Satkun nopeusmittari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Satkun nopeusmittari
Miten puretaan osiksi irrallaan oleva nopeusmittari ???..Pitäisi vaihtaa se "tappi" mihin nopeusvaijeri tulee kiinni ??
Tuo vaatii koko hoidon purkamisen. helpompi vaihtaa ehjään mittariin, kuin yrittää korjata vanhaa.
Purkaminen:
Ensin viisari pois. Nostetaan viisari tapin yli ja merkataan tauluun vaikka teipillä missäkohtaa viisari lepää. Tämä asento on oltava sama, kun alkaa kokoamaan.
Taulun ruuvit pois. Taulu pois, tämän jälkeen runko purkautuukin jo, kun taulun alta paljastuu kolme ruuvia.
Purkaminen:
Ensin viisari pois. Nostetaan viisari tapin yli ja merkataan tauluun vaikka teipillä missäkohtaa viisari lepää. Tämä asento on oltava sama, kun alkaa kokoamaan.
Taulun ruuvit pois. Taulu pois, tämän jälkeen runko purkautuukin jo, kun taulun alta paljastuu kolme ruuvia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mitenkäs paljon joutuu mittaria purkaamaan, jotta kilometrit/mailit pääsee ruuvaamaan?
En kysy aikoakseni itse moista tekemään, vaan sen takia, että tietäisin mimmoinen vaiva on ollut sillä jäppisellä, joka omasta cabrioletistani 100000 mailia kadotti.
Lukema on kyllä prikulleen suorana. Ehkä se ajettiin jenkeistä Suomeen peruuttamalla
EN tietenkään odota, että joku täällä julkisesti kertoo miten temppu tehdään, vaan yksinkertaisesti analysoisi onko se teknisesti vaativaa. Ihmetyttää miksi moiseen hommaan kannattaa ryhtyä muutaman satasen takia. Tosin en 20 vuotta vanhaa autoa ostanut mittarilukeman, vaan yleisen kunnon perusteella.
En kysy aikoakseni itse moista tekemään, vaan sen takia, että tietäisin mimmoinen vaiva on ollut sillä jäppisellä, joka omasta cabrioletistani 100000 mailia kadotti.


Lukema on kyllä prikulleen suorana. Ehkä se ajettiin jenkeistä Suomeen peruuttamalla

EN tietenkään odota, että joku täällä julkisesti kertoo miten temppu tehdään, vaan yksinkertaisesti analysoisi onko se teknisesti vaativaa. Ihmetyttää miksi moiseen hommaan kannattaa ryhtyä muutaman satasen takia. Tosin en 20 vuotta vanhaa autoa ostanut mittarilukeman, vaan yleisen kunnon perusteella.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Sen mustan kuoren joutuu irroittamaan. Sit voi muuttaa kilsoja irroittamalla yhden akselin ja pyörittämällä lukemat ihan mihin ne vaan haluaa. Yhteen mittariin pyöritin samat lukemat, kuin mitä originaalissa rikkoutuneessa mittarissa oli. Jopa trippiin pyöritin saman lukeman, kun nollaan aina tripin tankatessani täyteen. Ei näet mennyt laskelmat sekaisin mittarin vaihdossa.pevi kirjoitti:Mitenkäs paljon joutuu mittaria purkaamaan, jotta kilometrit/mailit pääsee ruuvaamaan?
Tonnarin sähköistämittaria on hankalampi ruuvata, kun se hajoaa sellaiseen. Tutustuin siihen melko läheltä, kun asensin tohon omaan 900:aan tonnarin sähköisen mittarin. Tonnarista otettuun mittariin pyöritin oikean lukeman "ajamalla" mittaria tossa huoneen nurkassa muutaman tuhat kilsaa.
ps. olen kuullut, että jotkut kääntää satatonnia pois mittarista ihan vaan tylysti ruuvimeisselillä vääntämällä kiekkoa. Siinä vaan voi käydä niin, ettei se satatonninen enää sen jälkeen vaihdukaan, eli auto on aina enintään esim. 200tkm ajettu...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä