
mikä akku og900 turboon?
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
mikä akku og900 turboon?
Mitä akkuja olette hankkineet og900 turboon? On omassa näemmä
55mAh vaikka pitäis olla 75 mAh. Ilmeisesti noita ei ole kovin montaa jotka sopisi kun on suht ahdas paikka

900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
biltemasta muistaakseni hain jonkun halvan n.60Ah akun aeroon... hyvin se sinne uppos 
Ja mAh akut lähinä puhelimeen

Ja mAh akut lähinä puhelimeen

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Jonka ostin kurvin akkuliikkeestä (olikohan Akkukellari, nyttemmin muuttanut johonkin muualle), maksoi 42 euroa, eli hintaero halvimpiin mahdollisiin aika pieni, ja akku istui nätisti tilaansa. Exide-akuista minulla on positiivisia kokemuksia, Boscheista sensijaan ei.petteri75 kirjoitti:Aerossa oli Exide, mikä toimi ainakin allekirjoittaneella ilman mitään ongelmia. Motonet myy Boschin akkuja, ainakin omalla kohdalla ne ovat sopineet paikalleen ja ampeeritunteja saa varmasti euroilla lisää..
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Oletkohan ollut liikaa tekemisissä ladattavien paristojen kanssa?
Niissä käytetään usein kapasiteettiyksikköä mAh eli milliampeeritunti...
Auton akussa puhutaan ampeeritunneista, Ah.
Esmes 55Ah akku pystyy teoriassa antamaan 1A virtaa 55 tunnin ajan, vastaavasti 10A 5,5h ajan jne.
Käytännössä nuo ampeerituntilukemat ovat melko suuntaa-antavia, todellisen varauskyvyn ja syöksyvirran (startatessa) voimakkuuden välillä on usein halpis- ja laatuakuissa melkoisia eroja, vaikka nimelliskapasiteetti olisikin sama.
Niissä käytetään usein kapasiteettiyksikköä mAh eli milliampeeritunti...
Auton akussa puhutaan ampeeritunneista, Ah.
Esmes 55Ah akku pystyy teoriassa antamaan 1A virtaa 55 tunnin ajan, vastaavasti 10A 5,5h ajan jne.
Käytännössä nuo ampeerituntilukemat ovat melko suuntaa-antavia, todellisen varauskyvyn ja syöksyvirran (startatessa) voimakkuuden välillä on usein halpis- ja laatuakuissa melkoisia eroja, vaikka nimelliskapasiteetti olisikin sama.
M93 9000 CS Aero (KA)
ei ole muuten auton akuissa tuollain tuo mittaus... en nyt juuri muista miten mutta se oli jollain tietyllä virralla oliko nyt että jännite laskee 7 volttiin..tomu kirjoitti:Esmes 55Ah akku pystyy teoriassa antamaan 1A virtaa 55 tunnin ajan, vastaavasti 10A 5,5h ajan jne.
niitä sitten vertailin tuohon sinun esimerkkiisi joka olisi siihen verrattuna huomattavasti vaativampi, eli tuolla sinun tavalla 55Ah akku ei olisi ollut kuin joku 40Ah...
mutta joo, väliäkös tuolla, se starttaus virta siinä paljon tärkeämpi on, kannattaa muistaa että niitäkin on kahta eri mittaus tapaa, DIN ja SAE, SAE taisi antaa isompia lukuja kuin DIN...
niin ja sopii sinne lähes mikä vaan max 175 leveä perus akku, hiukan ahdas se kyllä on mutta mahtuu, ei ainakaan ongelmia ole minulla tullut kun on vaan hyvin kiinni ja lämpöpelti paikalla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Yleensä tää on alkutalven suosituin topiikki joista poimin yhden:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=fulmen
omat kokemukset lopussa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=fulmen
omat kokemukset lopussa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
SAE ilmoittaa ilman moottorin apulaitteita ja DIN niiden kanssa , siinä ero.mikkoimp kirjoitti:
mutta joo, väliäkös tuolla, se starttaus virta siinä paljon tärkeämpi on, kannattaa muistaa että niitäkin on kahta eri mittaus tapaa, DIN ja SAE, SAE taisi antaa isompia lukuja kuin DIN...
Sama pätee kun moottorin tehoista ilmoitettiin ennen vain hevosvoimat ,
oli SAE hepat ja DIN hepat.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Boschin AsiaSileverin ostin viime alkutalvesta. Malli on muistaakseni 6AB, kun 99:ssä on normaali Silver mallia 6B. Tuo AsiaSilveri saisi olla joku pienempi malli tai sitten mulla moottorin tukikumet jo hieman väsyny, kun ahdin tulee aika liki akun lämpösuojaa. Rako siinä on mutta ohi mennen vilkastaessa näyttää aivan kuin olisi kiinni lämpösuojassa 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pirun lähelle ne juu menee, mutta ei aivan kiinni, taitaa ainakin talvella vaan tehdä tuo lisälämpö hyvää!dimebak kirjoitti:kun ahdin tulee aika liki akun lämpösuojaa. Rako siinä on mutta ohi mennen vilkastaessa näyttää aivan kuin olisi kiinni lämpösuojassa
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Ei siitä varmaan mitään haittaa ole, siis lisälämmöstä ja ahtimen "läheisyydestä". Ainakaan normaalikäytössä, kun ahdin ei sen suurempia kuumene.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
dimebak kirjoitti:Boschin AsiaSileverin ostin viime alkutalvesta. Malli on muistaakseni 6AB, kun 99:ssä on normaali Silver mallia 6B. Tuo AsiaSilveri saisi olla joku pienempi malli tai sitten mulla moottorin tukikumet jo hieman väsyny, kun ahdin tulee aika liki akun lämpösuojaa. Rako siinä on mutta ohi mennen vilkastaessa näyttää aivan kuin olisi kiinni lämpösuojassa
Ja Boshille akut valmistaa VARTA. Autotarvikeliikkessä tuli ihmeteltyä asiaa ja näin sanottiin liikeestäkin. Ostin juuri äsken traktoriin VARTA AsiaSilverin.
Upitaas vähän vanhaa aihetta, pitäis ostaa akku autoon, vanha porsi sopivasti syksyllä just kun olin viemässä autoa talliin seisontaan. Motonet tarjoaa 9 erilaista akkua 900 turboon:
900-Turbo 62Ah/480A Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . 90-6219 75.90 ???
900-Turbo 62Ah/600A Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . 90-6220 82.90 ???
900-Turbo 62Ah/480AP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90-56059 44.50 ???
900-Turbo 55Ah/470A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90-55559 39.90 ???
900-Turbo 70Ah/540A ZAPsilver. . . . . . . . . . . . . . . 90-3002 62.90 ???
900-Turbo jos 74Ah Bosch (28cm pitkä). . . . . . . . . . . 90-7412 103.90 ???
900-Turbo jos 72Ah (28cm pitkä). . . . . . . . . . . . . . 90-57213 59.90 ???
900-Turbo jos 75Ah/640A ZAP-Silver (28cm pitkä). . . . . . 90-3007 72.90 ???
900-Turbo jos 66Ah (31cm pitkä!). . . . . . . . . . . . . . 90-56638 79.90 ???
Vanha akku oli joku 55Ah kikkare ja sen kyllä huomas käynnistellessäkin, nyt pitäis saada joku tenhokkaampi pellin alle. Ainoo mikä tossa mietityttää on tuo pituus/leveys, ei oo paljoo varaa kokeilla erilaisia, kun auto on 100km päässä tallissa eli mieluummin se akkukin sitte sopis sinne kerralla. Riittäisköhän tuollainen 62Ah/480A Bosch kun autokin on vain kesäkäytössä? Vähän halvemmalla saisi tosin tuollaisen 75Ah/640A ZAPin, mutta jotenkin tuo merkki ei oikein vakuuta...
900-Turbo 62Ah/480A Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . 90-6219 75.90 ???
900-Turbo 62Ah/600A Bosch. . . . . . . . . . . . . . . . . 90-6220 82.90 ???
900-Turbo 62Ah/480AP. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90-56059 44.50 ???
900-Turbo 55Ah/470A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90-55559 39.90 ???
900-Turbo 70Ah/540A ZAPsilver. . . . . . . . . . . . . . . 90-3002 62.90 ???
900-Turbo jos 74Ah Bosch (28cm pitkä). . . . . . . . . . . 90-7412 103.90 ???
900-Turbo jos 72Ah (28cm pitkä). . . . . . . . . . . . . . 90-57213 59.90 ???
900-Turbo jos 75Ah/640A ZAP-Silver (28cm pitkä). . . . . . 90-3007 72.90 ???
900-Turbo jos 66Ah (31cm pitkä!). . . . . . . . . . . . . . 90-56638 79.90 ???
Vanha akku oli joku 55Ah kikkare ja sen kyllä huomas käynnistellessäkin, nyt pitäis saada joku tenhokkaampi pellin alle. Ainoo mikä tossa mietityttää on tuo pituus/leveys, ei oo paljoo varaa kokeilla erilaisia, kun auto on 100km päässä tallissa eli mieluummin se akkukin sitte sopis sinne kerralla. Riittäisköhän tuollainen 62Ah/480A Bosch kun autokin on vain kesäkäytössä? Vähän halvemmalla saisi tosin tuollaisen 75Ah/640A ZAPin, mutta jotenkin tuo merkki ei oikein vakuuta...
KTM SD