kampiakselin asentoanturit

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

kampiakselin asentoanturit

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Olen näistä YKK-antureista tarinoinut ennekin. Nyt kiinnostaisi tietää, ovatko Motonetissa myytävät anturit 10-9108 tai 10-9127, joita tarjotaan 9000:iin tai GM900:aan/9-3:een, sopivia OG900:n B212I -koneeseen (2,1-litraiseen)??

Mua syyhyttäis noi edukkaat vaihtoehdot. Oon kuullu, että orkkisosa oisi melko arvokas.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onhan niillä palautus oikeus että ei kun kokeilemaan! varmasti joku muukin tuota joskus kaipaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Vastikään myin 2,1:sen anturin, ymmärtääkseni se meni 2 litrasen koneen kaveriks (ostaja vois ilmotella että olihan se kone 2 litranen, kun mainittit vaan i 16 ?). Ainakin niinpäin se tuntuis siis toimivan, sikäli kun haet hihnapyörän alla olevaa hall-anturia(en jaksa ettiä mitä noilla numeroilla löytyy), luulis siis toisinkinpäin? Melko varma oon että ovat samat, mutten kyllä lupaa että sopii.
Patarauta on påp.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Trionicin (eli uudempi 9000/ng900/9-3) kampiakselin asentoanturi ei ole yhteensopiva vanhemman tekniikan kanssa, eli ei käy valitettavasti. Multa saattaisi löytyä yksi ylimääräinen tuollainen kyllä josta voisin ehkä luopua jos et muualta järkevään hintaan löydä, kun on tullut haalittua DI-projektia varten noita osia.

Vanhemmat kampiakselin hihnapyörän takana olevat hallit ovat kyllä keskenään yhteensopivia, erot ovat vain liittimissä ja johtojen pituuksissa, itse anturi on sama. Eli siis 2.0/2.1 i16 satkussa ja tonnarissa LH-jetillä olevat koneet (EZK tai DI).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Onko vm. -91 OG 900S:ssä myös tälläinen asentoanturi!

Sehän saataisi olla yksi syy käyntihäiriöihin (joita olen vuoden "korjannut").

Lienee kuitenkin aika pahassa paikassa huvikseen vaihtaa.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ässässä (ja muissa og900 turbomalleissa) ei ole ko. anturia, vaan ihan perinteinen jakajasytytys.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Niin, se hall-anturi (siis 900S ja varmaan muutkin t16 mallit) on siellä jakajan sisällä, toiminta kyllä ihan sama. Ja tuolla aiemmin mainittus vaihto 2,1 -> 2,0 toimii, eli mun auto oli kyseessä ja liikkuu edelleen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Aalto
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aalto »

Eli kumman noista yllämainituista Motonetin antureista arvelisitte sopivan 900i 16V koneeseen (-89, ei kat.) ja EZK-sytkä?

10-9108 vain 10-9127? Onko kukaan laitanut?

Piuhat ja liittimet voi aina rakentaa, jos vain anturi on sama.

T. Pekka
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mikään Motonetin antureista ei sovi EZK-sytkän kanssa. Sieltä saa vain noita jakajan sisään tulevia tai sitten Trionic-koneisiin tarkoitettuja. Fyysisesti erilaisia kapistuksia..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Aalto
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aalto »

Onko vinkkejä mistä kannattaisi kysellä näitä kampuran siimapyörän alle tulevia antureita? Sellaisesta olisi nyt tarvis.

T. Pekka
Vastaa Viestiin