1. Ilmamäärämittarissa vilppiä ja määräjakajassa, seosta vaikea säätää.
2. Putket on väärin laitettu, niinkuin mky neuvoi tuossa jossakin.
3. Myös läppäkotelon jouduin uusimaan kun yhdessä huolto aseman huoltopisteessä murrettiin rikki läppäkotelossa olevaa ruuvia ja koko osaa jossa ruuvi kiinni. Ja vielä säätivät väärästä paikasta tyhjäkäyntiä.
Että kiitos taas kaikille.
Tarjotaan kahvit joskus.
Make^ kirjoitti:Katso myös huohottaako kone paljon. Sen jälkeen vasta kone auki...
alkoi kiinnostamaan tämä keskustelu. Oma 99 EMSini vie kanssa satasella litran öljyä. Kun esim kaheksassakympissä päästää kaasun ylös, niin sininen savuipilivi tulee putkesta. Tyhjäkäynti on hävinnyt ja moottori huohottaa öljyntäyttökorkin saumasta ihan hervottomasti. Tulppia en ole katsonut.
Kone meni huonompaan kuntoon sen jälkeen kun kesällä kerran pääsi öljyt aika vähiin, jouduin puolitoista litraa kerralla lisäämään (öljyvalo ei palannut kuin sammuttamisen yhteydessä pienen hetken). Sitä ennen oli puristuspaineet katsottu ja kympin luokkaa joka pytyssä, mutta mitä nyt ovat, vain luoja tietää.
Löytyykö ketään asiantuntevaa ja kiinnostunutta viettämään jonkun kauniin päivän vantaalla analysoiden onko auton kone oikeasti sökö vaiko vain säätöä vaille? Kyllähän se äänikin on aika paha, kylmänä kalkattaa kovasti, lämpimänä vähemmän.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Make^ kirjoitti:Katso myös huohottaako kone paljon. Sen jälkeen vasta kone auki...
alkoi kiinnostamaan tämä keskustelu. Oma 99 EMSini vie kanssa satasella litran öljyä. Kun esim kaheksassakympissä päästää kaasun ylös, niin sininen savuipilivi tulee putkesta. Tyhjäkäynti on hävinnyt ja moottori huohottaa öljyntäyttökorkin saumasta ihan hervottomasti. Tulppia en ole katsonut.
Kone meni huonompaan kuntoon sen jälkeen kun kesällä kerran pääsi öljyt aika vähiin, jouduin puolitoista litraa kerralla lisäämään (öljyvalo ei palannut kuin sammuttamisen yhteydessä pienen hetken). Sitä ennen oli puristuspaineet katsottu ja kympin luokkaa joka pytyssä, mutta mitä nyt ovat, vain luoja tietää.
Löytyykö ketään asiantuntevaa ja kiinnostunutta viettämään jonkun kauniin päivän vantaalla analysoiden onko auton kone oikeasti sökö vaiko vain säätöä vaille? Kyllähän se äänikin on aika paha, kylmänä kalkattaa kovasti, lämpimänä vähemmän.
Heh Sori vaan, muuta pahasti pelkään, ettei paljoa säätämällä parane. Koneenvaihto tai remppaaminen lienevät vaihtoehdot.
Osta lucaf minulta ylimääräiseksi jäävä saab 900 -87 2 ovinen sedan, väri punainen. Kone OK, samoin 5 vaihteinen laatikko OK, ohjaustehostimella. Katsastettu,vetonivelet vähän napsuttelee.
Make^ kirjoitti:Katso myös huohottaako kone paljon. Sen jälkeen vasta kone auki...
alkoi kiinnostamaan tämä keskustelu. Oma 99 EMSini vie kanssa satasella litran öljyä. Kun esim kaheksassakympissä päästää kaasun ylös, niin sininen savuipilivi tulee putkesta. Tyhjäkäynti on hävinnyt ja moottori huohottaa öljyntäyttökorkin saumasta ihan hervottomasti. Tulppia en ole katsonut.
Tuo voisi aivan hyvin tietää sitä että joku mäntä on ottanut kipeää tms. Koska tuo huohottaminen ei aivan normaalia ole(nimim. saabin männän halkaissut) tuossa tilanteessa huohottaminen alkoi kun mäntä halkesi, samalla tyhjäkäynti katosi.
Osta multa hyvä kone varaosiksi siihen
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kiitos teille jotka tarjoatte konetta, minulla on jo jonossa kaksi kappaletta 99 B-ruiskukoneita kiitos ystävällisten kerholaisten, ongelma onkin siinä ettei ole aikaa/paikkaa/taitoa vaihtaa konetta. No, paikka ja auttajakin on jo löytynyt, ajasta se on vaan kiinni.
Aattelin kuitenkin vielä elättää toivoa että joku sanoisi "kaada sinne vaan sitä spesiaaliainetta niin se on kuin uudestisyntynyt" mutta jos ei kuitenkaan....
Mutta jos nyt tulisi MotorUpin edustaja suomeen etsimään kandidaatteja "remonttiin" (ja mainoskuvauksiin), olisin ekana jonossa
Olisi se reteetä, heitettäis myrkyt sisään, sitten tulisi se autopesuvahamainostaja ja heitettäis vahat pintaan, sitten filmi poikki, lasketaan rekan kyydistä jostain lainattu entisöity ja maalattu museokuntoinen EMS, kamerat taas käyntiin "näin auto on pienen käsittelyn jälkeen kuin uusi"!! Ja minä valkoisin kiillotetuin hampain hymyilisin: "en ikinä kadu sitä päivää kun tilasin tv-shopista motorUppia ja superhyperAutovahaa!!"
Oho, alkoi keulimaan, sori
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)