Auto 900c vm90 Tilanne: ajettu motaria noin 80km 100km/h motarin päättyessä alettu hidastamaan ja vauhtia n. 60-70km/h vitonen päällä nostin kaasun ylös hidastaakseni vielä niin yht´äkkiä palaa valot kojetaulussa. No ei muuta kuin virta-avainta kääntämään ja auto käyntiin ja kävi ja kukkui taas ihan normaalisti. Onko jossain muualla mahdollisesti vikaa kuin ratin ja penkin välissä? Ei ole sammunut muuten ja käynnistynyt ja käynyt koko ajan ihan ok.
Toinen ongelma usein käynnistettäessä jää akun latausvalo palamaan, tämä samuu, kun kaasua hieman hipaisee. Sama "vika" oli aikanaan -83 tupliksessani. Eli onko tämä vain vanhan Saabin "ominaisuus" vai pitäiskö startti/laturi/virranjakaja/akku joku muu mikä huoltaa/korjata/vaihtaa vartavasten.
Viimeksi muokannut K900C, Ma Touko 29, 2006 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis päästit kaasun+painoit kytkimen pohjaan ja auto sammui?
Se laturin valon palaminen alussa ei merkkaa mitään.....niin kauan, kun se lähtee kaasun näpäytyksellä pois, eikä syty enää uudelleen ajossa,
ei ole ongelmia
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Saabinsti kirjoitti:Siis päästit kaasun+painoit kytkimen pohjaan ja auto sammui?
Se laturin valon palaminen alussa ei merkkaa mitään.....niin kauan, kun se lähtee kaasun näpäytyksellä pois, eikä syty enää uudelleen ajossa,
ei ole ongelmia
Kytkin oli ylhäällä ja kaasua hölläsin asteittain ja lopuksi kokonaan ylös.
Saabinsti kirjoitti:
Se laturin valon palaminen alussa ei merkkaa mitään.....niin kauan, kun se lähtee kaasun näpäytyksellä pois, eikä syty enää uudelleen ajossa,
ei ole ongelmia
Itsekin ajelin varmaan 3 vuotta niin, että laturin esimagnetointi ei skulannut, kunnes pajalla korjasivat tuon siirtämällä latausvalolta tulevan johdon laturin päästä oikeaan liittimeen. Oli mennyt multa väärään paikkaan lataussäädintä vaihdettaessa, mutta luulin että laturista oli jotain muutakin sökönä.
Eihän toi ns. vika mitään merkannut, mutta pitäähän nyt auton toimia kuten se on suunniteltu.
K900C kirjoitti:Auto 900c vm90 Tilanne: ajettu motaria noin 80km 100km/h motarin päättyessä alettu hidastamaan ja vauhtia n. 60-70km/h vitonen päällä nostin kaasun ylös hidastaakseni vielä niin yht´äkkiä palaa valot kojetaulussa. No ei muuta kuin virta-avainta kääntämään ja auto käyntiin ja kävi ja kukkui taas ihan normaalisti. Onko jossain muualla mahdollisesti vikaa kuin ratin ja penkin välissä? Ei ole sammunut muuten ja käynnistynyt ja käynyt koko ajan ihan ok.
Itsellä oikkuileva virranjakajan HALL-anturi aloitti oireilunsa noin. Saattoi joskus ajossa nykäistä pari kertaa kun kipinä katosi (HALL-anturi lopetti sytytystahdin antamisen) tai sitten satunnaisesti sammui vaihtojen välissä kun kaasua hölläsi. Voi olla se jakajan anturipiuhakin kontaktiviallinen.