vasaran näyttäminen jarrusatulalle + hehkutusta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

vasaran näyttäminen jarrusatulalle + hehkutusta

Viesti Kirjoittaja lucaf »

perskele kun osaamismatriisi taas karttui kun kykenin vaihtamaan jarrulevyn tuplaysiin ihan itte :D :lol: :oops: :wink:

jarrupalojen vaihto olikin sitten taas voimamiehen hommia. pääsin kokeilemaan juuri ostamaani melkein metristä rautakankea. ei kaulus liukunut eikä toisiomäntä antanut periksi, vasta kun toisella kädellä samanaikaisesti paukutin vasaralla toisiomäntää, ts. sitä kauluksen takaosaa sieltä. johan liikahti!

muistanko väärin vai oliko vasaran käyttö kiellettyä männän liikuttelussa? no ainakin jarrut tuntui vielä pelaavan. jarrulevyä kiinni pitävää ruuvia saa tarjota, toinen puuttuu. maksan 50cent-90cent :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ei niillä pienillä ruuveilla ole mitään käytännön merkitystä
vaikka puuttuukin tuleehan siihen vanne joka kiristetään
pyöränmuttereilla ja on jarrulevy tiukasti paikoillaan
ei tarvi sitten seuraavalla kerralla äheltää niitä pikkuruuveja
auki kun tuntuvat jumittuvat herkästi. laita myöhemmin
kun olet hommannut ruuvit,ei haittaa ajamista.
Ari 1622
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Noi jarrulevyissä olevat kartioruuvit lähtee kun antaa isän kädestä, eli lyö ihan v*tun kovaa päihin. Mieluusti jarrusatula ja palat vielä paikallaan että tukevat napaa.

Ja näissä vanhoissa satkuissahan sitten pitää muistaa käyttää sitä kaikkein isointa rukaria, jota ei yleensä joka pojalla pakissa ole. Sillä pienellä ne ruuvit vaan näljää.

Tonnaristakin lähti ihan käsin pyörittämällä pyöristyneet ruuvit/ohjuritapit. :) Tosin voimaa tuli käytettyä niin paljon kuin normivasaralla sai pätkästyä.

T. Pasi
99T-museopeli
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei niiden jarrulevyjen ruuvien kanssa ongelmaa ollut, vasaraa minäkin näytin, ei edes tarvinnut antaa "isän kädestä". ja käytin riittävän isoa ristipäätä.

toisella puolella oli ongelma saada satulan pultteja auki. rengas ei käänny niin paljon että jatkovarsi tulisi pyöränkotelon ulkopuolelle, ja pyöränkotelon sisään se ei mahdu, eikä alapuolelle kun ei ole monttua alla... olisi helpottanut jos olisi ollut "puolipitkä" jatkovarsi hylsylle mutta oli vain täyspitkää eli liian pitkää. onneksi levy ei ollut niin surkeassa kunnossa sillä puolella ja oli ylimääräinen pari puolikäytettyjä jarrupaloja laittaa vanhalle levylle ruuaksi.

kävin muuten hyvinkäällä siinä keskustan uudessa (?) varaosaliikkeessä melkein osaset-liikkeen vastapäätä. ostin ysiysin etujarrupalat 14 euroa. perk*** nissä on kulutuspintaa huimasti vähemmän mitä muista paikoista ostetuissa jarrupaloissa! :evil:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tollaisiin ruuveihin kannattaa käyttää iskuruuvimeisseliä, lähtee auki nöyrästi eikä ole pelkoa lekan osumisesta vääriin paikkoihin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja habasaab »

MacTurbo kirjoitti:Tollaisiin ruuveihin kannattaa käyttää iskuruuvimeisseliä, lähtee auki nöyrästi eikä ole pelkoa lekan osumisesta vääriin paikkoihin.

Käytössä myös meillä ja toimii 100% varmasti.
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Etunavan pyöriviin osiin kohdistetut iskut välittyvät suoraan laakereihin, joten kohtuus kaikessa.

RJK
#1757
99 -84
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

RJK kirjoitti:Etunavan pyöriviin osiin kohdistetut iskut välittyvät suoraan laakereihin, joten kohtuus kaikessa.

RJK
#1757
99 -84
kiitos hyvästä huomiosta!

nimimerkillä "voimankäyttöön tykästynyt" :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Lainataas Lucan topicia hieman ;)
Onko tietoa mistä löytyisi vanhanmallisen 99:n takajarrusatulan tiivistesarja? Hämeenlinnan Motonetissä näyttäisi olevan mutta on turhan pitkä ajomatka eikä moisen vuoksi viitsisi maksaa kympin lähetyskustannuksia :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

eiköhän fixus-liikkeistä löydy ja miksei muistakin..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Vastaa Viestiin