kolahdus kiihdytettäessä...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gle1978
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 15:35

kolahdus kiihdytettäessä...

Viesti Kirjoittaja gle1978 »

tiedustelisin tuollaista että osaako joku sanoa tai edes veikata
syytä, mistä johtuu kolahdus ja se tulee vaihteistosta tai laatikosta

esim 5 vaihteella antaa vauhdin tippua esim 90-100
ja kiihdyttää nopeasti niin vaihdetango tärähtää ja kuuluu kolahdus
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Väljää sisemmissä nivelissä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gle1978
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 15:35

tarkennatkos...

Viesti Kirjoittaja gle1978 »

tarkentaisitko kiitos
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Vetoakselien laatikon puoleisissa nivelissä väljää, silloin luulisi ainakin kepin heilahtavan, kun ensin moottorijarruttaa ja sitten polkaisee. Itsellä moinen "ominaisuus" ollut monessa Saabissa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gle1978
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 15:35

kiitos

Viesti Kirjoittaja gle1978 »

kiitos tarkennuksesta. laitoin sulle viestiä
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

moottorin etukannake (jäähdyttimen alla) irti/löysällä moottori keulii vedossa. yleensä ne kaksi 13millistä pulttia jotka pitää etukannaketta kiinni, löystyvät.

ks myös
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=40099
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Isäukolla oli hammastangon sisäpät väjät ja siitä johtui samanlainen kolahdus . Veto päällä yrittää harittaa ja kun löysää niin pyrkii renkaat auraan. Loppu kun uusittiin ne sisänivelet. Uskomatonta mutta totta. Ei ois ihan heti itekkään uskonut ko. vikaa ja aiheuttajaa. Mutta sulla ei ole välttämättä sama vika mutta tämäkin on mahdollista.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Isäukolla oli hammastangon sisäpäät väljät ja siitä johtui samanlainen kolahdus . Veto päällä yrittää renkaat harittaa ja kun löysää niin pyrkii renkaat auraan. Loppu kun uusittiin ne sisänivelet. Uskomatonta mutta totta. Ei ois ihan heti itekkään uskonut ko. vikaa ja aiheuttajaa. Mutta sulla ei ole välttämättä sama vika mutta tämäkin on mahdollista.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla irtosi 99:stä etukannatin just Lucan kertomalla tavalla. M8 pultit oli kateissa, kun kolahduksen sijaan alkoikin kuulua metallin kirskuntaa. Laturin siivapyörä rapsutteli jarrutehostimeen kiihdyttäessä. 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
gle1978
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 15:35

kiitos

Viesti Kirjoittaja gle1978 »

kiitokset kaikille vastanneille. kai tuo tarttis tarkistaa pikaisesti
osaisikos joku jeesata mua espoon alueella.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

onko autossa B vai H-moottori? mikä vuosimalli?

B-koneissa tuo etukiinnitys ei irtoa yhtä helposti kuin H-koneissa.

jos vaihdelaatikossa vetarin maljat on väljät, niin vika(ominaisuus) voi korjaantua kääntämällä maljat. jos niitä ei ole jo kertaalleen käännetty..

paljonko autollas on ajettu?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos H-koneessa kovin väljenee tuo etukiinnike niin ottaa virranjakaja nokkapelliin kiinni ja ottaa siitä itseensä, eli jos näin käy niin vika on etukannakkeessa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
gle1978
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 15:35

koneen tunnistus ???

Viesti Kirjoittaja gle1978 »

mistäs tuon tietää mikä koneessa
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Saab 900 -> 1981 ja uudemmat H-koneella.

Saab 99 -> 1982 ja uudemmat H-koneella.

H-koneessa (8-venttiilisessä) venttiilikopan kannessa menee suorat urat tulipellin luota virranjakajalle.
gle1978
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 15:35

auto vm-88

Viesti Kirjoittaja gle1978 »

autoni on siis vuosimallia 88
joten ilmeisesti H-moottorilla

mitenkä löytyykö espoon tai helsingin alueelta apua
meinaan että jokin asiantunteva henkilö voisi jeesata mua
koska mulla ei olisi perheellisenä varaa viedä autoa huoltoon
näillä näkymin.
voin maksaa kyllä jonkin verran

mutta sen olen päättänyt että saabista/saabeista
en luovu
ne on parhaita
autoja
Vastaa Viestiin