Onko lambda rikki?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Lindstrom
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 07:48
Paikkakunta: Kangasala

Onko lambda rikki?

Viesti Kirjoittaja Lindstrom »

Onko lambda-anturi rikki, jos näyttää tyhjäkäynnillä mitattaessa
tasaisesti 0.7V? Eikö tuon pitäisi vaihdella nopeasti välillä 0.1-0.8V?
Nollasin vikamuistin, jonka jälkeen auto kävi ok niin kauan kunnes
painoin kaasupoljilta, jolloin CE-valo syttyi ja käynti muuttui röpöttäväksi.
Olisiko raadilla heittää jotain vikadiaknoosia?

PS. ko. auto on myynnissä myyntipalstalla. Saab 900i -92.
SAAB 900i 16v -92.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Ja vikakoodi on ???
Lindstrom
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 07:48
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Lindstrom »

900 I 16 Kat kirjoitti:Ja vikakoodi on ???
Vikakoodia en lukenut. Lähinnä kiinnostaa onko tuo lambdan lukema ok
vai ei?
SAAB 900i 16v -92.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Jos lukema pysyy lämpöisenä paikallaan, niin kyllähän se varmaan rikki sitten on:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21872

Ota tosiaan mitaten toi anturi, tai lue ne vikakoodit.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Lindstrom
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 07:48
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Lindstrom »

OG900 kirjoitti:Jos lukema pysyy lämpöisenä paikallaan, niin kyllähän se varmaan rikki sitten on:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21872

Ota tosiaan mitaten toi anturi, tai lue ne vikakoodit.
Kiitos hyvästä linkista! Lambda on eilen mitattu ja lukema
pysyy tuossa 0.7V:ssä eli lambda menee vaihtoon.
SAAB 900i 16v -92.
Vastaa Viestiin