Saab 900 ei kulje
Saab 900 ei kulje
Mikä vaivaa kaasari satkua ottaa vapaalla kierroksia hyvin, mutta vetopäällä esim 3 vaihteella hätä miten 40km/h! Mikähän vaivaa, vinkkejä?
Minä kanssa Eli se sytkän alipainesäädin vois olla kanssa sökö. Ilman kuormaa vapaalla ei välttämättä huomaa mitään, mutta vaihdepäällä vedätettäessä puhdittomuuden huomaa. Tosin en nyt oikein tiedä voisko tuo aiheuttaa kuitenkaan noin pahoja ongelmia, lähinnä vian suorituskyvyttömyyden korostumista ja kulutuksen kasvua.
Jos se on katkojan kärjillä, niin kärkivälin muuttuminen muuttaa myös sytkäennakkoa. Eli aina, kun kärkiä säädetään, täytyy ennakkokin tarkastaa/säätää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Aika varmasti vika on tämä kaasarinkalvo. Vetää vain pienellä bensantarpeella pienillä kierroksilla esim huiput max 80 suurimmalla vaihteella.petromies kirjoitti:Jos kaasutin malli, niin kaasuttimen kalvossa voi olla reikä. Ensiavuksi erkkaria tai ilmastointiteippiä kalvon alapuolelle ja menoksi.
Halpa ja melko helppo vaihtaa. Sen jälkeen kulkee niin prklsti.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Ei välttämättä, minulla toimi ainakin ihan ok, vaikkei kalvo nostanut neulaa suuremmalla rasituksella. En kyllä enää muista jouduinko käyttämään ryyppyä.. Mutta kyllä sillä pystyi ajamaan vaikkei se juuri vetänyt korkeammilla kierroksilla.jus kirjoitti:Eikös tyhjäkäyntikin pitäisi olla jossain määrin hukassa jos kalvo on rikki?
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Hyviä neuvoja ja todennäköisesti toimivia kaikki! Ainakin minusta. Kaasarin kalvon voit katsoa, kun avaat kaasarin kannen neljä ruuvia, sitä ennen vaimenninmäntä irti. Katkojan kärjet voit mitata rakotulkilla, kun kärjet on jakajan nokan päällä ja kärkivälin pitäisi olla säätöarvon suuruinen. Kärjissä ei saa olla piikkiä tms. Kierrä pyörijää varovasti ja katso toimiiko keskipakosäätö, ts. pyörijää voi vähän kiertää ja jousivoimasta se palautuu. Jakajan kansi ehjä?? Sytty säädetään kohdilleen, mutta kun saat kärkivälin oikeaksi ja auto käy normaalia tyhjäkäyntinopeutta, on sytty suunnilleen oikein. Säädä mieluiten strobolla, jos tarvii. Ja pakoputki voi tosiaan olla tukossa, jos vaimentimet ruostuu sisäpuolelta ja luhistuneet seinämät ja villat kasautuu putkentukkeeksi. Kokeile, tuleeko tyhjäkäynnillä putkesta normaalisti pakokaasua.
Mun Corsa kulki kakkosella 30, kolmosella 50 ja nelosella ei enää yhtään, kun putki oli umpitukossa. Nyki ihan s-nasti. Tyhjäkäynnillä se tosin jaksoi käydä, mutta kierroksia annettaessa sammui 10 sekunnin päästä.
Mun Corsa kulki kakkosella 30, kolmosella 50 ja nelosella ei enää yhtään, kun putki oli umpitukossa. Nyki ihan s-nasti. Tyhjäkäynnillä se tosin jaksoi käydä, mutta kierroksia annettaessa sammui 10 sekunnin päästä.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Ottaako kone kierroksia veto päällä?
Jos ottaa vetopäällä hyvin kierroksia, muttei kulje niin sitten syyllinen voi olla kytkin.
Tuli vaan tästä mieleen:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=306559
Jos ottaa vetopäällä hyvin kierroksia, muttei kulje niin sitten syyllinen voi olla kytkin.
Tuli vaan tästä mieleen:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=306559