Turbon valinta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Turbon valinta

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Mitäs ahdinta olette käyttäneet T16 piristämisessä?
Laatikko olisi valmiiksi vahvistettu ja varustettu lukolla, joten sen pitäisi kyllä kestää. Paineita nykyisellä APC:lla 0.7- 1,3 bar, joten painetta kyllä riittää, eikö? Cooleriksi tulossa HT-tunen iso malli. Autossahan on Lucas-ruisku toistaiseksi ilman lastua. Nykyisen vakio mitsun jatkeena katiton 3" putki kahdella vaimentimella.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Laittele ihmeessä juttua, kun saat HT-Tunen ic:n kiinni, alu-ic on omallakin hankintalistallani. Nyt olen miettinyt lähinnä HMR-Tradingin myymää jäähyä ( http://www.suxess.fi/hmrtrading/?p=prod ... roduct=284 ), jonka ainakin pikaisesti mallailtuna pitäisi sopia satkun nokalle.

Vanhassa tonnarissanihan oli HT-Tunen pienempi kenno, itse liikettä suosittelen kyllä kokemusteni perusteella.

EDIT:

Mainitaan nyt vielä, että itsekin olen miettinyt turbon vaihtoa, haaveissa joku Mitsu TD04:n versio tai jonkinlainen Garrett T03/4. Autoon tulossa vielä 3" DP ja jonkin verran paranneltu kansi.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ahtopaineiden käyttäytyminen/APC:n toiminta ei ole mielestäni eri turbojen välillä verrattavissa, ainakin jos poiketaan huomattavasti vakiosta. Mutta ei ole huono asia, itsellä ei ainakaan tällä hetkellä ole valittamista ahtopaineiden käyttäytymisestä.
Vastaa Viestiin