joo helposti irtoo kun heläyttää startilla mutta muistakaa ehdottomasti iroittaa puolan johto ettei se kone lähe käyntiin
nimim kokemusta on.............se pultti muuten ei sitten sovi tuleen pois se hylsyn ja vääntimen kanssa .......tukeva kosketus rintapeltiin
va kierteen harja solmuun .........kone pois........jne
autossa oli tosiaan se ilmastointi .......eli leveämpi siiva pyörä
Kampiakselin stefa
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Viimeksi laittamani vauhtipyörän puoleinen stefa oli motonetistä ostettu, ja siinä oli huuli eri kohdalla, kuin vanhassa. Vanha vaikutti alkuperäiseltä ensiasennusstefalta. Hihnapyöränpuoleinen oli myöskin motonetistä ja siinä huullos oli samassa kohtaa, kuin vanhassakin. Ratkaisin tämän ongelman asentamalla stefan n. 3mm ulommaksi, kuin entisen, joten huullos jäi eri kohtaan.Myrkky kirjoitti:Uran kuluminen on hyvin mahdollista, merkkiliikkeestä myytiin kuulemani mukaan "korjausstefoja" joissa huuli on hieman erikohdassa ja tiiviys siten taattu.perkijar kirjoitti:Joo kiitos vain vastauksista. Siis eiku stefan kimppuun nyt kun sain lopulta autotallinkin valmiiksi...
Onkohan kampiakseliin kulunut ura stefan kohdalle? Jos on, niin mahtaako uusi stefa mennä uraan niin, että se todellakin pitää?
Mitä nyt on tullut tän talven aikana laiteltua kolme h-konetta auton keulalle, tulee mieleen muutamia vihjeitä lähinnä vuotoihin liittyen. kaikki vesitilaan vievät liitokset kannattaa tehdä uudestaan, eli imusarjan tiiviste, termostaattihässäkkä irti ja uudet liimat väliin (ei tarvii pahvia), samoin vesipumppu ja vesipumpun takana oleva laippa, jossa letkulähdöt. Harmittaa, kun yhteen koneeseen jäi vuoto vesipumpun takana olevaan laippaan ja toiseen koneeseen vesipumpun laippaan, koska ensimmäisessä en uusinut kumpaakaan tiivistettä ja toisessa uusin sen laipan tiivisteen muka virheestä viisastuneena, mutta en vesipumpun laippaan. GRR.
Venttiilikopaa en kolmessa koneessa saanut pitämään pelkällä uudella tiivisteellä, joten siihen suosittelen vilpittömästi uuden tiivisteen ja tiivisteliiman yhdistelmää. Jos aikaa on, niin jakopään ja vauhtipyörän puolen alumiini koteloiden irroittaminen ja tiivisteiden uusiminen ei olisi sekään katumista... Öljyn imuputkeen kannattaa uusia stefa. Se maksaa muutamia euroja saabin tiskillä. Yleensä se on kivikova näissä 20v ja vanhemmissa koneissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Heleppoo ja hauskaa. Tehtiin juurikin tuollainen 1,5m varrella oleva avain lyhennetyllä hylsyllä, puolan johto irti, ukko erikoistyökalun varteen, minä hipasin avainta ja hihnapyörän pultti oli auki. Otettiin vielä vesipumpun hihnapyöräkin irti niin sai vähän tilaa työskennellä. Kampuran hihnapyörä pois ja sitte vaan ö-pumpun kannesta 8kpl 10mm ja 2 kpl 12mm pultteja irti ja ö.pumppu oli kädessä. Osien puhdistus ja tiivisteiden vaihto oli helppoo, kun ei tarvinnu siellä tulipellin ja motin välissä pökätä. Aikaa meni koko hommaan jotain 3h ku ei ollu mitään kiirettä.
KTM SD