900 M82 laturi-ihmetyksiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

900 M82 laturi-ihmetyksiä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hop,

Tuossa kun paloittelin Finlandian laturia, tajusin, ettei siinä ollut diodisiltaa ollenkaan kytkettynä, vaikka laturin perästä sillekin karva löytyi.

Mistä päin tuota pitäisi etsiä autossa? Toimiiko se ilman?
Viimeksi muokannut Jope, Ti Touko 30, 2006 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eikös diodisilta ole laturin sisällä. Ja se ylimääräinen DF-lähtö voisi ehkä toimia jos välttämättä haluaisit käyttää ulkoista latauksensäädintä. Näissähän latauksensäädin on hiilipitimen yhteydessä.

Diodisilta on tuo, mihin on juotettu käämien johdot kiinni.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/laturi.jpg

Vai ymmärsinkö sinut nyt ihan väärin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tätä osaa tarkoitin:

Kuva

En kyllä ymmärrä mistä sain päähäni, että tuo olisi diodisilta.. Eihän siinä ole kuin kaksi sähköistä kontaktiakaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kondensaattori.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ok, jatkuuko elämä ilman, vai tulisiko käydä hakemassa siihen paikalle uusi?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ainakaan minun 99-82:ssa ei laturissa ole missään vaiheessa ollut tuota kondensaattoria, ja elämä on alkanut ja jatkunut ihan hyvin. Tonnarin laturissa minulla tuo on. Häiriösuojauksestahan siinä on kyse.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ajattelinkin, ettei voi kovin kriittinen osa olla, kun finkku toimi ihan hyvin ilmankin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos radiossa winkuu moottorin kierrosten mukaan nousten ja laskien kimeesti about 10kHz taajuuden seudulta, niin silloin tuollainen konkka voi jeesata äänen hävittämisessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin