Joo, vapari se alunperin on ollu, nykyisin ahdettu vapari.. Vakio turbon pakosarja vaan kylkeen ja ahdin. Joo on kyllä kymmeniatuhansia kilometrejä ajettu vakiosuuttimilla. Ja ei ole muuta tehty kun kansipahvi vaihdettu parikertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Tuntuu kansipahvi toimivan hyvin sulakkeena ja pitävän mäntäpistiäiset loitolla
Mielenkiintoinen projekti, mukava nähdä miten tuollainen "bolt-on turbotettu" vapari käytännössä kestää ja mihin sillä pääsee. Hyviä tuloksiakin kun näkyy tulevan.
Mitäs mieltä ootte uskaltaisko tohon vielä vaihtaa sen turbon imunokan vai mahtaako laueta sitte jo ? Kun se kuulemma vetäis ylhäällä paremmin ja pikkusen riepoo kun tietää että yksi nelivaihteinen og tiputtaa ton Turunseudulla..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Asiallinen rojekti sehän on tosi asia että mitään ei saa jos ei mitää halua.Vieläkun saa koneeseen hyvän tuntuman niin eiköhän noikin kiihdytteelyt kakostelut katoa. se on aika vikuri toi turbokone vetää . Kaveri ajoi tolla minun tonnarilla ja kertoi että pätkii jostakin syystä niin sanoin että kieppikellossa on jengaa jo 7000 että ei se saaban kone siella jaksa enää mennä eli isompaa pesään vaan niin kyllä se vääntö kiidättää
Tulikin mieleen että kaverille tein japsi vehkeeseen heteka putkesta pakosarjan ja pantiin se 2 litraisen koneen kylkeen jossa on motronicin ruisku ja puristukset noin 10 . painetta oli kuulerin kanssa noin 0.5 baria ja hyvinhän se veti . Painetta ei kestänyt nostaa kovemmaksi kuin koneen mappi kartta ei riitä boksissa joten kone meni aina vika tilaan . kyllä siinä alavääntöa tuntui oleven ihan hienosti.
moonlight-tuning kirjoitti:Mitäs mieltä ootte uskaltaisko tohon vielä vaihtaa sen turbon imunokan vai mahtaako laueta sitte jo ? Kun se kuulemma vetäis ylhäällä paremmin ja pikkusen riepoo kun tietää että yksi nelivaihteinen og tiputtaa ton Turunseudulla..
Kuten todettua, niin aika ainutlaatuinen projekti sulla, siksi voi olla vähän hintsusti kokemusperäistä tietoa täällä (tai ylipäänsä missään), että "laukeeko" se turbon imunokalla. Kokeilemallahan se selviää
Sitäpaitsi niin kauan kun ei ole varaa ostaa Bugatti Veyronia, niin aina jostain löytyy nopeampi, vaikka kuinka tuunais ja ruuvaisi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joo, oon kyllä huomannut ettei kauheesti ole tietoa. Meinasin kyllä kokeilla sitä nokkaa, kun ei tossa kuitenkaan ole rahaa kiinni niin ei se maailma siihen kaadu jos se laukeaa. Se on kai aika helppo kun vetää nokkaketjun kiinni nippusiteillä rattaaseen ja vaan vaihtaa nokan ? Ja nostajia en meinannut vaihtaa kun tuskin toi kone mekaaniseen kulumiseen hajoaa..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Nokka vaihtuu noin, kunhan se symmetrisyys menee oikein.
Turbon nokka ei tee autosta täysin erilaista, mutta hengittää yläkierroksilla tosiaan paremmin. Onhan se kuitenkin kannattava vaihtaa jos yläpäässä niitä tehoja meinaa käyttää.
Huomenna pääsee tohon vehkeeseen näiltänäkymin tutustuun Jurvassa Botniaringillä, ja meikäläistä saa tulla veteleen hihasta ja puhumaan paskaa jos on halua..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning kirjoitti:Huomenna pääsee tohon vehkeeseen näiltänäkymin tutustuun Jurvassa Botniaringillä, ja meikäläistä saa tulla veteleen hihasta ja puhumaan paskaa jos on halua..