kampiakselin asentoanturit
kampiakselin asentoanturit
Olen näistä YKK-antureista tarinoinut ennekin. Nyt kiinnostaisi tietää, ovatko Motonetissa myytävät anturit 10-9108 tai 10-9127, joita tarjotaan 9000:iin tai GM900:aan/9-3:een, sopivia OG900:n B212I -koneeseen (2,1-litraiseen)??
Mua syyhyttäis noi edukkaat vaihtoehdot. Oon kuullu, että orkkisosa oisi melko arvokas.
Mua syyhyttäis noi edukkaat vaihtoehdot. Oon kuullu, että orkkisosa oisi melko arvokas.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Vastikään myin 2,1:sen anturin, ymmärtääkseni se meni 2 litrasen koneen kaveriks (ostaja vois ilmotella että olihan se kone 2 litranen, kun mainittit vaan i 16 ?). Ainakin niinpäin se tuntuis siis toimivan, sikäli kun haet hihnapyörän alla olevaa hall-anturia(en jaksa ettiä mitä noilla numeroilla löytyy), luulis siis toisinkinpäin? Melko varma oon että ovat samat, mutten kyllä lupaa että sopii.
Patarauta on påp.
Trionicin (eli uudempi 9000/ng900/9-3) kampiakselin asentoanturi ei ole yhteensopiva vanhemman tekniikan kanssa, eli ei käy valitettavasti. Multa saattaisi löytyä yksi ylimääräinen tuollainen kyllä josta voisin ehkä luopua jos et muualta järkevään hintaan löydä, kun on tullut haalittua DI-projektia varten noita osia.
Vanhemmat kampiakselin hihnapyörän takana olevat hallit ovat kyllä keskenään yhteensopivia, erot ovat vain liittimissä ja johtojen pituuksissa, itse anturi on sama. Eli siis 2.0/2.1 i16 satkussa ja tonnarissa LH-jetillä olevat koneet (EZK tai DI).
Vanhemmat kampiakselin hihnapyörän takana olevat hallit ovat kyllä keskenään yhteensopivia, erot ovat vain liittimissä ja johtojen pituuksissa, itse anturi on sama. Eli siis 2.0/2.1 i16 satkussa ja tonnarissa LH-jetillä olevat koneet (EZK tai DI).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Onko vm. -91 OG 900S:ssä myös tälläinen asentoanturi!
Sehän saataisi olla yksi syy käyntihäiriöihin (joita olen vuoden "korjannut").
Lienee kuitenkin aika pahassa paikassa huvikseen vaihtaa.
Sehän saataisi olla yksi syy käyntihäiriöihin (joita olen vuoden "korjannut").
Lienee kuitenkin aika pahassa paikassa huvikseen vaihtaa.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Niin, se hall-anturi (siis 900S ja varmaan muutkin t16 mallit) on siellä jakajan sisällä, toiminta kyllä ihan sama. Ja tuolla aiemmin mainittus vaihto 2,1 -> 2,0 toimii, eli mun auto oli kyseessä ja liikkuu edelleen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mikään Motonetin antureista ei sovi EZK-sytkän kanssa. Sieltä saa vain noita jakajan sisään tulevia tai sitten Trionic-koneisiin tarkoitettuja. Fyysisesti erilaisia kapistuksia..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com