Saab 99 -84 ERITTÄIN HALPA
Menee jo rankasti offtopiciksi, mullapa oli iskarit kokonaan irti ja jousilaatikossa luki Kilen. Ylätukivarsihan joka tapauksessa nojaa siihen kannakseen, 99:ssä se on ylempänä kuin satkussa?qaw kirjoitti:Mä oon vaihdellu 99:iin lesjöforsin jousia ottamalla iskarin alapään irtiEi se homma missään tapauksessa ainakaan sen vaikeampaa ole kuin satkussakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo. Tietenkin iskarin alapää irti, mutta sai kyllä puristaa jousta ihan kunnolla kasaan että lautanen suostui tulemaan pois vaikka sorkkaraudallakin vähän avitti. Työlästä kuitenkin oli, ja hiukan erilainen rakenne kuin satkussa.
Jottei ihan offtopiciksi mene, niin ihan mielenkiintoinen yksilö tämä tuplis, pitkällä 5-vaihteisella "E"-laatikolla (7. enska, kiertää 2500rpm @100km/h vitosella), kierroslukumittarilla sekä vielä 4-ovinen.
Jottei ihan offtopiciksi mene, niin ihan mielenkiintoinen yksilö tämä tuplis, pitkällä 5-vaihteisella "E"-laatikolla (7. enska, kiertää 2500rpm @100km/h vitosella), kierroslukumittarilla sekä vielä 4-ovinen.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Samanlainen siis kuin omani: http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/300tkm.jpgjcarlson kirjoitti:7. enska, kiertää 2500rpm @100km/h vitosella
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vaihdetaan joku päivä ratteja, mä haluaisin tommosen kolmipuolaisenlucaf kirjoitti:mä haluaisin vaihtaa takaisin tuollaisen alkuperäisen ratin mun kasineloseen, mulla on nyt sellainen uudemman satkun kolmipuolainen. ja mun mittarissa on 279tkm

Mun mittarissa 167tkm eikä valitettavasti tule yhtään lisää toistaiseksi, kun pärähti se matkamittari rikki tuossa päivänä eräänä. Uuden mittariston sainkin jo hankittua, josta ajattelin ehjät osat vaihtaa tilalle. Ilmeisesti joku ratas tuosta matkamittarista hajalla.
Btw, trippimittari lakkasi toimimasta täsmälleen samalla hetkellä. Lienee sama ratas joka noita pyörittää?
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
kokeile nollata trippimittari, voi auttaa, molemmat lähtee rullaamaan taas.Peter A kirjoitti: Btw, trippimittari lakkasi toimimasta täsmälleen samalla hetkellä. Lienee sama ratas joka noita pyörittää?
joo ja vaihdetaan ne ratit joku päivä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mulla oli ainakin joskus teinivuosina C-koppaisessa Asconassa välillä sellanen vika, että matkamittarit pysähtyi jos painoi trippimittarin nollausnappia "huonosti", se jäi jotenkin jumiin ja kuului vaan mittaristosta pienenpientä naksahtelua aina kun numeron mittaristossa piti pyörähtää ympäri.lucaf kirjoitti:kokeile nollata trippimittari, voi auttaa, molemmat lähtee rullaamaan taas.
Saabissa en ole tuollaista kuullut, toisaalta Asconan äänieristykset oli vähän toista luokkaa teiniasennusten jäljiltä.
Ja takaisin asiaan, pitääpä kokeilla lähtiskö se mittari taas pyörimään tuolla konstilla.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74