8v läppärunko 16v koneeseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

8v läppärunko 16v koneeseen

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Lyhyesti käykö 8 venttiilisen turbon läppärunko 16 venttiiliiseen?
900 S -90
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Käy

Pulttijako 3x75, pulttien väli siis 75mm. Läpän asentoanturin sovitus ei välttämättä ole bolt-on.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Näyttää tossa olevan paikka sille asentoanturille ja lovettu akseli.

Ajattelin viilata ne portaat ja pitkän kupariputken pään sileeks. Onko kenelläkän kokemusta ton hyödystä?
900 S -90
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Itse hoonasin sisuksen sileeksi, kyllä se vielä ainakin käy, hyöty voi olla jopa 0,5hv :lol:
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja jos kerta ruvetaan parantamaan läppärungon hengitystä, niin sitten ohennetaan myös läppäakselia.. ;)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Miten paljin läppäakselia uskaltaa viilata ettei napsahda käytössä poikki?
900 S -90
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

DyhWe kirjoitti:Miten paljin läppäakselia uskaltaa viilata ettei napsahda käytössä poikki?
Ei oo käytännönkokemusta läppärungoista, kaasareista olen poistanut noin puolet materiaalista ilman ongelmia ja sellaisissa läppäakseleissa joissa on "rako" jonka läpi läppä menee, niin toisen puoliskon(eli jättänyt vain sen kierteet sisältävän puolen).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin