplakaasareilla 165 km/H 900 i tais olla 175 km/h ja 16 v mallille 185km/h 8v turbolle tais olla 195km/h.
Kovin ootte kyllä virittäneet.
ps, asian vierestä Citroen XM 3,0 automaatti 240km/H mittarinmukaan.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Saabin luvatuissa arvoissa on tunnetusti aina ollut "marginaalia"...sama pätee teholukemiin.Oldis kirjoitti:Kyl mä kauhiast ihmetele noita saabien nopeuksia, mahtaa olla paljon viritettyjä pelejä.
Itselläni nuorempana oli 77 mallinen 99 CC special, se otti mittariin tasan 165, samallaisella koeella varustettu 99 vm 79 otti mittariin 170, ja siinä oli jo virhettä mittarissa.
Mitähän se tehdas mahtoi luvata, 2.0 8v 100 hv 160km/H sama tuplakaasareilla 165 km/H 900 i tais olla 175 km/h ja 16 v mallille 185km/h 8v turbolle tais olla 195km/h.
Kovin ootte kyllä virittäneet.
ps, asian vierestä Citroen XM 3,0 automaatti 240km/H mittarinmukaan.
Ohoh tullu pikku typo. Eli siis ihan 1.8t. Ei siis automaatti vaan ihan manuaali.himmee kirjoitti:Otti helposti, mutta kumpi voitti?Vali kirjoitti:Enpä oo vielä koittanu. Eilen kaverin A4 1.8t a vastaan viivoiteltiin 0-160 mun piristetyllä 900 T16. Tuon lukeman otti helposti ainakin
Kahteenkertaan koitettiin ja molemmilla kerroilla voitin. Ykkösvaihteella jo pääsin hieman edelle mutta kakkosella ero kasvoi nopeesti. Johtunee ilmeisesti saabin todella lyhyestä kakkosvaihteesta (mulla lyö aika usein kakkosella suttua asfaltilla). Kolmosvaihteella välimatkan kurominen oli hitaampaa niinkuin nelosellakin. Välimatka kasvoi kuitenkin tasaisesti mun eduksi Joka vaihteella olin nopeampi- parhaimmillaan 1 ja 2 pykälillä jolloin sanoin audille päivää ja lähdin.
Tosin tämä 900 on kevyempi auto. Mutta tuntui hyvältä voittaa omalla vanhalla autolla kaverin kalliimpi pirssi. Se puhu huoltiksella että nyt tarvitaan audin pellin alle lastua

Viimeksi muokannut Vali, Su Huhti 23, 2006 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Ja viivat suoritettiin niin että autot ryömi lähdössä eli vauhtia oli kävelynopeus josta lyötiin pedaali pohjaan.
Tällä on vaikea lähettää paikoiltaan kun on nastarenkaat (kaverilla oli muuten kesärenkaat). Jos lähettää paikoiltaan ilman kierroksia, ahto ei ala heti ja ja auto ikäänkuin nuukahtaa hetkeksi. Kierrosten nostolla taas on vaikea löytää sopivaa lähtökierrosta kun talvirenkailla ainakin tuppaa menemään reiluksi sutimiseks.
Tällä on vaikea lähettää paikoiltaan kun on nastarenkaat (kaverilla oli muuten kesärenkaat). Jos lähettää paikoiltaan ilman kierroksia, ahto ei ala heti ja ja auto ikäänkuin nuukahtaa hetkeksi. Kierrosten nostolla taas on vaikea löytää sopivaa lähtökierrosta kun talvirenkailla ainakin tuppaa menemään reiluksi sutimiseks.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Teknikens världissä taisi olla muuan vuosi sitten testi jossa ne testas eri autojen ilmoitettuja mittoja yms. tietoja. 230 hp 9-5 Aerosta ne mittas eturenkaasta tehoa 222hp. Aika pieni voimansiirron tehohävikkiTri-Lo kirjoitti:Saabin luvatuissa arvoissa on tunnetusti aina ollut "marginaalia"...sama pätee teholukemiin.


Niin joo. Turbolla olen kokeillut kerran vauhteja ja 200 kelasin lasiin. Riittää mulle

P.S. Viime kesänä käytiin Roissa. Vaimo ajoi ja sanoi matkan taittuvan jouhevasti. Pakko oli sanoa ettei ole mikään pakko 140km/h ajaa

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Isommalla köörillä en ole kokeillut eikä se mielestäni ole kovin fiksuakaan. Tyhjällä motarilla voin kyllä itseni vaarantaa, se ei ole muilta pois. 900 CD T16 -85 (vakio) otti hyvin helposti 195 ja mittari varsin tarkka, riitti mulle. Kulki muuten ihan yhtä vakaasti tuota vauhtia kuin vaikka 120.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Ja pieni kevennys tähän väliin: http://qaw.1g.fi/kuvat/misc/sitikka_menee_taysii.JPG
Citroen BX 16 TRS -89, ei vaan kiihtyny enempää
Citroen BX 16 TRS -89, ei vaan kiihtyny enempää

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Ajoin viime perjantaina melkein 400km Passat 1.6 DIESELILLÄ. Aivan, passat illa missä noin pieni kone ja vielä turboton diesel.qaw kirjoitti:Ja pieni kevennys tähän väliin: http://qaw.1g.fi/kuvat/misc/sitikka_menee_taysii.JPG
Citroen BX 16 TRS -89, ei vaan kiihtyny enempää
Kulku oli raivostuttavan nuhaista. Huiput 110.
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Tosin tämä 900 on kevyempi auto. Mutta tuntui hyvältä voittaa omalla vanhalla autolla kaverin kalliimpi pirssi.
Tämä kyllä tuntuu hyvältä. Kun itsekkin on tullut noita 325 miljoona bemareita Ässällä lyötyä

Tämä kyllä tuntuu hyvältä. Kun itsekkin on tullut noita 325 miljoona bemareita Ässällä lyötyä


#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*