kytkimen jurina

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

kytkimen jurina

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Eli siis OG900:ssa kytkin jurisee rauhallisten vaihtojen välillä, kun laskee kytkintä hitaasti takaisin kiinni. Jos laskee nopeasti, ei jurise. Jos ajelee laiskasti ja vaihtaa isompaan alhasilla kiekoilla, ei myöskään jurraa. Mikäs on? Liikkeellelähdöissä ei milloinkaan jurista eikä ravista. Kokeilin, että jos luistattelee vähän levyä eli tempaisee pari kertaa kakkosella tai kolmosella liikkeelle reippaasti kitkapintoja kuumentaen, pysyy jurina yleensä sen päivän poissa. 8O 8O Seuraavana päivänä taas jurisee.

Mun mielestä ei kytkinakselin eikä kampuran stefa falskaa. Kytkinakselin spoorit on asiallisesti voideltu (aineena kuparitahna). Itse tein kytkinrempan 50 tkm sitten. Asetelma ja levy LuK 228 mm dia. Vauhtipyörää en koneistanu, niitinkuvia ei tosin ollu mutta pientä uraisuutta. Silmälaakerin uusin myös. Jurina on ilmennyt 'bouttiarallaa viimeisten 15 tuhannen km ajan. Pito-tai irrotusongelmia ei ole.

Niin ja autohan oli tuo allaoleva...
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Vastaa Viestiin