Pikkuvilkku 99 hankittu! (huolenpitoa)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja jara »

Onnea!!!!

Toi on valmis tuuninki värineen kaikkineen..... :wink:
Eiku tykit alle ja pil...urallia ajelee!!!! :lol:
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

mikkoimp kirjoitti:vähän ot: eikö tuo ole D-jetillä? minkähän takia siitä on siirrytty K-jettiin uudemmissa?
K-jet on yksinkertaisempi, halvempi ja luotettavampi. Näin olen ymmärtänyt.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

siis onko tuo niinkun Luksus Electronic Automaatti, vai..?

ruisku?!
mikkoimp kirjoitti:varmaan kerää katseita muutenkin, mutta ainakin tuo värisenä, on kyllä hieno peli 8)

vähän ot: eikö tuo ole D-jetillä? minkähän takia siitä on siirrytty K-jettiin uudemmissa?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mikkoimp kirjoitti:vähän ot: eikö tuo ole D-jetillä? minkähän takia siitä on siirrytty K-jettiin uudemmissa?
vanhemmilta harrastajilta kuultua: d-jet oli tuolloin liian uudenaikainen, edes saabin omat mekaanikot ei osanneet huoltaa/korjata sitä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kiitos kiitos.. :)

tuo sisusta oli kyllä melko hirveässä kunnossa, takapenkillä oli kuljetettu jotain valkean turkin omaavaa elukkaa.. penkit sai hangata imurilla ja luutulla kolmeen kertaan että lähti puhtaaksi, samoin lattian kangasmatto.
sisusta on nyt muuten kelpaava, paitsi tuo kaikille tuttu kattoverhoilu joka vaihtuu tällä viikolla..

jos tuo jollain maalataan niin alkuperäisellä värillä..

pitäisi vaan saada jostain kunnolliset vanteet alle, ehkä jalkapallovanteet tai tykit.. 8)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tulipa tuossa huitastua moottoritila mäntysuovalla, harjalla ja painepesurilla.

oli kyllä siinä kunnossa ettei oltu pesty viimeiseen 20 vuoteen.. :)
nyt se on muuten esittelykelpoinen, paitsi venttiilikopasta katosi maali painepesurin mukana. no jos sen maalaisi viikonloppuna..

ja hyrähti vielä käyntiinkin pesun jälkeen.. :)

tuommonen siitä tuli:

Kuva

ja tätä kuvaa otettaessa ei ole vahingoitettu 99:n katon maalipintaa.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ng900aero kirjoitti:Hyvä kun hait tuon pois, olin jo tehnyt "esisopimuksen" kaupasta mutten päässytkään hakemaan tuota. Ja etäisyyskin oli melkoinen että hakematta jäi. Sinä olit siis se "oululainen" joka oli myöskin kiinnostunut? Hienoa että LEA pääsi hyvään kotiin!
juu, omistaja kaipaili sinua pidemmän aikaa, ennen kuin kertoi ysiysin olevan vapailla markkinoilla.

oli ihan pakko hakea tuo pois opiskelija-budjetista huolimatta, kun alkoivat paalautuksella uhkailemaan.. 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

gls kirjoitti:
juu, omistaja kaipaili sinua pidemmän aikaa, ennen kuin kertoi ysiysin olevan vapailla markkinoilla.

oli ihan pakko hakea tuo pois opiskelija-budjetista huolimatta, kun alkoivat paalautuksella uhkailemaan.. 8O
Koetin järjestää kempeleen reissua johonkin väliin, mutta oli huonoin mahdollinen ajankohta, täytyi loppuviimein ilmoittaa etten kertakaikkiaan pääse sitä hakemaan :(
Mutta hienoa että sait budjettisi venymään tuohon, ja pysyypä siellä vähäsuolaisella kotiseudullaankin, ja näköjään arvoisessansa hoidossa :wink:
Kuis d-jetronicci pelaa, nykiikö tasakaasulla ajettaessa? Entäs mitenkä vaihteisto toimii?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

lucaf kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:vähän ot: eikö tuo ole D-jetillä? minkähän takia siitä on siirrytty K-jettiin uudemmissa?
vanhemmilta harrastajilta kuultua: d-jet oli tuolloin liian uudenaikainen, edes saabin omat mekaanikot ei osanneet huoltaa/korjata sitä
Höpön löpö! Ei tossa ole mitään järkeä. tolla samalla perusteellahan olisi saatu autotekniikan kehitys jumiin totaalisesti. Muutosvastarintaa ei paljon huomioida, kun saadaan parempaa tekniikkaa autoihin. Minun käsittääkseni K-jetti oli yksinkertaisesti paljon tarkempi annostelultaan, kuin d-jetti. Pakokaasupäästöjen läpäisystä siinä on täytynyt olla kysymys. Siirtyihän muutkin eurooppalaiset automerkit K-jettiin samoihin aikoihin. Ei siinä saabista ollut ainoastaan kysymys.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

d-jetti on pelannut hyvin, ei vielä mitään ongelmaa. samoin vaihteisto vaihtaa tasaisesti ja toimii moitteettomasti.

kaikin puolin hyvän oloinen peli! :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

mitä tuo maksoi,kun ostit sen?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Soittelin luottoasentajalle niihin aikoihin, kun olin hommannut tuohon Anniin ruiskun nokan. Varmistelin vain, että se käy heittämällä vanhan tilalle. Luottoasentaja sitten kyseli, että onko se D-jetin vai K-jetin? Siis ruiskumallin ja kertoi samalla, että D-jetin nokalla saa tehtyä paremman virikoneen B-koneesta. Mulla on ilmeisesti K-jetille tarkoitettu mutta kyllä silläkin sai Annin kulkua paremmaksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin