Saabilla satasta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Pedro
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 09:32

Saabilla satasta

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Tervehdys, mikähän vois olla vikana 900i 2,1-16V:ssä, ajelin viikonloppuna pitemmän reissun n. 300km/sivu.

Mennessä kokeilin sitten loppuvaiheessa, miten se Saappi jaksaa kulkea, kaikki meni hyvin 150km/h saakka, sitten yhtäkkiä meno loppui kuin seinään. Tuon tapauksen jälkeen auto ei ota kuin n. 3000r/min. Se ei jaksa kulkea kuin hädin tuskin 100/km/h. Kun yrittää painaa kaasua tuosta satasesta ylöspäin kone vain ”örisee”.

Tyhjäkäynnistä tuonne 3000 kierrokseen kone pelaa ihan normaalisti. Paikallaan kone ottaa kierroksia vaikka tappiin saakka.

Ennen reissuun lähtöä auto oli muutaman tunnin lämpimässä tallissa. Ensin ajattelin, että ehkä se on jäässä, mutta lisäsin polttoaineen jäänestoa ja vika on pysynyt koko ajan samanlaisena.

Oisko kyseessä bensapumppu/paine?!? koska tuo vika tuntuis olevan polttoainepuolella, tai jossain muualla.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Saabilla satasta

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Pedro kirjoitti:Tervehdys, mikähän vois olla vikana 900i 2,1-16V:ssä, ajelin viikonloppuna pitemmän reissun n. 300km/sivu.

Mennessä kokeilin sitten loppuvaiheessa, miten se Saappi jaksaa kulkea, kaikki meni hyvin 150km/h saakka, sitten yhtäkkiä meno loppui kuin seinään. Tuon tapauksen jälkeen auto ei ota kuin n. 3000r/min. Se ei jaksa kulkea kuin hädin tuskin 100/km/h. Kun yrittää painaa kaasua tuosta satasesta ylöspäin kone vain ”örisee”.

Tyhjäkäynnistä tuonne 3000 kierrokseen kone pelaa ihan normaalisti. Paikallaan kone ottaa kierroksia vaikka tappiin saakka.

Ennen reissuun lähtöä auto oli muutaman tunnin lämpimässä tallissa. Ensin ajattelin, että ehkä se on jäässä, mutta lisäsin polttoaineen jäänestoa ja vika on pysynyt koko ajan samanlaisena.

Oisko kyseessä bensapumppu/paine?!? koska tuo vika tuntuis olevan polttoainepuolella, tai jossain muualla.
Minusta kuulostaa, että voisi olla sytkäpuolellakin. Tarkasta virranjakajan kunto. Lähinnä virranjakajan kansi voisi olla viallinen.

Se ei kuitenkaan niiskauttele tai poksuttele mihinkään suuntaan? Ainoastaan kuuluu imuäänet, jos koittaa kiihdyttää? Eikä ole väliä, vaikka kiihdyttää puolikaasulla tai täyskaasulla, niin sama örinä alkaa?
Moottorinohjauksen valo ei ole syttynyt? Eikösse ole lambaada ohjattu kattipeli? Turvatilassakin voisi käyttäytyä jotenkin noin?
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1270
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Ilmeistä voimanpuutetta eli ehkä bensanpuutetta kuten epäilet, tai suodatin tukossa.
pentti3.kostamo@gmail.com
045-2502018
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia
Pedro
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 09:32

vik vik vikaa

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Check engine- valo ei pala ajaessa, palaa hetken vain kun pistää virrat päälle.

Ei poksu eikä pauku, ihan sama kiihdyttääkö puolella tai täyskaasulla.

Lamda ja katti löytyy.

Ilmansuodattimen tarkistin heti ekaksi, ei näkyvää vikaa, eikä putsarikaan näytä likaiselta.

Jos bensapumpussa olisi jotain vikaa, niin tuntuis, että se edes välillä kävisi hiukan korkeammilla kierroksilla. Nyt se vika on vaan tasainen koko ajan.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: vik vik vikaa

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Pedro kirjoitti:Check engine- valo ei pala ajaessa, palaa hetken vain kun pistää virrat päälle.

Ei poksu eikä pauku, ihan sama kiihdyttääkö puolella tai täyskaasulla.

Lamda ja katti löytyy.

Ilmansuodattimen tarkistin heti ekaksi, ei näkyvää vikaa, eikä putsarikaan näytä likaiselta.

Jos bensapumpussa olisi jotain vikaa, niin tuntuis, että se edes välillä kävisi hiukan korkeammilla kierroksilla. Nyt se vika on vaan tasainen koko ajan.
Toista viestiketjua lukiessa muistin, että kaverin samanlainen satku hyytyi juuri tuolleen, kun takimmainen äänenvaimentaja meni tukkoon. Sisuskalut hajosi ja villat tukki putken. Kokeiles jonkun rautakangen kanssa, mitä siellä on.
Pedro
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 09:32

Pakokaasuja

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Tuonne pakokaasujen poistoon ne oireet todellakin alkavat pohdiskelun jälkeen viitata. Meinasin käyttää katalysaattorin takimmaisen laipan irti, jotta saa paikallistettua vikaa.

Kirjoittelen tänne uudestaan kun löydän vikakohdan...
Pedro
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 09:32

Pakokaasuja

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Tuonne pakokaasujen poistoon ne oireet todellakin alkavat pohdiskelun jälkeen viitata. Meinasin käyttää katalysaattorin takimmaisen laipan irti, jotta saa paikallistettua vikaa.

Kirjoittelen tänne uudestaan kun löydän vikakohdan...
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Niinhän tuo Pedro (vanha sitikkafani) ilmoitti, että takapönttö oli tukossa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Pedro
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 09:32

Saabilla lujaa

Viesti Kirjoittaja Pedro »

Putkesta tuli "hiuksia" metallikoukulla vetelemällä ostoskassillinen!!

Pedro kiittää porukkaa hyvistä vihjeistä vian paikallistamiseksi.
Vastaa Viestiin