öljy ei nouse riittävästi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

öljy ei nouse riittävästi

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

niinpä niin, yhdelle venttiilin painimelle nousee riittävä paine vasta n.1800 kierroksella, jolloin yksinäinen nakutus lakkaa. Kuinkahan tuon saisi duunattua? Muutoin öljynpaineet on ihan ok.
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

painimet ovat kaikki virheettömiä..., samoin nokat...
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

luulemme että siinä painimessa on vika---- millä olet paikantanut että se on yksi kuppi mikä nakuttaa? mul on pussillinen kuppeja jos haluat testailla!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

en voi olla varma, onko se juuri kuppi, joka nakuttaa, koska olen kokeillut eri kupeilla, ja lopputulos on vaan aina sama: joku nakuttaa. Jos osaat neuvoa, tulen kyllä mielelläni näyttämään kärryä, asutaan näköjään LPR:ssä kumpikin, ilmoittele vaan missä ja milloin!
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

voishan tuota vilkaista....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

suutin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

mitähän suutinta ehdotat, öljyillähän ei kai suuttimia ole...
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

tapileppä kirjoitti:painimet ovat kaikki virheettömiä..., samoin nokat...
Ettei vai olis lievää MÄNNÄN kolinaa!!!!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

autoa kuullessani niin ihmetyttää miten se voi kolista niin paljon tyhjäkäynnillä ja pikkasen kierroksia ku antaa niin hiljenee ihan totaalisesti!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

nakutusta/kolkutusta on nyt kuunnellu monen korjaamon asetajat, ja kaikki on sitä mieltä, että ääni tulee kannesta/venttiilikoneistosta, kukaan ei vaan osaa sanoa, mikä voisi olla vikana, kun nokat ja painimet ovat kuitenkin kunnossa...pitää vissiinkin katsella siihen vaihtokansi .
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Kiertokannen laakeri, siellä ei ole turhia tiloja. laakerivälys kun kasvaa, paineet laskee. Pienellä kierrosten nostolla saattaa aikansa olla ihan normaalin kuuloinen. Mäntä sitten naputtelee kanteen ja saa aikaan sikamaisen metelin. Paineenlasku tyhjäkäynnillä taas aiheuttaa sen, että joku nostin rallattaa.

Ajelin kerran tollaisella useamman tuhannen, ennenkuin porsi.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh siirty naputus miun pirssiin---- ,mulla tekee tuon naputuksen tarpeeksi ajetut öljyt kohta 8000km ajettu niin aika vaihtaa öljyt!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Parikytävuotta sitten vaihtelin öljyt joka toinen perjantai. 5000 tuli vaihtoväliksi. Kulkukone piti vaihtaa uudeksi alle vuoden, syy, olivat niin harvoja, ettevät lähteneet pakkasella käyntiin.

Transitti, perverssi ilmiö Suomen maanteillä.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
tapileppä
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tapileppä »

olisikohan tuossa kiertokankilaakeriehdotuksessa ajatusta, koneella on kuitenkin ajettu vasta alle 200 tuhatta...kolina ei kuitenkaan ole mitään männän kanteen lyömistä, sehän pitäisi jo ihan hurjan metelin, tämä nakuttelu sentään häipyy välillä ihan kokonaan, sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla, eniten se kuuluu kiihdyttäessä !
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie korjasin oman diisseli nakutuksen tänään= ei mittatikku kauheesti kostunut enään,eli lisäsin öljyä. heh aivan ku olis uus auto taas ku ei nakuta.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin