99 joutui varikolle (palasi varikolta jo)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

99 joutui varikolle (palasi varikolta jo)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Perkele. Kesäautona hyvin palvellut 99 sanoi sopimuksensa irti. Moottori on takaosastaan 3-4cm alempana kuin kuuluisi ja vasen vetoakseli ottaa kaarteessa kiinni johonkin. Molemmat kiinnikkeet koneen kyljillä paikoillaan, joten vika aika omituinen, eikös?

Asiassa on valoisakin puoli, kun nostan tuon myllyn pois ja selvitän missä mättää, voin samalla maalata sen ainoan ruostuneen sauman konehuoneesta. :roll:

Milläs sitä nyt wanhojen Saabien kokoontumiseen ajan? :evil:
Viimeksi muokannut lefa42, Ke Huhti 26, 2006 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8120
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

olisiko

Viesti Kirjoittaja mestari »

kuitenkin se vas puolimmainen korvake ns kyrpiintynyt siellä jölyjen ja lian keskellä ja painunut ales.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: olisiko

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

mestari kirjoitti:kuitenkin se vas puolimmainen korvake ns kyrpiintynyt siellä jölyjen ja lian keskellä ja painunut ales.
Jaa, että yhtäkkiä väsyy vaihteenvaihdon aikana?

Edit: Unohtakaa koko juttu, tarkistin nuo kiinnikkeiden alapäät, mutta syyksi paljastui pakosarjan puoleisen yläpultin poisputoaminen ja moottorin tukiraudan vääntyminen, uusi rauta ja pultti laitettu, matka jatkuu.

Enää tuo putkenvaihto. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8120
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

no joskus

Viesti Kirjoittaja mestari »

joskushan se on hajottava ,hajosihan kaverilla loota 3 vaihtaessa ja väliakseli katkesi.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Heh, juuri kun aloin kehumaan auton pientä kiinnikevikaa, niin tuo putki meni katki lopullisesti, ja tietty ennen takapönttöä. Kai se naapurikin sitten herää 03:30, kun lähden töihin. :oops:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Matalilla kierroksilla ei tule mitään ongelmaa, ääni muistuttaa omasta mielestä lähinnä ralliautoa. Itsellä on kokemusta pariltakin kerralta ja viimeksi toissa syksyltä, kun vaihdoin tuon sekasikiöputken alle. Kävin peltisepällä munkkipussin kera ja irroitettiin takapöntöstä taakse putki pois sekä käännettiin se suoraputki mutka alaspäin ja rautalangalla tukikoukuista tuettiin.

Ja pakkohan sitä oli toista tuntia fiilistellä murinoilla.

Turbolla tuli viime syksynä fiilisteltyä oikein urakalla meni ensimmäisen ja ainoan pöntön etupuolelta poikki. Oli kunnon röpötykset. Äänet matalilla ja korkeilla kierroksilla kuin ralliautosta :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nyt on putki sitten vaihdettu alusta loppuun asti. Autossa näkyy olevan uudet takatukivarretkin, hienoa. :)

Kiitoksia se93tbo:lle remonttiseurasta, on se mukavaa näin keväällä rassailla vanhoja Saabeja ihan kilpaa. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin