mielenkiintoinen 99..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

99_GL_77 kirjoitti:Nyt odotellaan milloin auto on myytävänä :wink:
Jos vanhoja merkkejä uskoo :roll:
tottakai autojen kuuluu kiertää! :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Hienolta näyttää, mutta onko tuo vuoden -82 puolella rekisteröity mallivuoden 1983 tuote. Puskurit, etusäleikkö ja ilmanpoistoaukon koristelistan puuttuminen viittaisi tähän.
Löytyykö alustanumeron keskeltä kirjain C vai D, moottoritilan kuvaa suurentamallakaan en saanut tyyppikilvestä selvää.

Utelias RJK

99 4D -84 hopea
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

RJK kirjoitti:Hienolta näyttää, mutta onko tuo vuoden -82 puolella rekisteröity mallivuoden 1983 tuote. Puskurit, etusäleikkö ja ilmanpoistoaukon koristelistan puuttuminen viittaisi tähän.
Löytyykö alustanumeron keskeltä kirjain C vai D, moottoritilan kuvaa suurentamallakaan en saanut tyyppikilvestä selvää.

Utelias RJK

99 4D -84 hopea
Lisätään vielä, että kasikakkosessa öljyntäyttökorkki oli vielä venakopan kannessa ja tässä tuo ratin merkki sama kuin minulla '83 satkussa, joten kasikolmonen vaikuttais olevan.

Onnea Lefa uudelle tuplikselle :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitoksia kehuista, vuosimallia en ole ehtinyt tarkastaa, alustanumero on muistissa, vaan ei käden ulottuvilla.

Mitäs eroa '83 ja '84 välillä sitten on? Molemmissa uusi maski, ei poistoaukkojen ritilöitä ja öljyntäyttö "uudempaan" malliin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

lefa42 kirjoitti: Mitäs eroa '83 ja '84 välillä sitten on? Molemmissa uusi maski, ei poistoaukkojen ritilöitä ja öljyntäyttö "uudempaan" malliin.
Tähän hätään tulee mieleen vain kärjetön sytytys, joka siis tuli vuosimalliin -84.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jokke A kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Mitäs eroa '83 ja '84 välillä sitten on? Molemmissa uusi maski, ei poistoaukkojen ritilöitä ja öljyntäyttö "uudempaan" malliin.
Tähän hätään tulee mieleen vain kärjetön sytytys, joka siis tuli vuosimalliin -84.
Kaverin '82:ssa oli alunperin kärjetön, mitenkäs se on mahdollista?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Kiitoksia kehuista, vuosimallia en ole ehtinyt tarkastaa, alustanumero on muistissa, vaan ei käden ulottuvilla.

Mitäs eroa '83 ja '84 välillä sitten on? Molemmissa uusi maski, ei poistoaukkojen ritilöitä ja öljyntäyttö "uudempaan" malliin.
Specialissa kai kasikolmosessa avattavat takaikkunat, kasinelosessa ei.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

jariha kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Kiitoksia kehuista, vuosimallia en ole ehtinyt tarkastaa, alustanumero on muistissa, vaan ei käden ulottuvilla.

Mitäs eroa '83 ja '84 välillä sitten on? Molemmissa uusi maski, ei poistoaukkojen ritilöitä ja öljyntäyttö "uudempaan" malliin.
Specialissa kai kasikolmosessa avattavat takaikkunat, kasinelosessa ei.
Eikös kaikissa Specialeissa ole nuo avattavat?

Edit: Mistäs saa korjauspeltejä mokomaan, kun motonetin varastot ovat aika kuivan oloiset verkkokaupan mukaan.

Tarvetta :

-Vetaritunnelien ympäristö
-Helmat
-Ovien alareunat
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:
jariha kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Mitäs eroa '83 ja '84 välillä sitten on? Molemmissa uusi maski, ei poistoaukkojen ritilöitä ja öljyntäyttö "uudempaan" malliin.
Specialissa kai kasikolmosessa avattavat takaikkunat, kasinelosessa ei.
Eikös kaikissa Specialeissa ole nuo avattavat?
No, minulla oli se turbotettu 84 special, johon oli pitänyt vaihtaa avattavat takaikkunat. Silloin sain sellaisen käsityksen, että ne puuttuvat nimenomaan 84 mallivuoden specialista.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Onneksi olkoon :) Sait pirssin ilmaiseksi ja Airflow-sarjankin puoleen hintaan :D Olisin melkein katkera ellei olisi oma sarja jo tallissa odottamassa parempia aikoja ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja K900C »

8O Kyynärnoja takapenkillä ilmeisesti special mallin erikoisuus vai onko näitä muissakin malleissa aikanaan omassa tupliksessani ei kyllä ollut. Komea on auto täytyy vaan toivoa, että kärsivällisyyttä, aikaa ja euroja löytyy tämän tiellä pitämiseen, onnea ja menestystä :)
#2884
Saabiton
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti: Kaverin '82:ssa oli alunperin kärjetön, mitenkäs se on mahdollista?
Petro malli? Tai jälkiasennettu. Mulla oli yhdessä 78 GL Superissa jälkiasennettu kärjetön sytkä. En ymmärtänyt hyvän päälle ja myin auton eteenpäin :oops: onneksi hyvään kotiin :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Kaverin '82:ssa oli alunperin kärjetön, mitenkäs se on mahdollista?
Petro malli? Tai jälkiasennettu. Mulla oli yhdessä 78 GL Superissa jälkiasennettu kärjetön sytkä. En ymmärtänyt hyvän päälle ja myin auton eteenpäin :oops: onneksi hyvään kotiin :)
Aivan. Se oli petro... :oops:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lucaf kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Kaverin '82:ssa oli alunperin kärjetön, mitenkäs se on mahdollista?
Petro malli? Tai jälkiasennettu. Mulla oli yhdessä 78 GL Superissa jälkiasennettu kärjetön sytkä. En ymmärtänyt hyvän päälle ja myin auton eteenpäin :oops: onneksi hyvään kotiin :)
eipä sillä kärjettömällä juuri mitään tee `78 B-kaasutinmoottorissa.. :) temppuilee vaan enemmän kärjettömällä :wink:

Lefa: helmapalat ja ovien alareunathan tulee helposti suorasta millisestä pellistä..? vetarien tunnelit ovat sitten eri juttu. tietysti on helpompaa jos on valmiit palat.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

siis onko vain tuossa special mallissa kattoluukku? nimittäin naapurissa on konevikainen speciaali sitten odottamassa mädäntymistään... se on juuri tuon sävyinen, kuin jonka lefa osti.
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Vastaa Viestiin