Satkun konepelti
Satkun konepelti
Onkos teillä muilla ongelmaa konepellin kanssa , mulla on lähtenyt nyt pari kertaa saranat irti , repiää siitä pellistä pois , vaikka yritän varovasti sen aina aukaista, just nyt lähti hitsauksille jälleen.
Lainaan vanhaa otsikkoa kun oli niin sopiva, viestin sisältö ei kyllä ole ihan sama. Tästä sivuunvääntymisestä on ollut jossain tarinaa mutta en haulla löytänyt.
Eli auto oli lainassa ja huomasin että konepelti oli vedetty huonosti kiinni. Se ei istunut kohdillaan, oli jotenkin hiukan sivuttain eikä välttämättä ihan perillä asti. Avasin pellin, pelti ollut kai pois toiselta kiskolta. Se kyllä avautui hyvin ja asettui takaisin kiskolle kun avasin pellin kokonaan ja laitoin takaisin kiinni. Kiinni laittaessa konepelti kulki kiskoilla niinkuin pitää mutta konepellin takapää jäi hiukan liian ylös. Pelti oli myös sivuttaissuunnassa suorassa kun laitoin sen itse kiinni.
Pellin etupään lukitukset toimivat niinkuin pitää. Pitääkö pelti vain avata uudestaan ja huolella painaa kiinni? Onko se kenties jotenkin vääntynyt ja entinen tapaus vai missä vika? Kiskot ja pellin kiskoja vastaan tulevat osat ei ollu mitenkään revenneet tai muuta sellaista. Muutenkin pelti on ruosteeton muuhun autoon verrattuna.
Eli auto oli lainassa ja huomasin että konepelti oli vedetty huonosti kiinni. Se ei istunut kohdillaan, oli jotenkin hiukan sivuttain eikä välttämättä ihan perillä asti. Avasin pellin, pelti ollut kai pois toiselta kiskolta. Se kyllä avautui hyvin ja asettui takaisin kiskolle kun avasin pellin kokonaan ja laitoin takaisin kiinni. Kiinni laittaessa konepelti kulki kiskoilla niinkuin pitää mutta konepellin takapää jäi hiukan liian ylös. Pelti oli myös sivuttaissuunnassa suorassa kun laitoin sen itse kiinni.
Pellin etupään lukitukset toimivat niinkuin pitää. Pitääkö pelti vain avata uudestaan ja huolella painaa kiinni? Onko se kenties jotenkin vääntynyt ja entinen tapaus vai missä vika? Kiskot ja pellin kiskoja vastaan tulevat osat ei ollu mitenkään revenneet tai muuta sellaista. Muutenkin pelti on ruosteeton muuhun autoon verrattuna.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Tuo kuulostais ihan mahdolliselta, toinen leuoista olis vääntynyt ja nyt sivussa oleva leuka vääntää peltiä vähän sivuun ja kumpikaan leuka ei osu kohilleen. Minkä seurauksena pelti ei lukitu loppuun asti. Autolla oli ajeltu useita satoja kilometrejä "pelti auki".saab900c kirjoitti:Mulla oli joskus vääntyi toinen niistä kiskon päässä (tulipellin luona) olevista "leuoista", joihin pelti kiinnittyy. Pelti ei mennyt tämän seurauksena lainkaan kiinni.
Sillä varmaan uskaltaa vielä ajaa huomenna töihinkin noin, meinaan hämärtyvä kerrostalon parkkipaikka ei juuri nyt kiehdo vääntelypaikkana hirveästi. Jo kahdella pellin avauksella sai yleisöö parvekkeille
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Itselläni ko. leuka jäi lopulta hieman venyneen näköiseksi keskikohdasta, mutta on toiminut moitteetta operaation jälkeen.
Alunperin leuka oli vääntynyt sekä korkeus että sivuttaisuunnassa.
Vähän ikävä tuota oli väännellä, kun toisaalta tarvitsi vääntää voimalla, että asento muuttui, mutta toisaalta yritin varoa, ettei ainakaan vahingossa ko. osa murru.
Alunperin leuka oli vääntynyt sekä korkeus että sivuttaisuunnassa.
Vähän ikävä tuota oli väännellä, kun toisaalta tarvitsi vääntää voimalla, että asento muuttui, mutta toisaalta yritin varoa, ettei ainakaan vahingossa ko. osa murru.
Toinen leuoista oli vääntynyt sivulle, mutta vääntyi kyllä ihan mukavasti takasin ruotuun. Komeat raapaumajäljet oli luonnollisesti konepellin sisäpuolella leuan kohdalla, on varmaan väännetty konepelti voimalla kiinni ja mennyt sivuttain.
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85