Olipa mukavaa sotkea näppinsä taas satkun kanssa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
G-mies
"Ukkomies"

Olipa mukavaa sotkea näppinsä taas satkun kanssa

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jeps. Vanha satku on kärsinyt tuplakaasareiden asennuksesta lähtien heittelevästä polttoainepinnasta. On menny tkatsastuksesta läpi, mutta säädöissä on ollut hieman tekemistä, koska polttoainepinnat ovat eri tasoilla kaasareissa. No, ajoa tuo ei ole pahemmin haitannut ja onpa tainnut laiskuuskin vaivata.

No, tänään sitten vihdoin ja viimein jaksoin purkaa kaasarit irti ja tarkistaa kohojen korkeudet. Olipa helppo homma :lol:. Ilmanputsarikotelon kansi ja hilut pois ja sitte vaan kaasarit pois. Vähän toisenlaista hommaa kuin tonnarin muuttaminen automaatista manuaaliksi :D.

Ja olihan sitä eroa. Toisessa kaasarissa kohon korkeus oli melkein 19mm, kun ohjearvo on 16-17mm. Mitenhän tuo on päässyt mulle tapahtumaan? No, nyt on molemmissa kohojen korkeus toleransseissa ja kaasarit alustavasti kiinni imusarjassa. Vielä polttoaineletkua kaupasta huomenna ja sitten lopullinen asennus ja testaus. Jos nyt olis hieman helpommat säätää.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
okaalto
"Aero"

Re: Olipa mukavaa sotkea näppinsä taas satkun kanssa

Viesti Kirjoittaja okaalto »

G-mies kirjoitti: Ja olihan sitä eroa. Toisessa kaasarissa kohon korkeus oli melkein 19mm, kun ohjearvo on 16-17mm. Mitenhän tuo on päässyt mulle tapahtumaan? No, nyt on molemmissa kohojen korkeus toleransseissa ja kaasarit alustavasti kiinni imusarjassa. Vielä polttoaineletkua kaupasta huomenna ja sitten lopullinen asennus ja testaus. Jos nyt olis hieman helpommat säätää.
Mulla oli Pierburgerista hajonnut sellainen muovinen klipsi/jousi, jonka tarkoitus oli pitää kohon metalliakseli paikallaan. Periaatteessa kohon sai oikealle korkeudelle, mutta käytännössä kohon liikkuessa ylöspäin akseli ei pysynyt paikallaan, ja bensanpinta nousi liian korkealle. Tosin ei tuotakaan ajossa tai päästömittauksessa mitenkään huomannut.
Vastaa Viestiin