tervehdys kaikille.
olisin tuollaista tiedustellut kun
saabistani 900 gle automaatti, vuosimalli 1983
rupesi jarrut oikuttelemaan
nesteet ei häviä, mutta jarrupoljinta painettaessa
kuuluu kolahdus, ja poljinta saa painaa aivan pohjaan
ja sitten jarru ottaa kiinni ja auto puoltaa oikealle.
onko teillä kokemuksia.
ja välillä taas poljin toimii normaalisti
jarruvikaa. pikaista neuvoa odottaen...
Viittaisi siihen että vain toinen jarrupiiri on käytössä. Normaalistihan on kaksi ristikkäin toimivaa jarrupiiriä, toisen mennessä epäkuntoon toinen yleensä vielä toimii. Tässä tilanteessa jarruttaa vain toinen etujarru ja vastakkaisen puolen takajarru. Takajarrun jarrutusteho on siinä määrin mitätön, että auto puoltaa jarrutettaessa voimakkaasti. Jarrutusteho on myös melko mitätön ja poljin painuu suht pohjaan.
Vaikuttaisi vialliselta/oikkuilevalta pääsylinterin tiivisteeltä mikäli nestettä ei katoa.
Vaikuttaisi vialliselta/oikkuilevalta pääsylinterin tiivisteeltä mikäli nestettä ei katoa.
M93 9000 CS Aero (KA)
asiasta...
sen verran pääsylinterin korjauksesta onko se iso työ
ja tarvitseeko jotakin erikoisia työkaluja
ja tarvitseeko jotakin erikoisia työkaluja
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: asiasta...
Normaalit työkalut. Ei ole iso homma. Vanhassa autossa saattaa ilmausruuvit olla hankalat avata, jos niitä ei ole sitten muuten availtu ja huollettu?gle1978 kirjoitti:sen verran pääsylinterin korjauksesta onko se iso työ
ja tarvitseeko jotakin erikoisia työkaluja
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.