99 arvossaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

99 arvossaan

Viesti Kirjoittaja Svc »

Alkaa tuo Fiatin markkinointi olla epätoivoista:
"Hyvitän autostasi, 2000€ vaihtaessasi sen uuteen Fiat Puntoon"
2000€ 21-vuotiaasta 99:stä? :!:

Paljonkohan 99:stä saisi vaihdossa uuteen 9-5:een? Varmaan saman 2000, jos lupaisi, ettei tuo vaihdokkia.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ai, sie saat niin paljon. Mulle luvattiin Roissa 1690€. Menin sen tarjouslapun kanssa liikkeeseen, että tuli tämmöinen. Automyyjä innostui ihan silmissä ja kysyi, että minkäs väristä Puntoa laitetaan tulemaan. Kommentoin, että tämä oli sitten viimeinen tarjouslappu joka mulle tulee ja lähdin kävelemään.

Muutama lappu niitä oli tullut ja aina vain oli paremmin varusteltu Punto tarjouskohteena. Viimeisin oli joku 5-ovinen Dynamic-malli. Jäi tuo malli hyvin mieleen, kun pari päivää lapun "palautuksen" jälkeen oli parkkipaikalla just samanlainen. Olikohan joku tarttunut syöttiin :lol: No, eipä siti viitsinyt vaihtaa hyvää perheautoa, tosin kaksiovista, 5-reikäiseen pastasiivilään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minullekin tuli tänään postia Delta-autosta, joka alkaa lupaavasti: Minulla on sinulle mahtavia uutisia. Hyvitän Sinulle autostasi 2.000 euroa vaihtaessasi sen nyt uuteen Puntoon! Mukana oikein esimerkkilaskelma, johon on merkitty HUIPPUHYVITYS 2.000 EUROA! vaihtoauton on vuonna 1985 rekisteröity, ehjä SAAB 900 AV 252, 260, jonka katsastus on voimassa.

Ehjä ja katsastettu 900 Aero pysyy tallissa, enkä vaihtaisi mihinkään fiiattiin edes päikseen :lol:

Eski
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

dimebak kirjoitti:..
Kannattaa mennä liikkeeseen ja esitellä ittesä oikein kättäpitäen.. sitten ottaa hiivatti koeajoon ja polkea siitä italian ihmeestä etukumit kankaille asti. Sitten mennään takas liikkeelle, kuitataan mahd. houkutuksena ollut kahvipaketti ja sen jälkeen tuumataan automyyjälle että teinä en lähettelisi enää noita tarjouslappuja.. meinaan saattaa rengasliike ystävystyä kovasti teidän kanssa jos minä joka tarjouksen kulkineen käyn koeajamassa.

Tuloksena on ollut moisista tempauksista mm. uhkailu oikeudella.. kuittasin että hittovieköön, niin onkin.. koeajatatte autoilijoita selkeästi tieliikennelain vastaisella autolla! :twisted:

Ei muuten enää tule hiivatin mainoksia.. mikskähän..? :lol:


Paikallisessa ihan muuta kuin Fiat:ia myyvässä liikkeessä kanssa "ystävystyivät" minun kanssa, pidin pari kuukautta tapana että joensuuhun ajaessani ajoin suoraan hakemaan auton koeajoon. Koeajon päätteeksi nostelin lukuisat kauppakassit koeajoautosta omaani liikkeen pihalla ja sit palautettiin auto.. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eski kirjoitti:Ehjä ja katsastettu 900 Aero pysyy tallissa, enkä vaihtaisi mihinkään fiiattiin edes päikseen :lol:

Eski
Ei kannata ei. Ei edes siihen Ferrariin, ne ku näytti kilpa-autoinakin sammuvan tosi tiukkoihin paikkoihin, ainakin Schumin käsissä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nythän mä vasta hokasin, että se onkin oikein tor1no-malli, jossa on dualdrive-ohjaustehostin. Eikä siinä vielä kaikki, sillä Punton ylellinen varustelu, suuret sisätilat sekä erinomainen ajettavuus ja turvallisuus ovat aina olleet omaa luokkaansa...

Eski
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Eski kirjoitti:Nythän mä vasta hokasin, että se onkin oikein tor1no-malli, jossa on dualdrive-ohjaustehostin. Eikä siinä vielä kaikki, sillä Punton ylellinen varustelu, suuret sisätilat sekä erinomainen ajettavuus ja turvallisuus ovat aina olleet omaa luokkaansa...

Eski
Tuosta ajettavuudesta.. eihän se ehkä ole raskasrakenteisemman saabin veroinen tukevuudessa, mutta noita italiaanoja en haukkuisi huonoiksi ajettaviksi kuitenkaan.. :wink:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Heh..mäkin sain tänään tuon tarjouskirjeen.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Hmmmm, joskus aikoinaan tuli Ladaan vastaavaa tarjousta myös.

Mainoksessa oli joskus: FIAT petojen sukua ( susi jo syntyessään) :lol:
# 419 Vesa Pohjalainen
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Kyllä tohon "vipuun" moni kyllä oikeesti meneekin, eihän se punto muuten niin paljon myyty olis.

Ja asian sivusta nelosen start ohjelmassa oli uusi punto koeajossa ja painaa kokoluokkaansa nähden vähän 1255 (muistaakseni) ja koneena 1,4 77hv :lol: Joo-o ja kun tät vertaa vaikka 900 kaasari saabin ja joku kehtaa niitä vielä laiskoiks sanoo.........vaikka moottorit kuinka on kehittyneet.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

Hehe, markkinointikikkahan tuo vain on, se 2000e on tinkivarasta pois :D
Mun autokantani on ollut sitä luokkaa, että jokaisen omistajanvaihdoksen myötä on tullut Puntotarjous postissa.

Frost osti helmen satkucabben, näinköhän tulee 2000e hyvitystarjous siitäkin :wink:
M93 9000 CS Aero (KA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tomu kirjoitti:Hehe, markkinointikikkahan tuo vain on, se 2000e on tinkivarasta pois :D
Jep, melkoisella varmuudella jos menee "rahat kädessä" Puntoa ostamaan, niin sama 2000€ putoaa saman tien, ehkä vähän ylikin. Ei taida paljoa enää lähtöhinta tippua, jos vie jonkun ruosteen raiskaaman katsastetun ja hikiseen omin avuin liikkuvan autonrotiskon vaihdossa :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mä kävin koeajamassa pari vuotta takaperin puntoa kun paremman puoliskon mummolle (86v) etsiin uutta autoa. (Mummo halusi uuden auton kun vielä ei ihan pakastavedettyä ollut aikaisemmin ollut, ja yaris sillä nykyään sitten on :lol:). Muistaakseni silloin kysyin siitä hyvityksestä tai oliko aikaisemmin, kun sain omasta autostani tarjouksen niin silloin sanoi myyjä, että tarvitsevat vaihtoauton että saavat emokonsernille dokumentit vaihtoautosta. Sanoi vain että katsastettu pitää olla, kunnolla ei ole muuten väliä kunhan vain ajamalla olis tuonut. Tiedä sitten miten piti myyjän puheet paikkaansa.

Kolme kesää sitten tuli ajettua italiassa 4 pv tällä silloin uudella puntolla ja ihan mukava auto se oli uutena ajaa pikkuautoksi, oli ilmastoitu vielä. Eihän se mihinkään kulkenu ja serpenttiiniteillä piti pistää 3 ja 2 silmään että kulki mutta varsinkin kaupungissa se extra kevyt ohjaustehostin oli tosi mukava. Vähän muovisiahan ne on sisältä ja hyvin ne pitää ruoste suojata jos sellaisen ostaa sekä sähkövikoja ja muita tyyppivikoja niistä löytyy kuin muistakin. Itsekin harkitsin kun saabin ostin että ostaisin punton kun parin tonnin puntoja, jotka olis ollut kuitenkin vaan n. 10 vuotta vanhoja ja jonkun verran alle 200 tkm ajettuja oli tarjolla. No hyvä että en ostanut puntoa taikka clioa, ois nää hauskuudet ja uudet kaverit jäänyt tapaamatta kun saabismiin hurahdin. Puhumattakaan 900 ajo-ominaisuuksista ja turvallisuudesta :D

Arvatkaapa missä menee punton nopeusraja serpentiinitiellä?

no se on siinä kun kumit rupee ulvoo niin apparinpenkillä rupee nopeuden rajoitin ulisemaan siihen malliin että pakko on hiljentää :lol:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

kävin deltassa kattomassa tommosta 156 alfaa ja 2500€ lupasi 96:sta. loppuun lupasi vielä että saa hakea seuraavana päivänä pois hintaan 150€... eipä tullut alfasta kauppoja kun meni koneesta kiertokangen laakeri koeajolla (ajettu 140,000). :?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
maverick
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maverick »

tomu kirjoitti:

Frost osti helmen satkucabben, näinköhän tulee 2000e hyvitystarjous siitäkin :wink:
En ole Frost, mutta meille tuli kanssa tuo 2000e tarjous meidän 1988 cabrioletista. Tottakai kansii mennä cabbe vaihtamaan puntoon ;)

-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Vastaa Viestiin