vuotava pakoputki uusiks/paikkoon, alkuperäinen vai ei?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
temi
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 19:09

vuotava pakoputki uusiks/paikkoon, alkuperäinen vai ei?

Viesti Kirjoittaja temi »

apuva! tuore 1 vko saabisti tässä.

900:n turboni (87) pakoputki röpöttäävuotaa ja muutenkin metelöi ikävästi. ei ole alkuperäinen vaan suora putki äänenvaimentimeen saakka.

pitäisikö järkätä originaali tilalle vai riittääkö hitsipaikko tutulla jokamiesjantusella? jos alkuperäinen mistä edullisimmin, ei ainakaan merkkihuollosta tai autovahinkokeskukseltako? niillä mielestäni törkeät hinnat.

temi
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

minä ostaisin uuden tarvikeputken jostakin varaosa liikkeestä, jos vanha putki on huonossa kunnossa.
mutta jos putki on muuten kovaa peltiä niin voihan sen paikata ja odottaa että alkaa vuotamaan jostakin muualta.
onnittelut uudelle hyvälle autolle :)
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Alkuperäinen on tietysti kallis mutta sopivuus on toista luokkaa
kuin tarvikeputken,saattaa olla joku mutka pikkuisen erilainen
niin voi sitten kolkotella johonkin kiinni,mutta sinähän päätät
kun olet maksumies.
Ari 1622
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

riippuu kovasti mistä vuotaa ja missä kunnossa koko putki on.
1. jos on kivelle karautettu muuten hyvässä hapessa oleva höpinä, niin hitsiä tai plastikpaddinkin höpinän kylkeen
2. jos putki on vaikka revennyt pöntön päädystä niin hitsiä tai uusi harkinnan mukaan
3, jos voku liitos on vain löysä niin kiristä
eli eipä voi yksikäsitteisesti optimiratkaisua kertoa jos ei vikaa tarkasti tiedä.

usein olen harakiriputkia käyttänyt, ihan hyvin ovat menneet kohdilleen, saa b kun on yleinen merkkikin ainakin suomessa
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sit kun ostaa ne uudet pöntöt, niin uudet kannatinkumit maksaa vain muutaman euron lisää. Lisäksi kannattaa ostaa pakoputkenasennustahnaa (ei mitään paikkausainetta). Putken liitokset menee paikalleen älyttömänpaljon paremmin ja lisäksi ne liitokset tulee tiiviimmiksi tahnan ansiosta. Melkein kuin rasvattuna, mutta ehkä vieläkin paremmin. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Alkuperäiset on kestään meidän satkuissa aina vähintään 8vuotta ja "monta kilometriä" tarvikkeista parhaaksi tähän mennessä osoittautunut Simons joka on jo kestänyt jonkun vuoden. Muut tarvikkeet on yleensä puhkeilleet siinä kolmen vuoden jälkeen...

Eli, jos rahkeet riittää niin alkuperäistä vaan sekä putki että kannatinkumet. Sen jälkeen voit unohtaa asian muutamaksi vuodeksi...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Miten turbolta saa suoran putken vaimentajaan asti ? Mulla ainakin tuli ulos lokarista :roll: :roll:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

moonlight-tuning kirjoitti:Miten turbolta saa suoran putken vaimentajaan asti ? Mulla ainakin tuli ulos lokarista :roll: :roll:
jessus kun menoo noi kyssärit vaikeiksi:
En keksi muuta kuin : paa suora putki pöydälle ja ripusta pönttö toiseen päähän ja fööni toiseen. silloin toi maanmittarin sääntö n:o 1 täyttyy: ovat samalla linjalla.
:lol: :lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Sitä mäkin, mutta sitten se tulee tarkalleen ottaen tosta ulos:
http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... PYRITE_069
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Sulla on sakkorenkaat autossas..
Citroen C5, OG900t16
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Sami kirjoitti:Sulla on sakkorenkaat autossas..
Mistähän mahtais johtua :wink: :lol: :lol: :lol:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Suabisti kirjoitti:
Sami kirjoitti:Sulla on sakkorenkaat autossas..
Mistähän mahtais johtua :wink: :lol: :lol: :lol:
Matti kukkarossa?
Citroen C5, OG900t16
Vastaa Viestiin